Gravid med spiral. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.843 visninger
17 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2019

Anonym trådstarter

Hejsa!

Jeg har de sidste mange dage haft meget halsbrand, som jeg ellers aldrig nogensinde har, kun da jeg var gravid med min søn. Jeg drømte i nat, at jeg var gravid. Det var så underligt. Så jeg valgte i morges at tage en test, vidste at den ville være negativ, fordi jeg har spiral, som jeg fik sat op, for snart 11 mdr siden. Og jeg skal først have min mens om 3 dage ca. Men nej. Testen viste positiv. Jeg gik i panik, og troede det var falsk positiv, så jeg vælger at tage en masse andre jeg havde liggende fra da jeg var gravid med min søn. Alle viste positiv! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Hvad kan der ske når man er gravid med spiral? Er det “farligt”?

Det hele er et chok. Da min søn kun er 12 mdr. Jeg er faktisk glad over det, men også skide bange! 

Er der andre der har oplevet det samme?

Håber I kan hjælpe!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2019

Anonym

Ja. Jeg har været gravid 3 gange på hormonspiral. Det var GUL (Graviditeter uden for livmoderen) så der var ikke rigtig liv. Men jeg havde alle symptomer, da jeg testede. 

Desværre er de fleste graviditeter på spiral (hormon/kobber) uden for livmoderen. Så du SKAL til lægen hurtigst muligt. Det kan være farligt! 

Hvis du får smerter - så ringer du 112. 

Held og lykke! 

Anmeld Citér

16. maj 2019

Camillos

Anonym skriver:

Hejsa!

Jeg har de sidste mange dage haft meget halsbrand, som jeg ellers aldrig nogensinde har, kun da jeg var gravid med min søn. Jeg drømte i nat, at jeg var gravid. Det var så underligt. Så jeg valgte i morges at tage en test, vidste at den ville være negativ, fordi jeg har spiral, som jeg fik sat op, for snart 11 mdr siden. Og jeg skal først have min mens om 3 dage ca. Men nej. Testen viste positiv. Jeg gik i panik, og troede det var falsk positiv, så jeg vælger at tage en masse andre jeg havde liggende fra da jeg var gravid med min søn. Alle viste positiv! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Hvad kan der ske når man er gravid med spiral? Er det “farligt”?

Det hele er et chok. Da min søn kun er 12 mdr. Jeg er faktisk glad over det, men også skide bange! 

Håber I kan hjælpe!

Hold da op.. Du skal ringe til din læge når de åbner og fortælle det som det er.... Så kommer du nok til scanning osv. Sikke et shok. 

Anmeld Citér

16. maj 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hejsa!

Håber I kan hjælpe!

Som andre skriver, så afsted til lægen med dig! Det kan være en GUL, men det kan også være en alm. graviditet. Man har jo hørt om børn der kom ud med spiralen i hånden?

En bekendt af mig fik tvillinger på spiral, så der var dobbelt op og det kan jo åbenbart lade sig gøre at blive gravid på spiral.  

Anmeld Citér

16. maj 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Skal de andre skriver, så skal du til lægen så hurtigt som muligt, da det desværre ofte ender med en graviditet udenfor livmoderen, hvilket er virkelig farligt.. Håber for dig, at den sidder indenfor livmoderen, og at alt ser godt ud 

Anmeld Citér

16. maj 2019

Anonym trådstarter

Tusinde tak alle sammen! Jeg ringede til lægen, og fik en tid med det samme og blev tjekket, og gæt hvad! Min spiral er faldet ud. Den var pist væk Aner ikke hvornår eller hvordan. Er godt nok chokeret. Så forhåbenligt er det en helt normal graviditet.

Som sagt, skulle jeg først have min mens om 3 dage, men krydser alt for at den ikke kommer!

Anmeld Citér

16. maj 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Tusinde tak alle sammen! Jeg ringede til lægen, og fik en tid med det samme og blev tjekket, og gæt hvad! Min spiral er faldet ud. Den var pist væk Aner ikke hvornår eller hvordan. Er godt nok chokeret. Så forhåbenligt er det en helt normal graviditet.

Som sagt, skulle jeg først have min mens om 3 dage, men krydser alt for at den ikke kommer!

Wow det er alligevel godt klaret .. Men vi krydser fingre for, at bebs bliver siddende og er sund og rask så 

Anmeld Citér

16. maj 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Scannede de efter den? Blot så den ikke “roder rundt” derinde et sted.  

Tillykke med graviditeten. Børn kommer når børn vil..  

Anmeld Citér

16. maj 2019

HBV

Vildt  håber at den blir siddende trygt og godt derinde! 

Anmeld Citér

16. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Stort tillykke :-) Vildt spiralen er forsvundet. Men så er det jo næsten ment to be, hvis I beholder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.