Bliver man tæt på sine halvsøskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
5 svar
3 synes godt om
11. maj 2019

Anonym trådstarter

Hurtigt spørgsmål - jer der der er opvokset som halv søskende er i tætte på jeres halv søskende dem i så 7 dage adgangen og så 7 dage væk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hurtigt spørgsmål - jer der der er opvokset som halv søskende er i tætte på jeres halv søskende dem i så 7 dage adgangen og så 7 dage væk?

Det er ikke helt samme situation, men jeg fik som 7-årig to ældre stedsøstre, da min mor giftede sig med deres far. Den ældste nåede jeg kun kort at bo sammen med, da hun var voksen og hurtigt flyttede hjemmefra. Ikke desto mindre har jeg et nært og varmt forhold til begge to - uagtet, at vi slet ikke er biologisk i familie, og at mit forhold til deres far var meget dårligt. Jeg opfatter dem som mine “rigtige” søstre og er lige så tæt på dem som på min - biologiske - storebror. 

Anmeld Citér

11. maj 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har to halvsøstre, en hos mim mor og en hos min far. Min lillesøster som boede hos min mor har jeg altid været virkelig tæt med. Hende hos min far blev jeg det først som stor teenager. 

Der er 6 år mellem min lillesøster hos min mor og mig, men på trods af aldersforskellen har vi haft et rigtig godt forhold sammen. 

Til gengæld min mand hvis (bio) bror og ham der også er 6 år imellem har aldrig rigtig leget sammen.

jeg tror ikke det har noget at sige om man er halv- eller helsøskende. Jeg tror mere det handler om hvem man vokser op med og har en hverdag sammen/barndom sammen med. 

Anmeld Citér

11. maj 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er ikke helt samme situation, men jeg fik som 7-årig to ældre stedsøstre, da min mor giftede sig med deres far. Den ældste nåede jeg kun kort at bo sammen med, da hun var voksen og hurtigt flyttede hjemmefra. Ikke desto mindre har jeg et nært og varmt forhold til begge to - uagtet, at vi slet ikke er biologisk i familie, og at mit forhold til deres far var meget dårligt. Jeg opfatter dem som mine “rigtige” søstre og er lige så tæt på dem som på min - biologiske - storebror. 

Tak! Needed this 

Anmeld Citér

11. maj 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det er svært at forudsige, men selvfølgelig kan man blive tæt med sine halvsøskende. 

Personligt er jeg tættere med min stedsøster, som jeg aldrig har boet sammen med, end nogen af mine biologiske søskende (både en helsøster jeg er vokset op sammen med og et par halvsøskende).

Og det på trods af at vi de sidste 13 år (fra jeg var 11) har boet i hver sin ende af landet. 

Anmeld Citér

12. maj 2019

Baby.mamma

Persolig erfaring- på ingen måde. Og det samme før sig gældende for den resterende familie, det er sgu ikke så spændende med en ny omgang børnebørn, nevøer/niecer, overhoved... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.