Bidt for anden gang på to dage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kan bare ikke bære at hun skal bides flere gange om ugen i et par måneder. I dp er de jo kun 4 børn og ikke 12-15 stykker som i vs. 

Kan bare mærke at jeg har lyst til at holde hende hjemme. Det frygteligt ikke at have lyst til at aflevere sit barn

Forstår også godt du synes det er træls. Men det er ikke unormalt. Og det med nerveskader, så skal der virkelig bides hårdt for at det kan ske. Som i ekstremt og det kan et barn slet ikke før at dp mor når at stoppe det. Så det skal du ikke være bange for. 

Du kan sammenligne det lidt med at du kan få tredjegradsforbrændinger af at brænde dig på et stearinlys. Men så skal du dæleme også holde hånden længe deri og det gør man jo ikke. 

Men det nytter ikk noget at holde hende hjemme. Stol nu på at dp mor har styr på det. Også selvom det altid er svært som mor. Men husk at hun også selv gør det  

dp mor skal selvfølgelig fortælle når det sker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Anonym skriver:

Det fucking svært. Også fordi hun bliver bidt bla. I finger leddene, som vil kunne give nerve skader, har jeg lige fundet ud af. 

Jeg har selv arbejdet i vuggestue, og der skrev vi i ud krydser kalenderen bb (blevet bidt) hb (har bidt) så når forældrene sagde farvel og barnet blev krydset ud, kunne man se hvad der stod af info ved barnet, så forældrene fik afvide at barnet var bidt eller havde bidt. Synes det er ringe ikke at få det afvide! 

Tja, kan godt mærke hun mener at sådan er børn og det er deres udvikling. 

Men det lyder som om alle forældre så kunne læse det? - det må man da ikke  tænk at være forældre til det barn der altid står hb ud for, så bliver både barn og forældre hurtigt set skævt på af andre forældre 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men det lyder som om alle forældre så kunne læse det? - det må man da ikke  tænk at være forældre til det barn der altid står hb ud for, så bliver både barn og forældre hurtigt set skævt på af andre forældre 

Nej?  Kalenderen er kun for ansatte. Men i et kæmpe hus med 120 børn - kunne min kollega fx. have oplevet noget med et barn (fx. Bb) også når jeg fx havde lukkeren og ikke have været der om formiddagen - så kunne jeg give infoen til forælderen, når JEG krydsende barnet ud

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym

Der er ikke så meget du kan gøre. Børns adfærd er indimellem forskellig fra eget hjem til DP.

Jeg tænker at du skal sige til DP i morgen at du ønsker at hun fortæller dig hver gang at dit barn har bidt eller er blevet bidt. Hvis ikke DP lige kan huske at overlevere alle informationer må hun bruge POST-ITs. Det bruger vores DP. (Hvordan kan de også huske HVER dag hvilket barn der har skidt, hvilket barn der har spist godt og hvilket der ikke hr drukket vand, har bidt osv)

Nå... Såfremt DP ikke vil gå med til at fortælle om Bideriet ringer du bare bare til Jeres tilknyttede pædagog og snakker med hende. Så i kan finde en god ordning så Jeres barn igen r tilpas.

- og måske din datter reagerer på siden signaler. De kan mærke og aflæse meget de små

Anmeld Citér

22. maj 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Anonym skriver:

Nej?  Kalenderen er kun for ansatte. Men i et kæmpe hus med 120 børn - kunne min kollega fx. have oplevet noget med et barn (fx. Bb) også når jeg fx havde lukkeren og ikke have været der om formiddagen - så kunne jeg give infoen til forælderen, når JEG krydsende barnet ud

Nu skrev du ikke at det var personalekalenderen, men du skrev det som om forældrene selv kunne se det. Men det er jo langt fra fyldstgørende nok at skrive bidt og blevet bidt , så kommer man aldrig problemet til livs, hvis man ikke kender situationen, forældrene spørger formentlig også ind til situationen. - selvom der er mange børn er der vel altid (stort set) nogen fra vuggestuedelen ved åben og luk? (De er i hvert fald spredt ud i mødetider, de steder jeg har været)

de gange jeg har informeret om det ene eller andet, fortæller jeg da også om situationen og om vi tænker, “det er hvad der sker” eller “det skal vi lige holde øje med og være Obs på”

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Nu skrev du ikke at det var personalekalenderen, men du skrev det som om forældrene selv kunne se det. Men det er jo langt fra fyldstgørende nok at skrive bidt og blevet bidt , så kommer man aldrig problemet til livs, hvis man ikke kender situationen, forældrene spørger formentlig også ind til situationen. - selvom der er mange børn er der vel altid (stort set) nogen fra vuggestuedelen ved åben og luk? (De er i hvert fald spredt ud i mødetider, de steder jeg har været)

de gange jeg har informeret om det ene eller andet, fortæller jeg da også om situationen og om vi tænker, “det er hvad der sker” eller “det skal vi lige holde øje med og være Obs på”

Skrev jeg havde arbejdet i vuggestue - så det var skrevet set fra min vinkel for ansat og ikke sim mor.

den tid jeg var der (to år) i vuggestue, var det stort set de samme tre der bed, og de bed uhæmmet - altså uden grund. 

Var der en årsag, blev den selvfølge skrevet ned i info linjen. 

Men alt i alt er det underordnet i dilammet. 

Jeg må tage en dag af gangen, og bede om at få afvide når mit barn bliver bidt og eller har bidt. 

Og kan hun ikke overskue at huske på det, må jeg købe en bog, så hun bare kan skrive bb eller hb - også må jeg selv skrive dato ind. 

Vi har det ikke særlig rart ved situtation lige nu og at dp moren er så dårlig til at kommunikere med os. 

Så vi må se om vi holder nogen fri dage eller “bare tager tyrene ved hornet” 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar - har læst dem alle. 

Vi vil tage en dag ad gangen - vi ærger os over hun er så dårlig til at kommunikere med os, og ingenting vil fortælle nærmest. 

Vi har oplevet to andre situationer, hvor vi heller ingenting næsten måtte få afvide - før vi to gange havde spurgt hvad der var sket.

Så jeg må tage en snak med hende om, at vi føler kommunikationen er dårlig - når vi lige har fået det lidt på afstand  

Anmeld Citér

23. maj 2019

migxher

Profilbillede for migxher
Anonym skriver:

I hele denne uge har hun grædt når jeg er kommet, og vil hjem med det samme, hun vil heller ikke vinke farvel til dp moren.

hun har altid været glad for at være der og vinket flittig når vi skulle hjem.

øv

Jeg tænker du må have en snak med dp mor igen. Uden at gå i detaljer må hun kunne forsikre dig om at hun tager hånd om det fordi selvfølgelig skal hun tage hånd om det hvis det er et stort problem og ofte t jeres datter bliver bidt. Hun skal jo ikke mistrives eller være ked af at komme i do. 

Er der ikke en område leder eller er aller andet du kan gå til? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.