Roskildesyg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.714 visninger
15 svar
7 synes godt om
14. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

hallo hallo ..... 

jeg er en mor som sveder ret meget idag - jeg er alene hjemme med tre syge børne de kaster op og har tynd mave! (Min mand er ude at rejse, så jeg er alene, som helt alene med dette projekt!) 

nogen gode råd til, at få de stakkels maver lidt i ro? Prøver med cola, saltstænger og kiks? Nogen der kender andet godt? Mindstemanden som er halvandet år, har haft diarré siden lørdag, men indtager fint væske og lidt sparsomt mad. Men hans almene tilstand er ok. 

De store startede først igår aftes med både tynd mave og opkast. Jeg ser for mig, jeg nok ikke kommer på job denne uge  men hvad Søren kan jeg gøre for, at hjælpe dem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2019

Aprilbarn

CKJ skriver:

hallo hallo ..... 

jeg er en mor som sveder ret meget idag - jeg er alene hjemme med tre syge børne de kaster op og har tynd mave! (Min mand er ude at rejse, så jeg er alene, som helt alene med dette projekt!) 

nogen gode råd til, at få de stakkels maver lidt i ro? Prøver med cola, saltstænger og kiks? Nogen der kender andet godt? Mindstemanden som er halvandet år, har haft diarré siden lørdag, men indtager fint væske og lidt sparsomt mad. Men hans almene tilstand er ok. 

De store startede først igår aftes med både tynd mave og opkast. Jeg ser for mig, jeg nok ikke kommer på job denne uge  men hvad Søren kan jeg gøre for, at hjælpe dem? 

reven æble har jeg hørt skulle være godt.

Pøj pøj, du sku sej

Anmeld Citér

14. maj 2019

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg plejer og give cola og Chips til min dreng når han har tynd mave. 

Anmeld Citér

14. maj 2019

Strain

Lige nu er detfuldstændigt ligegyldigt om de får noget at spise. Mennesker kan leve længe (uger) uden mad. Væske, væske, væske, ligemeget hvordan. Og OBS på salt balancen.

Hvad jeg gør når mine 3 har det sådan- sodavand, æblejuice, Chips, banan chips, sodavandsis, vandmelon, tuc kiks, frosne bananer, hjemmelavet smoothie med jordbær+banan+yoghurt+ingefær+honning+appelsin juice/ appelsinbåde.

Jeg får leveret fra Coop eller får en fra familien til at hente, for ikke at skulle ud i byen med 3 syge unger.

Tis-lagner på alt- sofaen, sengene, over hovedepuder og i barnevognen. Det fået i metermål i jysk. Kogevask kører i døgndrift. Håndvask og håndsprit til alle og badeværelset vaskes også hele tiden med klorholdigt wc rens. Roskilde syge smitter helt vildt og kan godt smitte igen, hvis alt ikke vaskes ned. 

Anmeld Citér

14. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Strain skriver:

Lige nu er detfuldstændigt ligegyldigt om de får noget at spise. Mennesker kan leve længe (uger) uden mad. Væske, væske, væske, ligemeget hvordan. Og OBS på salt balancen.

Hvad jeg gør når mine 3 har det sådan- sodavand, æblejuice, Chips, banan chips, sodavandsis, vandmelon, tuc kiks, frosne bananer, hjemmelavet smoothie med jordbær+banan+yoghurt+ingefær+honning+appelsin juice/ appelsinbåde.

Jeg får leveret fra Coop eller får en fra familien til at hente, for ikke at skulle ud i byen med 3 syge unger.

Tis-lagner på alt- sofaen, sengene, over hovedepuder og i barnevognen. Det fået i metermål i jysk. Kogevask kører i døgndrift. Håndvask og håndsprit til alle og badeværelset vaskes også hele tiden med klorholdigt wc rens. Roskilde syge smitter helt vildt og kan godt smitte igen, hvis alt ikke vaskes ned. 

Jeg vasker, koger, spritter, og forfra igen og igen... og håber jeg holder mig selv fri. 

Tak for input! 

Vil forsøge med noget af alt det I har foreslået! 

Anmeld Citér

14. maj 2019

HBV

Bananer og æblejuice 

God bedring 

Anmeld Citér

14. maj 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville holde igen med maden hvis de kaster op. Tilbud dem vand el. andet, men kun små slurk ad gangen indtil de ikke længere kaster op. Mad irriterer bare maven. 

Anmeld Citér

14. maj 2019

Mor Christa

Sodavandsis! 

Anmeld Citér

15. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tak allesammen..... det er ikke sådan rigtig bedre med dem idag. Troede egentlig hende i midten var færdig med, at kaste op i aftes. Men nu er hun startet igen  den store har endnu idag ikke kastet op, men de ligger begge ret livløse i deres seng eller på sofaen. Lillebror er dog begyndt, at spise og har heller ikke tynd mave mere. Så han kan vidst komme afsted imorgen. 

Jeg keder mig slet ikke 

Anmeld Citér

15. maj 2019

Stivdie

Åh, stakkels dig! Jeg har stadig til gode at prøve de begge har opkastsyge på en gang. 

Til gengæld kørte vi samlebåndsmanøvre hos ørelægen i går, så nu har de begge fået (nye) dræn  Håber det snart giver mere søvn til mig.

God bedring med alle 3 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.