Tidlig seperationsangst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2019

Miti's mama

Sådan var min yngste også. Ingen kunne nærme sig i en radius af 2 meter, uden at hun skreg. Det startede meget tidligt, men gik over et par uger inden hun startede i dagpleje (11mdr). Vi brugte en del tid på at være omkring folk, men uden at de holdt hende, og hun mødte dagpleje mor mange gange inden at hun startede. Det er slet ikke et problem mere, men hun har til gengæld brug for en krammesession når det bliver lidt for hårdt være 2 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2019

OurDream

Miti's mama skriver:

Sådan var min yngste også. Ingen kunne nærme sig i en radius af 2 meter, uden at hun skreg. Det startede meget tidligt, men gik over et par uger inden hun startede i dagpleje (11mdr). Vi brugte en del tid på at være omkring folk, men uden at de holdt hende, og hun mødte dagpleje mor mange gange inden at hun startede. Det er slet ikke et problem mere, men hun har til gengæld brug for en krammesession når det bliver lidt for hårdt være 2 år.

Nåh hvor sødt! En krammesession. Hvor er det rart at høre andre har oplevet det samme. Det er det virkelig. For jeg får TIT den der i hovedet, “det er fordi i har holdt ham så meget”. Det kan egentlig godt være at vi har det, men vi har valgt at møde vores babys behov når han nu engang er så lille som han er. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

OurDream

Stivdie skriver:

Jeg har en sansesensitiv datter på 5,5 år, og hun blev først reserveret overfor fremmede ved 8-9 mdr (hang på mig, ville ikke kigge på dem eller tale til dem, uanset om det var børn eller voksne, og det kunne godt vare ved i flere timer). Det varede så ved til hun fyldte 4 år.

Hun har desuden været meget svær at få til at sove, fordi hun blev så overstimuleret, og skreg 2-3 timer hver eneste aften til hun blev 2 år, og var generelt meget utilfreds i løbet af dagen, gik i flitsbue osv. 

Jeg ved ikke om det kan være til gavn, men nu har du lidt at sammenligne med. 

Hej Stivdies. Tak fordi du gav mig noget at sammenligne med. Ja jeg synes det er svært, fordi min søn sov godt og var nogenlunde stille til han blev cirka 3 måneder. Så vendte det hele. Men jeg tænker at det er fordi han går igennem så meget lige nu. 

Jeg må væbne mig med tålmodighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.