Bidt for anden gang på to dage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.792 visninger
17 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej piger, 

jeg er første gangs mor, og bliver nødtil at høre om jeg skal “lade at fare” eller hvad jeg skal gøre. 

Sagen er den at min datter er bidt for trejde gang på en måned eller to, kan ikke huske hvornår første gang var, men hun er bidt her tirsdag og onsdag igen.

tirsdag så jeg det med det sammen, og kommentere på det overfor dp moren, som siger ja hun er blevet bidt. Idag når jeg ud i bilen før jeg ser det (nyt bidemærker, et nyt sted) og går ind igen til dp moren, som beklager at hun ikke havde sagt det.

Jeg spørg så om alle bliver bidt - eller det kun er hende. Hun siger, alle bliver bidt. 

Jeg spørg om der er noget vi kan gøre, hun svare så havde hun gjort det. 

Hun vil ikke fortælle hvem det er, måske er det også okay? 

Om tirsdagen spurgte jeg, om min datter bider, og det siger dp moren at det gør hun. 

Hvilket hun måske gør, vi har bare aldrig oplevet det, og vi har 15 børn i den nærmeste kerne familie som vi ses med ofte, og der har aldrig været noget 

dp moren siger, det er fordi hun tager legetøjet fra den anden. 

Ja, hvad skal jeg “gøre”? Lade det ligge og bare accepter at hun bliver bidt, uden der gøres mere?

Mærkerne er voldsomme!

Forventer at hun fortæller hvis mit barn, har bidt et anden barn.

Og forventer også at hun fortæller til den der bider’s forældre, at nu har det barn bidt idag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2019

migxher

Det lyder som en svær situation. Dp har jo tavshedspligt og må ikke fortælle så meget, hvem der bidder, hvorfor og hvad der bliver gjort osv. Jeg tænker at du må stole på at hun tager hånd om det barn der bidder. 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Det lyder som en svær situation. Dp har jo tavshedspligt og må ikke fortælle så meget, hvem der bidder, hvorfor og hvad der bliver gjort osv. Jeg tænker at du må stole på at hun tager hånd om det barn der bidder. 

Det fucking svært. Også fordi hun bliver bidt bla. I finger leddene, som vil kunne give nerve skader, har jeg lige fundet ud af. 

Jeg har selv arbejdet i vuggestue, og der skrev vi i ud krydser kalenderen bb (blevet bidt) hb (har bidt) så når forældrene sagde farvel og barnet blev krydset ud, kunne man se hvad der stod af info ved barnet, så forældrene fik afvide at barnet var bidt eller havde bidt. Synes det er ringe ikke at få det afvide! 

Tja, kan godt mærke hun mener at sådan er børn og det er deres udvikling. 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

migxher skriver:

I hele denne uge har hun grædt når jeg er kommet, og vil hjem med det samme, hun vil heller ikke vinke farvel til dp moren.

hun har altid været glad for at være der og vinket flittig når vi skulle hjem.

øv

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym

Min søn bed også meget da han var i vuggestue. Fik at vide flere gange ugentligt at han havde bidt andre børn. Skønt at han aldrig gjorde det hjemme. 

Vi gjorde ingenting andet end at sige til pædagogerne at det var vi kede af også fortælle ham at man ikke må bide. 

Han bed mest pga sproget var rigtig dårligt og ikke kunne udtrykke sig når der var noget galt. Altså hvis en tog hans legetøj. Så bed han fra sig fordi han ikke kunne sige fra. 

Det gik over af sig selv efter er par måneder. Så jeg ville lade det ligge og stole på at dp mor har styr på det. 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn bed også meget da han var i vuggestue. Fik at vide flere gange ugentligt at han havde bidt andre børn. Skønt at han aldrig gjorde det hjemme. 

Vi gjorde ingenting andet end at sige til pædagogerne at det var vi kede af også fortælle ham at man ikke må bide. 

Han bed mest pga sproget var rigtig dårligt og ikke kunne udtrykke sig når der var noget galt. Altså hvis en tog hans legetøj. Så bed han fra sig fordi han ikke kunne sige fra. 

Det gik over af sig selv efter er par måneder. Så jeg ville lade det ligge og stole på at dp mor har styr på det. 

Kan bare ikke bære at hun skal bides flere gange om ugen i et par måneder. I dp er de jo kun 4 børn og ikke 12-15 stykker som i vs. 

Kan bare mærke at jeg har lyst til at holde hende hjemme. Det frygteligt ikke at have lyst til at aflevere sit barn

Anmeld Citér

22. maj 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter er også blevet bidt... virkelig mange gange! Det er rigtigt træls, men jeg stolede på at pædagogerne havde styr på det. Det tænker jeg også, at du skal gøre: stole på dp. 

Men jeg kan godt forstå, du synes, det er træls at du ikke får det at vide. Det ville jeg også gerne vide. Måske du på en pæn måde, kan sige, at du gerne vil vide, når det sker? 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Babilooo

Du kan måske hjælpe ved at understrege at hun ikke skal tage legetøjet fra barnet der bider. Det er jo nok også derfor hun bliver bidt i fingrene .. altså at de har rakt frem mod legetøjet.

men det er svært når de er så små.

Anmeld Citér

22. maj 2019

Måskemor

Jeg synes klart, at DP skal fortælle hvis dit barn er blevet bidt om omvendt. Men der kan jo ske forglemmelser. Og jeg synes det er helt fair at hun ikke vil fortælle hvem der har bidt.

jeg synes at du må stole på, at DP tager hånd om situationen. Børn i dagplejealderen er jo så små, at det er lidt svært at stille noget op. Man kan jo snakke med dem om, at de ikke må bide. Det er jo noget de gør i frustration fx over legetøj fordi deres sprog endnu ikke er udviklet nok. Det er heller ikke sjovt at have et barn der bider - de forældre er mindst ligeså magtesløse som du føler dig. Så længe at din datter kun er blevet bidt 2-3 gange på to mdr. så synes jeg det lyder rimelig forventeligt. 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Soonmom

Hun bør og skal self sige til jer når jeres barn bider eller bliver bidt (hvis hun har nået at opdage det).

Det er helt normalt at børn på tidspunkter bider og helt normalt at det kun forgår i institutionen og nej dp mor eller pædagoger fortæller selvfølgelig ikke hvem der har bidt, da det vel egentligt også er underordnet.

Så helt normalt og er vel egentlig ikke værre ens skub/slå og sparke, bortset fra mærkerne er mere tydelige. 

Det handler for det meste om manglende sprog, men kan self også have mange andre årsager

Hvis det er det samme barn der bider og gør det meget, bliver der helt sikkert arbejdet på løsninger (det gør der i hvert fald i vuggestuer med pædagogisk uddannet personale)

Så jeg ville tage det roligt. 

Jeg frygter mere at jeg får det barn der bider end det barn der bliver bidt, men begge mine børn er blevet bidt i deres dagpleje eller vuggestue tid, de har dog ikke selv bidt, heldigvis 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.