Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.507 visninger
14 svar
1 synes godt om
9. maj 2019

Anonym trådstarter

skrev den anden dag et indlæg omkring mit barn som ofte har ondt i maven . Jeg har tidligere skrevet et omkring hovedpine. Faktum et nemlig at h*n ofte har hovedpine / mavepine . Vi har været ved lægen ad 2 omgange , men bliver sendt hjem med at vi skal udfylde skema over det. Tilbage i marts var vi ved lægen da vi oplevede hovedpinerne ændrede sig , blev mere kraftige. H*n blev tjekket ved lægen , der blev taget blodprøve som var fine . Vi blev sendt hjem med et skema . Det har vi så gjordt . De sidste 14 dage har oplevet at mavepine blev dagligt , h*n bliver sendt hjem fra skole 2-3 gange om ugen. I tirsdags var vi så ved lægen igen , lægen mærkede på maven og lyttede - alt ok . Vi blev sendt hjem med besked om at udfylde skemas . Mistanke om at det evt er psykisk . Igår vågnede h*n og havde tynd mave , blev hjemme fra skole. Tog dog afsted senere men sendt hjem efter 2 timer . Lærerne sagde h*n havde ondt i maven , virkede træt og bleg . Igår aftes faldt h*n i søvn tidligt ( sker sjældent , kun pga hovedpine men h*n havde ikke nævnt noget ) sov uroligt i løbet af aftnen og vågnede ved 22.30 tiden med voldsom hovedpine , fik en pille og gik med far i seng . Til morgen vågner h*n med kvalme og siger at benene ryster .

jeg bliver ærligt lidt bekymret igen . Er det virkelig normalt , er frygtelig bange for vi overser et eller andet . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2019

Camillos

Anonym skriver:

skrev den anden dag et indlæg omkring mit barn som ofte har ondt i maven . Jeg har tidligere skrevet et omkring hovedpine. Faktum et nemlig at h*n ofte har hovedpine / mavepine . Vi har været ved lægen ad 2 omgange , men bliver sendt hjem med at vi skal udfylde skema over det. Tilbage i marts var vi ved lægen da vi oplevede hovedpinerne ændrede sig , blev mere kraftige. H*n blev tjekket ved lægen , der blev taget blodprøve som var fine . Vi blev sendt hjem med et skema . Det har vi så gjordt . De sidste 14 dage har oplevet at mavepine blev dagligt , h*n bliver sendt hjem fra skole 2-3 gange om ugen. I tirsdags var vi så ved lægen igen , lægen mærkede på maven og lyttede - alt ok . Vi blev sendt hjem med besked om at udfylde skemas . Mistanke om at det evt er psykisk . Igår vågnede h*n og havde tynd mave , blev hjemme fra skole. Tog dog afsted senere men sendt hjem efter 2 timer . Lærerne sagde h*n havde ondt i maven , virkede træt og bleg . Igår aftes faldt h*n i søvn tidligt ( sker sjældent , kun pga hovedpine men h*n havde ikke nævnt noget ) sov uroligt i løbet af aftnen og vågnede ved 22.30 tiden med voldsom hovedpine , fik en pille og gik med far i seng . Til morgen vågner h*n med kvalme og siger at benene ryster .

jeg bliver ærligt lidt bekymret igen . Er det virkelig normalt , er frygtelig bange for vi overser et eller andet . 

Jeg ville ringe til lægen igen... Det lyder ærlig talt ikke særlig godt eller rart at det accelerer på den måde... 

Anmeld Citér

9. maj 2019

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Jeg ville ringe til lægen igen... Det lyder ærlig talt ikke særlig godt eller rart at det accelerer på den måde... 

Ringede til lægen som mente det var den mave onde som var i omløb   Så det må stå i det uvisse .

Anmeld Citér

9. maj 2019

Camillos

Anonym skriver:

Ringede til lægen som mente det var den mave onde som var i omløb   Så det må stå i det uvisse .

Årh altså 

Anmeld Citér

9. maj 2019

HBV

Jeg husker dit tidligere indlæg om hovedpine. 

Jeg synes det eskalerer lidt for meget, symptomerne her KAN være psykosomatiske men bør udredes på børneafdelingen. Jeg synes bestemt ikke, det er godt nok at udfylde skemaer - en børnelæge skal kigge på barnet i sin helhed. Der ringer en alarmklokke i mit hoved ved nogle af de symptomer og de bør ikke negligeres.

Jeg håber du kan trænge igennem til lægen, som henviser videre til Børneafdelingen.. 

Anmeld Citér

9. maj 2019

ChesireKitty

Har barnet også ondt i hovedet, når h*n har ondt i maven?

Jeg begyndte, faktisk tidligere end dit barn, at få migræneanfald. Det påvirkede hele mit system; opkast, diaré og så den forfærdelige hovedpine. Jeg havde anfald 3-4 gange om ugen da jeg begyndte i skole. Man "opdagede" først hvad det egentlig var jeg fejlede da jeg var 8.

Så hvis det der er hovedpine samtidig med de øvrige symptomer, ville jeg spørge lægen ad om det kan være migræne.

Anmeld Citér

9. maj 2019

Anonym trådstarter

ChesireKitty skriver:

Har barnet også ondt i hovedet, når h*n har ondt i maven?

Jeg begyndte, faktisk tidligere end dit barn, at få migræneanfald. Det påvirkede hele mit system; opkast, diaré og så den forfærdelige hovedpine. Jeg havde anfald 3-4 gange om ugen da jeg begyndte i skole. Man "opdagede" først hvad det egentlig var jeg fejlede da jeg var 8.

Så hvis det der er hovedpine samtidig med de øvrige symptomer, ville jeg spørge lægen ad om det kan være migræne.

Jeg kan ikke rigtig sige om der er sammenhæng. Vi veksler imellem hovedpine / mavepine og ind imellem samtidig . H*n har i flere år døjet med begge dele men som om hovedpinerne har ændret sig . Blevet mere voldsomme.  Dagen igår  startede med tynd mave , og h*n blev hjemme fra skole , men valgte at køre afsted kl 9.30. Men kl 11.30 blev h*n ringet hjem pga mavepine , træt og bleg. Faldt i søvn uden vi opdagede det til aften og vågnede kl 22.30 med voldsom hovedpine , fik en pille og far gik med til køjs . Her til morgen vågnede h*n med kvalme og ben der rystede . Kastede op 1 time efter , er egentlig ok nu . 

Jeg har ingen kendskab til migræne men ærligt så bekymre det mig , at der er dagligt mavepine - ofte hovedpine .

Anmeld Citér

9. maj 2019

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Jeg husker dit tidligere indlæg om hovedpine. 

Jeg synes det eskalerer lidt for meget, symptomerne her KAN være psykosomatiske men bør udredes på børneafdelingen. Jeg synes bestemt ikke, det er godt nok at udfylde skemaer - en børnelæge skal kigge på barnet i sin helhed. Der ringer en alarmklokke i mit hoved ved nogle af de symptomer og de bør ikke negligeres.

Jeg håber du kan trænge igennem til lægen, som henviser videre til Børneafdelingen.. 

Husker også du skrev tidligere  bliver ærligt også lidt bekymret . Syntes også det bliver være både med mave og hoved . Se mit svar omkring dagen igår / idag . Snakkes med lægen i morges mens mit barn kom og sagde det havde kastet op. Ingen bekymring , blot udfylde skema . Eller vi fik tilbudt en tid idag men jeg kan ikke køre bil . Så ikke en mulighed , vi var der jo også i tirsdags så tænker ikke de gør mere idag end for 2 dage siden

Anmeld Citér

9. maj 2019

Abracadabra

Det lyder som om, at det helt aktuelle med tynd mave og opkastninger er urelateret til den vanlige mavepine. 

Men det lyder også som om, at der er brug for en lidt bredere tilgang til sagen end kun at se på ondt i maven/hovedet. 

Først og fremmest skal barnet undersøges ordentligt - altså skemaerne (hovedpine/mavepine/registrering af afføringsmønster) skal udfyldes, blodprøver skal overvejes, optiker skal besøges, tandlæge skal besøges. Hvis der ikke findes svar på smerteproblematikken, skal undersøgelse på børneafdeling overvejes. Og skoletrivsel. Hvad siger klasselæreren? Hvis barnet er glad for skolen og alligevel har så meget fravær, bør advarselslamperne blinke. 

Anmeld Citér

9. maj 2019

L-Lotte

Hvordan trives dit barn i skolen - mit barn er hjemme på 18 måned med skoleværing og det startede med hoved og mavepine.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.