Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det lyder som om, at det helt aktuelle med tynd mave og opkastninger er urelateret til den vanlige mavepine. 

Men det lyder også som om, at der er brug for en lidt bredere tilgang til sagen end kun at se på ondt i maven/hovedet. 

Først og fremmest skal barnet undersøges ordentligt - altså skemaerne (hovedpine/mavepine/registrering af afføringsmønster) skal udfyldes, blodprøver skal overvejes, optiker skal besøges, tandlæge skal besøges. Hvis der ikke findes svar på smerteproblematikken, skal undersøgelse på børneafdeling overvejes. Og skoletrivsel. Hvad siger klasselæreren? Hvis barnet er glad for skolen og alligevel har så meget fravær, bør advarselslamperne blinke. 

Jeg tænker ikke der er sammenhæng imellem mavepine / hovedpinen . Mavepine tænker jeg sagtens kan skyldes psykisk . Men hovedpinen har ændret karakter , mere voldsomt og idag med kvalme og opkast . Øjnene er tjekket , det samme med fodstilling . Blodprøver blev som skrevet taget i marts , og de var ok . H*n har igennem længere periode sagt , at h*n bliver mobbet i skolen . Skolen mener barnet er vellidt. Derfor vi også selv tænker mavepine  Kan være psysisk . Men hovedpine har ikke som vi oplever det sammenhæng. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2019

Anonym trådstarter

L-Lotte skriver:

Hvordan trives dit barn i skolen - mit barn er hjemme på 18 måned med skoleværing og det startede med hoved og mavepine.

Vi har forløb med skolevægring i rygsækken , derfor vi selv tænker det  kan være psykisk . Men hovedpine virker ikke til at have sammenhæng med det. De har ændret karakter og bliver voldsommere .

Anmeld Citér

9. maj 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg tænker ikke der er sammenhæng imellem mavepine / hovedpinen . Mavepine tænker jeg sagtens kan skyldes psykisk . Men hovedpinen har ændret karakter , mere voldsomt og idag med kvalme og opkast . Øjnene er tjekket , det samme med fodstilling . Blodprøver blev som skrevet taget i marts , og de var ok . H*n har igennem længere periode sagt , at h*n bliver mobbet i skolen . Skolen mener barnet er vellidt. Derfor vi også selv tænker mavepine  Kan være psysisk . Men hovedpine har ikke som vi oplever det sammenhæng. 

I dag er barnet forkvalmet med opkast og diarré, altså nok noget akut virussygdom. Se bort fra den akutte sygdom. 

Hvad siger egen læge til jeres hovedpinedagbøger? Og får barnet hovedpinepiller?

Anmeld Citér

9. maj 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

I dag er barnet forkvalmet med opkast og diarré, altså nok noget akut virussygdom. Se bort fra den akutte sygdom. 

Hvad siger egen læge til jeres hovedpinedagbøger? Og får barnet hovedpinepiller?

Nu er jeg hjemme med barnet og det ligner nu slet ikke virus betinget sygdom . Barnet vågnede efter en nat med hovedpine , op med kvalme pg kastede op . Barnet har ikke haft kvalme eller opkast efterfølgende . lægen sige ingenting , vi skal blot fortsætte . Ja barnet beder om en pille når det er meget voldsomt som igår.

Anmeld Citér

9. maj 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Nu er jeg hjemme med barnet og det ligner nu slet ikke virus betinget sygdom . Barnet vågnede efter en nat med hovedpine , op med kvalme pg kastede op . Barnet har ikke haft kvalme eller opkast efterfølgende . lægen sige ingenting , vi skal blot fortsætte . Ja barnet beder om en pille når det er meget voldsomt som igår.

Men der var jo også tynd mave? 

Ingen herinde kan vurdere dit barn - men jegtror ikke, at den aktuelle sygdom er en forværring af de længerevarende problemer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.