Har aldrig smagt andet end pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2019

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Rent ernæringsmæssigt ville jeg ikke være bekymret men mht det mundmotoriskr ville jeg. Små børn har virkelig godt af at tygge, sutte og gnave på noget. Det træner sanser, muskler i og omkring munden og tungen. Man siger at det er vigtigt særligt pga sprogudviklingen..

Så jeg ville blande mig.. Moren er nervøs for at barnet kløjes i det men det vil barnet nok også komme til nu her fordi det ikke har haft chancen til at øve sig. Bare man styrer udenom de gængse forbudte ting til småbørn som nødder, popcorn osv så går det nok. Børn er generelt rigtig gode til at hoste noget op, der er kommet forkert ned. 

Det er jeg også bekymret for. Vi har netop været opmærksomme på, at vores egen datter skulle have lov til at forsøge sig med forskellige konsistenser, præcis for at øve sig og udvikle sig. Hun har aldrig haft noget for alvor galt i halsen, men har da hoster lidt i ny og næ. Men det er jo heller ikke nødvendigvis hvad vi gør, der er “det rigtige”. Så det kan godt være svært at stå på sidelinjen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2019

ErDuHerIkkeSnart

Janet1989 skriver:

Jeg tænker at hun er mor til barnet og hun ved bedst problemet er at du er der jo ikke 24/7 (regner ikke med at du bor hos dem), og måske er hun bare typen som langsomt skal startes op med fast mad - nogle børn er bare ikke gode til at spise rugbrød i starten feks og måske at pigen bare godt kan lide grød 

Men svarene i tråden tyder jo desværre vitterligt ikke på en mor som “ved bedst”? Mere på en mor, som lader en irrationel angst for kvælning risikere at påvirker et ellers helt almindeligt barns  forhold til mad? Det ville jeg da også bekymre mig om, som pårørende - både mor og barn vil da have gavn af noget hjælp, så det ikke tager mere overhånd ...

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym

Jeg tænker at hun er mor til barnet og hun ved bedst problemet er at du er der jo ikke 24/7 (regner ikke med at du bor hos dem), og måske er hun bare typen som langsomt skal startes op med fast mad - nogle børn er bare ikke gode til at spise rugbrød i starten feks og måske at pigen bare godt kan lide grød 

Jeg er træt af at høre sætningen “mor ved bedst” for det er ikke altid at mor virkelig ved bedst. Vi ved ikke alle lige meget om ernæring, søvn osv. Mit bonusbarn havde haft meget store skader, hvis ikke nogen havde grebet ind overfor mors måde at ernære det på (Vegansk men uden at have sørget for b12 blandt andet)

Nu lever vi med mindre men stadig betydelige skader som påvirker det resten af livet. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu har du spurgt lidt ind til det. Jeg tror, jeg ville have gjort det samme.  

Hvis det kun er fordi moderen har angst for kvælning, så skal hun måske have lidt støtte?

det er i hvert fald ikke så godt, når ens angst går ud over andre. 

Men ja, nogle børn kan jo også have det svært ved konsistenser, og så må man følge deres tempo. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

LSS

EKAB skriver:

Det lyder i mine ører helt vanvittigt, at et barn på 1 år som er sundt og raskt, kun får mælk og grød.

Det må da ende med at barnet får et mærkeligt forhold til mad? 

Jeg ville som familiemedlem være bekymret. Hvad siger dine forældre?

Min datter fik ikke andet end mælk indtil hun var over 1 år. Hun var sund og rask og det er hun i øvrigt stadigvæk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.