Jeg må lige vende nogle af mine tanker med nogle medmødre herinde...
Jeg er nemlig så frygtelig ked af det, for min baby er så frygtelig ked ked af det og tingene er slet ikke, som de burde være...
Inden jeg satte mig ned for at skrive denne tråd, skulle jeg lige til at tage milepælsbilleder af ham, I ved de der kort, man kan købe. "Jeg er nu 8 uger". Jeg havde købt de kort i forventningens glæde, da jeg var gravid. Min første baby var en umulius, aldrig glad, men altid grædende og utilfreds. Der var derfor mange ting, jeg aldrig fik gjort, da han var baby.
Jeg tænkte, at det ville blive bedre, når jeg var andengangsmor - det gik dog allerede lidt galt under graviditeten, da jeg fik slem bækkenløsning og var temmelig invalid. Der begyndte det at gå op for mig, at barnet i maven nok blev det sidste. Da fødslen endnu engang var elendig og endte i AKS, fik jeg at vide, at jeg kun kunne få kejsersnit fra nu af og derfortænkte jeg, at det her bliver vores sidste barn, selvom jeg egentlig havde håbet på 3. Det er for hårdt med bækkenløsning og kejsersnit. Det gør jeg ikke igen hverken overfor mig selv, min kæreste eller mine børn.
Så nu skulle jeg virkelig nyde mit spædbarn, for han ville blive det sidste! Jeg havde jo glædet mig til at have min egen baby siden jeg var lille og legede med dukker og eftersom det lidt var kikset med den første, så skulle jeg virkelig gøre det hele ordentligt nu.
Jeg anskaffede alle de ting, jeg havde ønsket mig til den første, men ikke fået købt, f.eks. de førnævnte milepælskort. Jeg glædede mig til baby-yoga og så videre.
Men. De første 14 dage gik godt og folk kom forbi og sagde, at det også bare var nemmere anden gang. At vi havde mere ro og det smittede af på sønnike osv.
Og så begyndte det. Skrigeriet. Søvnbesværet. Utilfredsheden. Og det har stået på i 4 uger nu og han er blevet så meget større, uden jeg overhovedet har opdaget det, fordi jeg bare har trøstet ham. Han græder i stort set al sin vågne tid. Og faktisk også når han en sjælden gang sover. Han er tjekket og årsag til gråden er ukendt, men han har ret ondt i maven og bliver samtidig hurtigt overstimuleret. Hver eneste vågenperiode ender i en voldsom skrigetur, før han kan sove og så vågner han efter kort tid og det hele starter forfra. Det er et rent helvede og da jeg så ville tage de milepælsbilleder i dag, så gik det op for mig, at jeg endnu engang er ved at "miste en baby". Han vokser og han skriger. Jeg kan ikke nyde ham, for hvem kan nyde det? Jeg sidder med høreværn og vugger ham i armene på toilettet kl. 3 om natten for ikke at vække den anden, mens han skriger og spræller så meget, at han næsten ikke er til at holde på.
Jeg får aldrig en baby til. Det er slut her. Jeg kom aldrig til at føde. Jeg kom aldrig til at få et dejligt spædbarn, for han ER ikke dejlig ham her, han er møgbesværlig! Og det var den sidste sgu også! Det er lige gået op for mig og det gør mig så uendelig trist. Ham her kan selvfølgelig stadig nå at blive bedre, men den anden blev først god, da han var 8-9 måneder.
Og nu skriger han vildt og voldsomt igen, så jeg må lukke af her og ja... trøste ham kan jeg ikke, men jeg kan da holde om ham. Og det vil jeg gøre nu. Og så skal vi til læge igen senere i dag. Der må da være en årsag.
Anmeld
Citér