Nu må jeg simpelthen høre jer ad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2019

LSS

Han lyder ellers som en dejlig far  ... Og kæreste....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

min kæreste som også er far til vores børn på dreng 7 og pige 1 år, tager dem når det passer ham, han opføre sig mest som en lege onkel, han er aldrig stået op med børnene, så dvs det altid er ham der sover længe i weekenderne. Jeg står op med børnene altid og idag var klokken 5:30 ca. 

Men det jeg vil høre jer om, er om jeres børn også larmer fra de slår øjnene op? Altså mine børn går ikke rundt og råber og skriger men de snakker højt (min datter snakker jo ikke endnu men hun pludre højt) 

men min kæreste brokker sig hver dag over os, virkelig hver dag. Han siger vi larmer for meget og st vi skal tage hensyn til naboer, vi bor i lejlighed så vi tager da hensyn så meget vi kan. 

Han tysser på vores dreng hver dag, og skælder ham ud hver morgen fordi han synes han larmer. Min store dreng snakker alm høj tone, han råber ikke.. han er bare glad...

jeg er ved at blive idiot af at vi ikke kan snakke sammen uden kæresten tysser på os.. mine børn leger selvfølgelig også med larmende og ikke larmende legetøj. 

hvordan er i om morgenen ? Larmer jeres børn? Er der noget de ikke må og må? Har han ret eller har jeg ret ? 

Børnene lyder ganske normale. Din kæreste derimod som det største barn. Hvordan kan du leve med det? 

Anmeld Citér

28. april 2019

Janet1989

Din kæreste lyder lidt .. doven og mangler vist at prøve at stå op med sine børn engang imellem �� 

nå men for at vende tilbage til støjproblemet; lad børn være børn og lad dem endelig lege i soveværelset, mens din kæreste sover. Så kunne han måske komme op og lege lidt med sine børn.

Anmeld Citér

29. april 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kunne din kæreste ikke passende lette sig fra sengen og deltage lidt i familielivet, hvis han er så bekymret for støjniveauet? Så kunne du jo samtidig snuppe en lang formiddag i sengen og I kunne vise jeres børn, at man er fælles om at være familie, og ikke blot vælger det til og fra, som man lige gider ...

Jo det ville jeg øsnker. Men han deltager kun når det passer ham, når han selv gider - hvis man kan sige det sådan. 

Og når han så endelig deltager er det som en drillende lege onkel 50% af tiden. 

Han er en god far for børnene de gange han gider at være FAR med stort F. Eller hvis andre er tilstede, så er han jo en fantastisk far, som folk roser til skyerne..

Anmeld Citér

29. april 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Din kæreste lyder lidt .. doven og mangler vist at prøve at stå op med sine børn engang imellem �� 

nå men for at vende tilbage til støjproblemet; lad børn være børn og lad dem endelig lege i soveværelset, mens din kæreste sover. Så kunne han måske komme op og lege lidt med sine børn.

Ja nemlig... jeg vil ikke tysse på børnene, de skal have lov til at lege og så ignorere jeg når han tysser på dem/os. Måske er det, at ignorere ikke det bedste, men jeg ved egentlig ikke hvad jeg ellers skulle, uden at det skal ende med han bliver sur, fordi han ikke får ret.. 

Anmeld Citér

29. april 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Børnene lyder ganske normale. Din kæreste derimod som det største barn. Hvordan kan du leve med det? 

Kan jeg heller ikke. Går også og overvejer, at få ham til at flytte. Men jeg ved ikke hvordan man gør åbenbart.. de få gange jeg har sagt at jeg ikke gider mere, der har han bare sagt “jaja” og så er alt fint dagen efter... 

Anmeld Citér

29. april 2019

MEF

Du lyder på ingen måder lykkelig i det forhold. Min tanke var om det her indlæg måske handler mere om at du vil lufte din utilfredshed med din mand, end at du vil ha et råd om larmende unger? 

Jeg har ingen gode råd til støjniveauet , og jeg kan heller ikke svare dig på om du skal være i dit forhold, men hvis jeg var dig ville jeg presse ham til at tage sig af jeres børn. Jeg ville blive liggende i sengen lørdag morgen og sige “så er det din tur i dag skat - jeg sover lige et par timer mere”. Og hvis det ikke virker ville jeg simpelthen tage væk en weekend. Det kan være han indser hvor hårdt arbejde du er på og at jeres fælles børn, er jeres fælles ansvar. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jo det ville jeg øsnker. Men han deltager kun når det passer ham, når han selv gider - hvis man kan sige det sådan. 

Og når han så endelig deltager er det som en drillende lege onkel 50% af tiden. 

Han er en god far for børnene de gange han gider at være FAR med stort F. Eller hvis andre er tilstede, så er han jo en fantastisk far, som folk roser til skyerne..

Men så er man jo netop ikke en god far? Så er man et uværdigt mandebarn, som ikke tager ansvar for sin familie? Det er da ikke super fedt at vise sin børn, at man finder sig i?

Anmeld Citér

5. maj 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er altid nemt at påpege forbedringer når man ikke selv står i situationen. Så det er da super nemt for ham at brokke sig over at børnene larmen ( det gør børn jo altså) og især når man gerne vil sove længe efter kl 05:30 så er det da øv at blive vækket...

Du må hanke op i din mand, han lyder ekstrem doven. Tænk lige over om han er en far eller en skøn legeonkel og om han skaber mere negativt end positivt i hverdagen. 

Og så husk at man altså også får det parforhold man finder sig i - og det lyder som om du vidst har fundet dig i lidt for meget for længe. 

Ps dine børn lyder helt normale hvad angår støjniveau - min 3 årige snakker/råber/skriger/ synger fra han slår øjnene op til de lukkes igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.