Har aldrig smagt andet end pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.578 visninger
24 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej brugere af baby.dk

Jeg skriver her, fordi jeg ikke har lyst til at blande mig i andres gøren uden god grund.

Jeg er blot blevet (har egentlig været længe) bekymret for min nieces ernæring. Hun er nu 14 måneder, og har hele sit liv levet af pulver - dvs. modermælkserstatning og Semper grødblanding, som skal blandes med vand.

Jeg er virkelig nervøs for, om det kan dække alle hendes behov, både ernæringsmæssigt og også udviklingsmæssigt (motorisk tænker jeg ikke, at hun lærer at håndtere noget med konsistens, og har de ikke behov for det?).

Jeg vil dog ikke sige noget til dem, før jeg ved om min bekymring har noget på sig?

Mvh.
En bekymret faster

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2019

Soonmom

Går hun ikke i dagpleje eller vuggestue? - for så får hun vil noget der? - hvad er årsagen til at hun kun får pulver? 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Går hun ikke i dagpleje eller vuggestue? - for så får hun vil noget der? - hvad er årsagen til at hun kun får pulver? 

Nej, hendes mor er hjemmegående. Jeg kender ikke årsagen, og synes det er svært at spørge uden at virke dømmende 

Anmeld Citér

20. maj 2019

LSS

Min yngste datter fik kun mælkeerstatning indtil hun var 13 måneder. Hun havde nogle vanskeligheder ved at spise, derfor fik hun kun mælk. Jeg var ganske bekymret dengang, og havde hende ved læge flere gange. Talte også med min sp om det, men ingen var bekymrede. 

Hun tog på som hun skulle og var i fin udvikling, men hun kæmpede enormt meget med det motoriske, hvilket nok var skyld i hun ikke brugte energi på andet. 

Idag er hun 5 år og spiser næsten alt uden problemer. Hun er lidt kræsen men ellers intet at sætte en finger på.

er din niece i trivsel, tager hun på?

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Min yngste datter fik kun mælkeerstatning indtil hun var 13 måneder. Hun havde nogle vanskeligheder ved at spise, derfor fik hun kun mælk. Jeg var ganske bekymret dengang, og havde hende ved læge flere gange. Talte også med min sp om det, men ingen var bekymrede. 

Hun tog på som hun skulle og var i fin udvikling, men hun kæmpede enormt meget med det motoriske, hvilket nok var skyld i hun ikke brugte energi på andet. 

Idag er hun 5 år og spiser næsten alt uden problemer. Hun er lidt kræsen men ellers intet at sætte en finger på.

er din niece i trivsel, tager hun på?

Hun har en fin størrelse, og virker ellers generelt meget alderssvarende. Jeg kan bare ikke forstå, at det kan være tilstrækkeligt for et 14 måneder gammelt barn kun at få mælk/mad uden nogen form for konsistens? 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hun har en fin størrelse, og virker ellers generelt meget alderssvarende. Jeg kan bare ikke forstå, at det kan være tilstrækkeligt for et 14 måneder gammelt barn kun at få mælk/mad uden nogen form for konsistens? 

Har barnets forældre fortalt dig, at de KUN giver grøden eller er det noget du oplever sker hver gang du er der. For der kan altså være forskel på hvad der bliver givet når du er på besøg samt hvad der bliver givet dagligt?

derbæst hvis barnets forældre selv har fortalt at de kun giver grød, så har de jo åbnet op for snakken og så kunne du da have spurgt i den situation? 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har barnets forældre fortalt dig, at de KUN giver grøden eller er det noget du oplever sker hver gang du er der. For der kan altså være forskel på hvad der bliver givet når du er på besøg samt hvad der bliver givet dagligt?

derbæst hvis barnets forældre selv har fortalt at de kun giver grød, så har de jo åbnet op for snakken og så kunne du da have spurgt i den situation? 

Altså jeg kan selvfølgelig ikke vide mig hundrede procent sikker, men så godt som. Det er ikke en samtale, der som sådan er blevet åbnet, men er barnet fx blevet tilbudt mad ude har min svigerinde sagt “nej tak, hun spiser grød” ret bestemt. Så der er heller ikke lagt op til at skulle spørge videre ind til hvorfor og hvordan og hvorledes 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nemlig! Vores datter får kun pulver grød når vi er ude, fordi jeg gider ikke slæbe alt andet med.

herhjemme rører vi ikke pulver undtagen når mor er doven laver alt fra bunden 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Altså jeg kan selvfølgelig ikke vide mig hundrede procent sikker, men så godt som. Det er ikke en samtale, der som sådan er blevet åbnet, men er barnet fx blevet tilbudt mad ude har min svigerinde sagt “nej tak, hun spiser grød” ret bestemt. Så der er heller ikke lagt op til at skulle spørge videre ind til hvorfor og hvordan og hvorledes 

Det er nok det jeg mener. Jeg ville nok også altid i den alder give grød når vi var ude. Dels er det nemmest og det sviner mindst. Jeg hader simpelthen at sidde hos andre folk og de fx har lyse gulvtæpper og mine unger sidder med karrysild mad eller rødbede mad. Når vi har besøgt folk har de altid sagt at det ikke gjorde noget, at vores børn svinede, men jeg dag simpelthen på pinde for at fjerne alt snasket for børn sviner meget (i hvert fald mine børn). Og så var/ er jeg også langt mere opmærksom på “svineriet” hos folk der ikke har små børn længere. 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Soonmom

Anonym skriver:

I hvilke situationer sker det?

- Jeg er forbavset over hvor mange mennesker der tilbyder chokolade/kager/is osv til mine børn, nu og da de var yngre, det synes jeg ikke er okay og så ville jeg også have svaret noget ala det

Enig med de andre, vi havde mange gange smoothie og "smoothie"grød/mad med når vi var ude, for det var bare nemt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.