Sygehus systemet, overreagere jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2019

Camillos

Anonym skriver:

Vil lige give en update! 

Jeg fik ondt øverst i ryggen, og mit blodtryk steg yderligere. Jeg blev indlagt, da det var oppe på 180/115. Fik taget haste blodprøver, og til en kæmpe overraskelse, så var de HELT slemme! De havde bare haft lidt små udsving før, men nu var de helt ude i hampen. Jeg fik akut kejsersnit under 30 minutter efter. 

Så husk altid at mærk efter! Vi har det heldigvis godt efter omstændighederne. Jeg er dog rigtig mentalt påvirket af den grimme oplevelse, og tanken om at vi begge kunne have været døde er så skræmmende. 

Puha sikke en situation altså! Godt alt gik godt trods alt! Men det er sq efterhånden farligt at være i hænderne på sundhedsvæsenet... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2019

SK85

Ej

Tillykke med fødslen, godt at alt gik godt og at I har det godt

Men altså, hva' faen?! Kunne man overveje at klage over hende jordemoderen, som overhovedet ikke tog dig seriøst...?

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Puha sikke en situation altså! Godt alt gik godt trods alt! Men det er sq efterhånden farligt at være i hænderne på sundhedsvæsenet... 

Ja det er rigtig skræmmende! Og jeg kunne endda se inde på min journal, at hun endda har skrevet forkerte tal fra mit besøg.. Det er simpelthen helt vanvittigt!  Det kunne have gået rigtig galt, og det sidder godt nok i mig kan jeg mærke. Men jeg sender en klage, for det er jo helt uacceptabelt. Heldigvis kan man se, at to andre jordemødre har skrevet omkring mine symptomer og blodtryk, så hendes fejl indtastning virker helt hen i vejret. Men trods det hele, så har baby det over alt forventning. Bare en lille sag, men hun klarer det hele selv og er ikke mærket - og det er det vigtigste 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym trådstarter

SK85 skriver:

Ej

Tillykke med fødslen, godt at alt gik godt og at I har det godt

Men altså, hva' faen?! Kunne man overveje at klage over hende jordemoderen, som overhovedet ikke tog dig seriøst...?

Tak  

Jo, og det gør jeg også! Kunne se inde på min journal, at hun endda har skrevet forkerte tal ind.. Om det er en hurtig tastefejl ved jeg ikke, men jeg sender en klage ind. Heldigvis kan man se notaterne fra de andre jordemødre, hvor at der falder helt ud fra hendes indtastning. Simpelthen så uacceptabelt! Og tanken om at mit barn kunne have været dødt pga. Det, er jo helt ubærlig! Men baby har det heldigvis godt, og er ikke mærket. Hun er bare en lille sag, men klarer altid selv og er så dygtig. Så nu skal hun bare tage godt på de næste par dage    

Anmeld Citér

26. maj 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Vil lige give en update! 

Jeg fik ondt øverst i ryggen, og mit blodtryk steg yderligere. Jeg blev indlagt, da det var oppe på 180/115. Fik taget haste blodprøver, og til en kæmpe overraskelse, så var de HELT slemme! De havde bare haft lidt små udsving før, men nu var de helt ude i hampen. Jeg fik akut kejsersnit under 30 minutter efter. 

Så husk altid at mærk efter! Vi har det heldigvis godt efter omstændighederne. Jeg er dog rigtig mentalt påvirket af den grimme oplevelse, og tanken om at vi begge kunne have været døde er så skræmmende. 

Godt at du stolede på dig selv og tog tyren ved hornene. Nogle gange kan vi komme til at være lidt for konfliktsky.

Med det blodtryk du havde præsteret op til, ville jeg bestemt også råde dig til at ringe igen. Hellere en gang for meget i dit tilfælde. 

Og kæmpe tillykke med bebsen. Håber alt er godt, og du bliver holdt øje med her i forløbet efter fødslen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.