Baby 1 år er syg, far gider ikke passe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.863 visninger
17 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2019

Anonym trådstarter

Vores datter på 1 år er syg igen igen igen med 39,8 i feber. 

Min kæreste som er far, vil ikke passe, altså holde barn syg fra job. Det er altid mig og jeg kan ikke blive ved med at tage den, han burde sku også. Men han vil ikke! 

Kan jeg kræve det af ham? Hvad gør i derhjemme??

kan feber godt gå væk på en dag, altså så hun måske kunne være frisk imorgen og komme i vuggestue ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Vi er to forældre, så vi skiftes til at tage barnets 1. sygedag. Vi har så begge mulighed for at arbejde hjemme, så det hjælper på det, hvis vi har mange opgaver på arbejdet. Vi er så også så heldige, at vores unger endnu ikke har været ret meget syge, så vi vel hver især har haft 2 barnets 1. sygedag om året.

Anmeld Citér

26. maj 2019

Soonmom

Man plejer som hovedregel at sige en feberfri dag og når den er så høj, ville jeg bestemt ikke sende hende afsted uanset. 

Her er det også mig der tager barn syg, men jeg er også studerende og min kæreste har fast arbejde. 

Har i ikke nogle bedster? 

Anmeld Citér

27. maj 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg viser ikke at jeg er en stabil arbejds kollega. Og det går ud over mit arbejdsliv .

Den kan du give ham retur .  

Anmeld Citér

27. maj 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Fortæl ham at det også er hans barn, og at hans job ikke er vigtigere end dit!

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Hjemme hos os er det også altid mig der tager barnets syg. Far vil gerne, men han er så utryg når de er syge, så han ville alligevel ringe til mig konstant ( det skal lige siges, at jeg er sygeplejerske så jeg er jo også langt mere sikker i de syge mennesker og ved hvad jeg skal reagere over) ��

Anmeld Citér

27. maj 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Selvfølgelig kan du kræve det af ham.. det er jo også hans barn. 

Her skiftes vi lige i forhold til hvordan det passer mht travlhed  

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Fortæl ham at det også er hans barn, og at hans job ikke er vigtigere end dit!

Det ved du jo reelt set ikke noget om. Der er nogle jobs, der er vigtigere end andre.

Anmeld Citér

27. maj 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Det ved du jo reelt set ikke noget om. Der er nogle jobs, der er vigtigere end andre.

Men det er jo ikke det, der er pointen? 

Det er noget pjat, at han ikke gider. Herhjemme deles vi. Nu har min mand ofte aften arbejde, så jeg kan nå hjem fra skole. Ellers bytter han med en kollega. Hvis den er helt i hård knude vurderer vi, hvad jeg dkal lave den dag i skolen

Anmeld Citér

27. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Der er fandeme ikke noget der hedder gider i den situation - det SKAL han. Men hvordan man får sådan en paphat til at makke ret ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.