Nogen der har prøvet at falde under deres graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.082 visninger
11 svar
1 synes godt om
20. oktober 2009

patella

Jeg sidder her og prøver selv at berolige andre med ikke at være så bekymret, men kan ikke selv helt lade være med at være det - selvom fornuften siger mig at alt er okay...

Var til noget vandgymnastik i går, hvilket var helt fantastisk. Men det der sker, lige inden vi skal i vandet, er at jeg glider i omklædningsrummet (gulvet var vådt og sindssygt glat) og lander HELDIGVIS bare på venstre balle... (jeg skriver heldigvis, fordi jeg ligeså godt kunne ha slået halebenet eller landet på maven eller noget andet fatalt) HOLD DA FAST hvor gjorde det ondt... Jeg havde jo bare bikinibukser på og med de 13-14 ekstra kilo, så var der tryk på, samt det jo var et klinkegulv jeg landede på... alle var så søde at hjælpe mig op og hentede fys.terapeuten, som skulle undervise os, så hun lige kunne tjekke mig...

Da jeg havde sundet mig, kunne jeg lige klare at være med til gymnastikken - det er jo i meget varmt vand. Jeg kunne jo også mærke det ikke var gået ud over ryggen eller noget andet. Idag går det lidt bedre, kan dog næsten ikke sidde på en stol - WOW det er bare ømt - av av

Men jeg kan bare SLET ikke slippe tanken om jeg kan ha skadet lillemanden på nogen måde... Fysen sagde at det kunne jeg ikke - han ligger så godt beskyttet derinde. Jeg skulle kun bekymre mig, hvis jeg var landet på maven og det gjorde jeg ikke tilnærmelsesvis. Desuden har jeg ingen mavesmerter eller andet der skulle indikere at der ku være sket noget med ham. Jeg mærkede ham sparke under vandgymnastikken og også da jeg kom hjem og lå med is på ballen  samt flere gange i nat - så han lever...

Men kender I det - jeg kan SLET ikke slippe tanken om han kan være kommet noget til - det er bare det der IKKE må ske under ens graviditet - at man på nogen måde falder, vælter eller kommer ud for noget andet.. ihh altså hvor kan man være klodset!!!

Patella 33+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Mca<3

Han er ikke kommet noget til   De ligger så godt beskyttet derinde ...  Ca 2 uger før termin havde jeg åbenbart glemt alt om den store mave og skulle åbne bil døren ..  Jeg bankede den ind i maven og fik en stor blå hudoverskrabning henover maven   Øj jeg blev trist   Ringede til jordemoder og hun forsikrede mig om alt absolut var ok

Anmeld

20. oktober 2009

lunde

nej nej nej...  ring til hospitalet....    da jeg var gravid, arbejdet jeg som maler, og faldt ned fra stigen, jeg tænkte det samme som dig, heldigvis faldt jeg kun 1 trin ned, og lanede på numsen..  da jeg kom hjem, havde jeg ikke mærket hende i flere timer, så ringede jeg til hvidovre hospital, og fortalte hvad der var sket..   de sagde, KOM MED DET SAMME, du kan  ha slået moderkagen løs, og det må ikke ske. jeg skyndte mig selvføgelig derud, og idet jeg lagde mig på sengen for at blive scannet, begyndte hun at sparke, gudskelov..   der var ikke sket noget, men hvorfor tage chancen..    mit råd: ring til hospitalet for en sikkerheds skyld... der kan ikk ske noget ved at blive scannet en gang for meget. håber ikke jeg skræmmer dig for meget, men heller være på den sikre side.

håber alt er ok.

belinda..

Anmeld

20. oktober 2009

Mira0911

Jeg har faldt en gang, lige på røven...

Anmeld

20. oktober 2009

Karo

For en sikkerheds skyld ville jeg lige ringe til hospitalet.

Så kan du også få lidt ro i sindet, om at alt er ok.

Anmeld

20. oktober 2009

H+S Skjolgborg.

Jeg besvimme her forleden  og da jeg vågne lå jeg mere på venstre side af maven i på siden og blev ind lagt i 4 dag.(men det viste sig af min søn have det super godt osv men jeg have lungebetændelse.

Udover det er jeg med min første søn en vinter dag falde ned af nogle træ træpper vi have udfor for lejlighed og ned.

Med min datter falde jeg nogle gange også besvimme tit så lidt mere tjek der også i 33+?. Var jeg hved af føde hende pga hendes fra og jeg var uvenner og han tog lidt fat i mig og jeg rav mig løs også igen tog han hård fat i mig og ned i gulve ikke vildt hård men nok til jeg begynde af blød og på sygehuse var jeg 2 finger åben og meget slemme plukveer så skulle holde mig i ro 4-5 uger

Jeg ville heller bleve tjekke en gang for meget ind en gang for lidt. især hvis du har ondt ikke mærker liv osv..

Men den lille ligge godt beskytte derind men man kan godt falde slemt og moderkage kan løsrive sig osv.

Se lige om din læge f.eks ikke lige har tid til af tjekke dig og lytte til babyen.

Mvh Henriette 31+0 efter Nf og 31+4 efter 3-4 D scaningen

Anmeld

20. oktober 2009

Cris

Ja, for en måned siden. Vi var ude i baggården og min søn ville ikke hjem og det var allerede meget sent og han skulle skiftes og jeg gad ikke at vente og diskutere så jeg tænkte at jeg nu var det bedre at bære ham og det gjord jeg. Han var sur og jeg snakkede med ham og prøvede at fortælle, at nu skulle vi hjem. Og jeg glemte at der var en trin! Jeg kan huske at mens jeg mistede balancen ville jeg dreje min søn så han ikke ville slå hovedet eller jeg kunne falde på ham og jeg skulle også prøve at ikke falde på maven. Men det lykkedes ikke så godt og han fald og slået hovedet, men heldigvis ikke for voldsomt og jeg fald ikke på ham men på min knee og mave! Han var så forkrækket og han skreg og så tog jeg ham oppe igen og vi gik hjem og vi sad på sofaen og tudede lidt (jeg var alene hjemme) Efter kort tid fald ham til ro og begyndte at lege lidt. Så kunne jeg se, at der var hul i mine bukser og at jeg havde en stor sår min min knee! Og maven var lidt øm også. Men senere om aftenen var det ok. Det er faktisk utrolig hvor meget tav så en mave kan tåle!

Anmeld

20. oktober 2009

frk andreasen

jeg faldt også engang da jeg var højgravid.  lige på røven og trillede ned af en bakke.. ha ha det må have set sjov ud ( Der var is ned af den bakke) jm som jeg var på vej ned til sagde jeg skulle komme på sygehuset for at tjekkes. fik noget på maven og de kunne høre at hun havde det godt. det var sådan nogen kurver der køre op og ned. de skulle se om det havde sat fødslen igang. var 7mdr henne kan ikke huske hvad det hed. så ring der op for en sikkerhedsskyld. ikke for at gøre dig bange. knus tanja

Anmeld

20. oktober 2009

frk andreasen

hun havde det forresten super derinde knus tanja 18+2

Anmeld

20. oktober 2009

Nanna1985

Jeg faldt på en bakke, da jeg ville løbe efter min datter.. Jeg faldt og landede på maven havde mange smerter og mærkede ikk babyen..

Ringede og snakke med FG og jeg skulle komme med det samme.. Fik kørt en CGT og hun scannet mig os.. HELDIGVIS var alt okay med vores pige i maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.