Ventoline astma spray spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.199 visninger
13 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2019

Anonym trådstarter

Min datter på 1 1/2 år har hostet en del de sidste 2 mdr ca. Er ikke forkølet. 

Vi var ved lægen i dag som ordinerede ventoline til hende hver aften inden sengetid, for at se om det har en effekt. Hun hoster meget om natten og vågner sommetider af det. Hun bliver sommetider også hurtigt stakåndet når hun løber rundt.

Nu sidder jeg så og læser indlægssedlen og der står at den kan anvendes af børn fra 4 år. 

Jeg ved godt at små børn sommetider får medicin, selvom de på indlægssedlen er for små. 

Men findes der et præparat som er bedre til små børn, tænker jeg så? Hvad har jeres børn med astma fået? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min ældste var 10 måneder da han fik centiliter mod bronkitis. Der har aldrig været problemer og det virker hurtigt og effektivt på ham

Anmeld Citér

22. maj 2019

lottemusen

Anonym skriver:

Min datter på 1 1/2 år har hostet en del de sidste 2 mdr ca. Er ikke forkølet. 

Vi var ved lægen i dag som ordinerede ventoline til hende hver aften inden sengetid, for at se om det har en effekt. Hun hoster meget om natten og vågner sommetider af det. Hun bliver sommetider også hurtigt stakåndet når hun løber rundt.

Nu sidder jeg så og læser indlægssedlen og der står at den kan anvendes af børn fra 4 år. 

Jeg ved godt at små børn sommetider får medicin, selvom de på indlægssedlen er for små. 

Men findes der et præparat som er bedre til små børn, tænker jeg så? Hvad har jeres børn med astma fået? 

Min søn fik højeste dosis Airomir og flixotide de første to af af hans liv. Det virkede ikke. Han hostede rigtig meget og hver gang han havde forkølelse, udviklede det sig til lungebetændelse. Han havde lungebetændelse 10 gange på 2 år og var indlagt den ene af gangene.

Jeg fik anbefalet, ikke at give ham alle slags mælkeprodukter og mad der indeholder mælkeprodukter. Det gjorde jeg for to år siden, og siden da har han ikke været på medicin eller haft astmasymptomer. Det forsvandt meget hurtigt 

Mælk kan være astmafremkaldende, men det er der mange læger der ikke ved eller ikke vil stå ved. Jeg måtte overbevise min egen læge, og nu er hun meget positiv over for det.

Du kan jo prøve det i 1/2 år for at se, om det virker! 

God bedring med din datter! 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym

Det er helt almindelig standard medicin ved astma uanset alder. 

Det er for længst også tilbage bevist, at mælkeprodukter ikke giver eller forværre astma,hvis man ellers normalt tåler laktose. 

Anmeld Citér

22. maj 2019

lottemusen

Anonym skriver:

Det er helt almindelig standard medicin ved astma uanset alder. 

Det er for længst også tilbage bevist, at mælkeprodukter ikke giver eller forværre astma,hvis man ellers normalt tåler laktose. 

Må jeg spørge hvor du ved det fra?

Både min søn og min nevø er levende bevis på, at mælkeprodukter giver astma. De er begge uden astmasymptomer, fordi de ikke får mælk. Det er mælkeprotein, de reagerer på. Min nevø er flere gange blever "provokeret", altså fået mælk i en periode, for at tjekke det, og der er alle symptomer kommet tilbage 

Anmeld Citér

22. maj 2019

HBV

Jeg har altså hørt de nyeste undersøgelser, der modbeviser at der skulle være nogen sammenhæng mellem astma og mælk 

Anmeld Citér

22. maj 2019

lottemusen

HBV skriver:

Jeg har altså hørt de nyeste undersøgelser, der modbeviser at der skulle være nogen sammenhæng mellem astma og mælk 

Har du evt. link til det? Det kunne jeg godt tænke mig at læse 

Anmeld Citér

22. maj 2019

HBV

lottemusen skriver:

Har du evt. link til det? Det kunne jeg godt tænke mig at læse 

Nej har jeg ikk men du kan måske Google det? 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Abracadabra

HBV skriver:

Nej har jeg ikk men du kan måske Google det? 

Det tog 3 sek at google... selvom jeg egentlig mener, at det er dem med de skøre påstande (mælk giver astma fx.), der skal bevise dem, og ikke mig der skal modbevise dem - så tog de FÅ sekunder...

http://www.astmabarn.dk/fupellerfakta/undgaamaelk

Anmeld Citér

22. maj 2019

HBV

Abracadabra skriver:

Det tog 3 sek at google... selvom jeg egentlig mener, at det er dem med de skøre påstande (mælk giver astma fx.), der skal bevise dem, og ikke mig der skal modbevise dem - så tog de FÅ sekunder...

http://www.astmabarn.dk/fupellerfakta/undgaamaelk

TAK! Jeg har heller ikke alverdens tid til at Google det, nu når min baby sover 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.