Stue i børnehave med 37 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.626 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2019

Anonym trådstarter

Godaften. Min datter er blevet tilbudt en børnehaveplads i en børnehave hvor der er 110 børn i alt og ca 36 børn på hver stue. For mig lyder 36 børn voldsomt! I min verden burde max på stue være 18-20 børn. Vi får ikke tilbudt andet og børnehavestart er meget snart. Har I andre erfaringer med børnehaver med så store stuer? Der er koblet 5 pædagoger på stuen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2019

tossen93

Tænker det er rigtig mange... De er 25 på min datters stue, og det synes jeg er i overkanten... Tænker dog det kommer meget an pårummenes størrelse, indretningen og hverdagen? Ved os er de delt i 3 eller 4 grupper hvor de laver aktivitetet hver formiddag. Minimum 1 gruppe er afsted på tur hver dag. Så på den måde er de jo kun 25 imens de spiser...

5 pædagoger tilknyttet stuen? Er der så 5 pædagoger hver dag, eller kun 2 eksempelvis? Det ville for mig spille en stor rolle. 

Anmeld Citér

1. maj 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Godaften. Min datter er blevet tilbudt en børnehaveplads i en børnehave hvor der er 110 børn i alt og ca 36 børn på hver stue. For mig lyder 36 børn voldsomt! I min verden burde max på stue være 18-20 børn. Vi får ikke tilbudt andet og børnehavestart er meget snart. Har I andre erfaringer med børnehaver med så store stuer? Der er koblet 5 pædagoger på stuen.

har du været på besøg? og hvordan var stemningen og fornemmelsen af stedet?

Anmeld Citér

1. maj 2019

Missyou

Jeg synes også det er stort og har ingen rigtig erfaring med det endnu- men det får jeg. I mine børns børnehave er de i alt 45 børn. De har altid været delt i 3 grupper om formiddagen. Så omkring 15 pr gruppe. Det har vi været glade for. De er så lige gået iver til kun at være i grupperne 2 dage om ugen og de andre dage holdes samling og aktiviteter samlet for alle børnene. Jeg er ikke imponeret over ideen men nu må vi se... 

Anmeld Citér

1. maj 2019

BabyMama2016

Holy shit er mange ����

Anmeld Citér

1. maj 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er rigtig mange børn. Og så tænker jeg ikke at der er 5 pædagoger hele dagen - det er sikkert kun formiddagen, for dem som er mødt tidligt går jo også tidligt hjem. 

Jeg ville ringe og spørge ind til hvordan de strukturere dagen - deler de sig op? Og hvor mange er de så når de er opdelt? 

Hvor mange voksne er de om eftermiddagen? Og hvad laver de typisk om eftermiddagen? 

Hvordan med ture ud af huset? Hvor ofte og hvor mange børn? 

Og så ville jeg bede om en rundvisning for at se hvor store rummene er og om der er gode muligheder for fordybet leg i små grupper. 

Det højeste antal jeg har oplevet er 24. I min søns børnehave er de 19 pr. stue og der er kun to stuer. 

Anmeld Citér

1. maj 2019

Soonmom

Jeg ville aldrig vælge en så stor i institution, og det er mange børn på en stue.

Vores børnehave er funktionsopdelt så der er omkring 44 børn i det hele, dog høre de til i deres egen aldersgruppe, så de er i grupper om formiddagen.

Men besøg dem og se hvordan strukturen er, man kan jo blive overrasket - jeg har både været i en storbørnehave hvor der ikke var styr på noget som helst og forældrene oplevede at personalet ikke anede hvem deres barn var og i en anden hvor der var langt mere styr på det og strukturen var langt bedre

Anmeld Citér

1. maj 2019

Anonym

I vores børnehave er der 160 børn fordelt på 4 stuer (ca.40 børn på hver stue). Ifm. spisning bliver børnene delt i mindre spisegrupper. Børnehaven er nybygget og indrettet til at rumme de mange børn - der er en god struktur og det fungerer glimrende!

Mit råd vil være, at I skal besøge stedet og følge jeres maveforemmelse. 

Anmeld Citér

2. maj 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Det kommer an på hvordan de organiserer sig i løbet af dagen. Hellere 36 børn som er delt op i mindre hold og som er ude meget end 17 børn på en stue hvor der sidder tre grå koner som aldrig har lavet andet end at sætte børn til at tegne og lave perleplader. 

De er Nogen og 40 børn på stuen i mine ungers børnehave og 7-8 ansatte. Men de er også ude meget og bliver delt op i hold hver dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.