Nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
M O R til J Vega skriver:

Jeg har personligt ikke skrevet, “I burde skamme jer”

men synes du ikke selv, at det er dumt eller vanvittig at gøre noget, som kan skade ens barn? 

Det synes jeg - og ja, der græder mit hjerte sgu. 

MULIGVIS tager barnet ikke skade, men det er sgu noget af en chance at tag, fordi man vil rejse 9 dage uden sit barn. 

Nu synes jeg helt generelt det er en dum idé at stille sig til dommer overfor andres valg, når det sker i sammenhænge som den her og man i øvrigt ikke har nogen form for viden om deres liv i det hele taget.

Jeg synes ikke det er så voldsomt som du gør det til, men derfor synes jeg stadig det er helt fint når folk kommer med mening selvom det er en anden end min. Der er bare mange måder at gøre det på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2019

M O R til J Vega

IenFart skriver:

Nu synes jeg helt generelt det er en dum idé at stille sig til dommer overfor andres valg, når det sker i sammenhænge som den her og man i øvrigt ikke har nogen form for viden om deres liv i det hele taget.

Jeg synes ikke det er så voldsomt som du gør det til, men derfor synes jeg stadig det er helt fint når folk kommer med mening selvom det er en anden end min. Der er bare mange måder at gøre det på.

Jeg stiller mig ikke som dommer eller noget som helst  men jeg synes det er helt okay, at sige sin mening, når der er talte om mulighed for at skade et barn på 2,5 år. 

Det meget mulig der ikke er mere viden omkring dem, men fakta er fakta. Og det er ikke sundt som 2,5 årige at være uden sin mor og far i 9 dage. 

Jeg er helt enig - og jeg synes det er så fint ikke at have samme holdning. 

Jeg er ikke ond eller noget i mine udtalelser, skriver blot min mening. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
M O R til J Vega skriver:

Jeg stiller mig ikke som dommer eller noget som helst  men jeg synes det er helt okay, at sige sin mening, når der er talte om mulighed for at skade et barn på 2,5 år. 

Det meget mulig der ikke er mere viden omkring dem, men fakta er fakta. Og det er ikke sundt som 2,5 årige at være uden sin mor og far i 9 dage. 

Jeg er helt enig - og jeg synes det er så fint ikke at have samme holdning. 

Jeg er ikke ond eller noget i mine udtalelser, skriver blot min mening. 

Jeg er sikker på du ikke mener det ondt, men du siger trods alt at det er både "dumt og vanvittigt". Det er i min verden at gøre sig til dommer.

Jeg er da helt enig at det er mange dage for en 2,5 årig og jeg tror heller ikke selv jeg kunne gøre det. Men i og med at vi ikke kender deres familie eller barnet er det umuligt at sige hvor stor betydning det kommer til at have.

Anmeld Citér

26. maj 2019

M O R til J Vega

IenFart skriver:

Jeg er sikker på du ikke mener det ondt, men du siger trods alt at det er både "dumt og vanvittigt". Det er i min verden at gøre sig til dommer.

Jeg er da helt enig at det er mange dage for en 2,5 årig og jeg tror heller ikke selv jeg kunne gøre det. Men i og med at vi ikke kender deres familie eller barnet er det umuligt at sige hvor stor betydning det kommer til at have.

Jeg er ikke enig i - at fordi jeg skriver “dumt/vanvittig” at det er en dom - men bare blot MIN mening. Det var et spørgsmål - for min skyld kan vi isætte “fjollet” istedet, det er fuldstændig ligegyldigt for mig 

jeg har kun skrevet, at jeg tro stensikkert på der der kommer en eller anden reaktion - det er min meningen, og ikke noget facit. For er helt enig med dig i, at vi ikke kan vide hvordan det ender, og det kan de ej heller selv. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym

Jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i, at I vælger at rejse så lang tid fra sådan en lille størrelse, så det undlader jeg at kommentere på.

Min mand har et job som gør, at han i perioder er udenlands. Dengang vores barn var lille, mellem 1,5 og 3 år, så droppede vi hurtigt at facetime, fordi det gjorde savnet hos vores barn meget værre.

Anmeld Citér

26. maj 2019

NBM

IenFart skriver:

Det indlæg er jo også den rigtige måde at gøre det på. Man kan sagtens komme med sin mening og noget information uden at ty til shaming og "I burde skamme jer" som det er sket tidligere i tråden. 

Enig! Det er måden det gøres på.

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Manden og jeg skal til sommer på bryllupsrejse 1 uge uden vores barn der til den tid er 2,5.

i alt vil vi være væk fra barnet i knap 9 dage da vi skal flyve tidligt og landet sent. Barnet er ved bedsteforældrene som helt fra spæd har været tæt med vores barn. 

Jeg er lidt interreseret i om der kan komme en reaktion når vi er kommet hjem og om det måske vil være en god eller dårlig ide at facetime en gang om dagen f.eks.  

Jeg er selv meget nervøs for hvordan jeg kommer til at tage det at være væk fra mit barn så længe, men er ikke et sekund i tvivl om at mit barn har det super godt ved besterne. Hvad er jeres erfaringer jer der har været på ferie uden barn? 

Ikke helt det samme godt nok. Da min søn var ved sin far i mens.  

Da han var 3 år var jeg og min daværende kæreste på ferie i 9 dage. Vi face timede ikke med sønnen i mens. Og der er aldrig kommet nogen reaktion.  

Jeg havde det også fint med at være væk. Oplevede så mange ting på ferien at fokus var et andet sted. Selvfølgelig savnede jeg ham. Men slet ikke med en knude i maven eller noget som helst. For vidste han var i gode hænder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.