Nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.581 visninger
26 svar
48 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2019

Anonym trådstarter

Manden og jeg skal til sommer på bryllupsrejse 1 uge uden vores barn der til den tid er 2,5.

i alt vil vi være væk fra barnet i knap 9 dage da vi skal flyve tidligt og landet sent. Barnet er ved bedsteforældrene som helt fra spæd har været tæt med vores barn. 

Jeg er lidt interreseret i om der kan komme en reaktion når vi er kommet hjem og om det måske vil være en god eller dårlig ide at facetime en gang om dagen f.eks.  

Jeg er selv meget nervøs for hvordan jeg kommer til at tage det at være væk fra mit barn så længe, men er ikke et sekund i tvivl om at mit barn har det super godt ved besterne. Hvad er jeres erfaringer jer der har været på ferie uden barn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Manden og jeg skal til sommer på bryllupsrejse 1 uge uden vores barn der til den tid er 2,5.

i alt vil vi være væk fra barnet i knap 9 dage da vi skal flyve tidligt og landet sent. Barnet er ved bedsteforældrene som helt fra spæd har været tæt med vores barn. 

Jeg er lidt interreseret i om der kan komme en reaktion når vi er kommet hjem og om det måske vil være en god eller dårlig ide at facetime en gang om dagen f.eks.  

Jeg er selv meget nervøs for hvordan jeg kommer til at tage det at være væk fra mit barn så længe, men er ikke et sekund i tvivl om at mit barn har det super godt ved besterne. Hvad er jeres erfaringer jer der har været på ferie uden barn? 

??

Anmeld Citér

25. maj 2019

Soonmom

Jeg har ingen erfaring, da jeg personligt synes det lyder voldsomt med 9 dage væk fra en på 2,5 år. (jeg har helt ondt i maven over at skulle være indlagt mindst 2 døgn efter fødsel overfor min 2,5 årige)
- Man plejer jo at sige antal år = antal overnatninger.
Så dvs 2 overnatninger.

Så jeg tænker da selvfølgelig der vil komme en reaktion, men hvor stor og hvilken er der jo ingen der kan svare på

Anmeld Citér

25. maj 2019

migxher

Der vil uden tvivl komme en reaktion. Den kan vise sig i flere former. Nogen børn bliver kede af det og omklamrende, andre bliver vrede, afviser og trækker sig når forældrene kommer hjem igen. Jeg har oplevet sidst nævnte i forbindelse med at min veninde var indlagt og væk 1 uge fra hendes 3 årige barn. 

Hvordan man overhovedet kan overveje at forlade sit lille barn så længe bare for en ferie, det fatter jeg ikke. I skulle ærlig talt skamme jer. Forhåbentlig bliver det ikke alt for traumatisk for deres barn. 

Anmeld Citér

25. maj 2019

Anonym

Det er ikke nødvendigvis nu, I vil se barnet reagere. Mange reagerer ved at miste tilliden til andre i relationer som voksne. Det er klart. Barnet er nødt til at beskytte sig selv. 

Som sagt er det heller ikke sikkert, at det sker, men for mig, med den viden jeg har om børns udvikling - rent kognitivt, så er det som at spille russisk roulette. 

Ingen kan sige, hvad udfaldet bliver. Men det er da også lidt tankevækkende, at man er villig til at gamble med et barns/menneskes psykiske helbred. 

Anmeld Citér

25. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Der vil uden tvivl komme en reaktion. Den kan vise sig i flere former. Nogen børn bliver kede af det og omklamrende, andre bliver vrede, afviser og trækker sig når forældrene kommer hjem igen. Jeg har oplevet sidst nævnte i forbindelse med at min veninde var indlagt og væk 1 uge fra hendes 3 årige barn. 

Hvordan man overhovedet kan overveje at forlade sit lille barn så længe bare for en ferie, det fatter jeg ikke. I skulle ærlig talt skamme jer. Forhåbentlig bliver det ikke alt for traumatisk for deres barn. 

Lækkert lige at få luftet en god gang shaming og skyld med skyld på sammen med sin mening, hva? 

Anmeld Citér

25. maj 2019

Bb2015

Anonym skriver:

Min mand overraskede mig med en bryllupsrejse (der ellers ikke var planen) til vores bryllup og vi var afsted mandag-fredag (tidligt mandag, kan ikke huske fredag, tror vi var hjemme midt på dagen). Vores søn var også hos bedsteforældrene som han var og er tæt knyttet til og der var absolut ingen reaktion andet end at være glad for at se mor og far igen. Han var cirka samme alder. Vi ringede ikke hjem, men fik billeder og opdateringer hjemmefra. Det er hårdt at være væk fra sit barn så længe og vi savnede ham helt vildt, men en bryllupsrejse handler jo også om at fejre jer og kærligheden, så jeg synes ikke I skal have dårlig samvittighed. 

Jeg ved ikke hvor god en idé facetime er - i den alder har de svært ved at forstå hvorfor mor og far er i filmen, men ikke hjemme. Så der kan jeg desværre ikke komme med en erfaring andet end at vi ikke gjorde det. 

God tur 

Anmeld Citér

25. maj 2019

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk emnet kan være følsomt så pas på det ikke bliver for personligt 

hilsen staff

Anmeld Citér

25. maj 2019

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Jeg forstår, og kommer aldrig til at forstå, hvorfor man rejser uden sine børn. 

Jeg spørg altid mig selv, i de forskellige situationer, om det er mit barns behov, eller mit eget? 

Og man må sige at det er jeres behov. 

Forstå ikke man kan rejse fra sit barn, der er så lille 

Vi var på bryllups rejse i juli sidst år med vores datter på 11 måneder, og det var den bedste ferie nogensinde! Ville ikke kunne forstille mig den tur uden hende. - jeg ville slet slet ikke komme være væk fra hende i 9 dage, ville ikke kunne nyde noget som helst 

Men en reaktion er jeg næsten stensikker på i vil opleve fra jeres lille barn. 

Håber I får en rigtig god tur.

Anmeld Citér

25. maj 2019

iMama

Anonym skriver:

Kære TS, 

Ingen kan garantere om der kommer en reaktion eller ej. Men her er min historie.

Jeg var afsted da min dreng var knap 2,5. Blev inviteret til London af min mand, som fødselsdagsgave. Var i chok da jeg fandt ud af at det er 5 dage vi skulle være væk fra vores dreng. Han blev passet af bedsteforældrene som han ellers ser hver dag næsten og er tryg ved. 

Vi face timed en gang om dagen og fik ellers tilsendt videos og billeder. 

Jeg troede han ville blive ked af det, når han så os på face time, men nej, han blev glad. Han har på intet tidspunkt været ked af det.

Også da vi kom hjem var der ingen reaktion. Udover glæde for at se os.

Rigtig god tur og nyd det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.