Jeg føler mig som en kæmpe fiasko!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kunne have været min søn, da han gik i børnehave.

Vi var i kontakt med PPR og vi måtte banke i bordet for, at få lavet et trash-skema på ham. Vi kunne klappe i vores hænder, da det vidste sig, at VI havde ret og han lå alt for højt. Han blev efterfølgende udredt og fik konstateret ADHD.

Jeg ville helt klart kontakte PPR med dine bekymringer.

Det kommer helt sikkert til udtryk i skolen, hvis din søn har brug for ekstra hjælp. Der er slet ikke de samme rammer i SFO'en og skolen.

Hvert enkelt barn er sine egne med deres egne små personligheder. Det bliver der ikke ændret på ved en diagnose, men det kan åbne nogen døre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2019

Efle

Har i overvejet om han er højt begavet? Prøv at tjekke foreningen Gifted Children

Anmeld Citér

26. april 2019

Stivdie

Vi har haft samme udfordring herhjemme med, at den adfærd vi så, slet ikke var noget børnehaven kunne nikke genkendende til. 

Vores datter er ørebarn, og startede til talepædagog, hvor hun efter kort tid kom og sagde, at hun var bekymret - ikke på grund af adfærd, men simpelthen fordi vores datter var fuldstændig udmattet og tør for energi inden klokken var 10 om formiddagen.. 

Vi har siden haft både fysioterapeut og psykolog inde over, og har fået konstateret, at hun er sansesensitiv og derfor ikke kan sortere i indtryk. Pt er der lavet fælles arbejdsplan for alle faggrupper, og så afventer vi hvor meget det hjælper. Men der er luftet en mulig udredning, hvis det skønnes nødvendigt.

Du kan måske overveje om din dreng er sensitiv. Det kan fx være, at han reagerer kraftigt på lyde, er enormt kræsen, har svært ved berøring, eller omvendt lukker helt ned for visse indtryk. Vores datter har fx aldrig kommenteret på lugte, og adspurgt lugter alting af adr, jordbær eller chokolade. Uanset hvad det er. Håndsprit lugter fx af chokolade i følge hende.

Anmeld Citér

27. april 2019

Anonym trådstarter

Efle skriver:

Har i overvejet om han er højt begavet? Prøv at tjekke foreningen Gifted Children

Børnehaven sagde faktisk fra starten at han scorede max point i alle sprogtest og alle de opgaver de har lavet det seneste år har han pløjet igennem. Jeg forstår virkeligt heller ikke hvordan han kan det, men han staver og regner og ikke bare regner, men kan regne den ud. Men om han er ekstra ordinært klog ved jeg ikke. Det vil helt sikkert vise sig når han starter i skole. 

Anmeld Citér

27. april 2019

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Vi har haft samme udfordring herhjemme med, at den adfærd vi så, slet ikke var noget børnehaven kunne nikke genkendende til. 

Vores datter er ørebarn, og startede til talepædagog, hvor hun efter kort tid kom og sagde, at hun var bekymret - ikke på grund af adfærd, men simpelthen fordi vores datter var fuldstændig udmattet og tør for energi inden klokken var 10 om formiddagen.. 

Vi har siden haft både fysioterapeut og psykolog inde over, og har fået konstateret, at hun er sansesensitiv og derfor ikke kan sortere i indtryk. Pt er der lavet fælles arbejdsplan for alle faggrupper, og så afventer vi hvor meget det hjælper. Men der er luftet en mulig udredning, hvis det skønnes nødvendigt.

Du kan måske overveje om din dreng er sensitiv. Det kan fx være, at han reagerer kraftigt på lyde, er enormt kræsen, har svært ved berøring, eller omvendt lukker helt ned for visse indtryk. Vores datter har fx aldrig kommenteret på lugte, og adspurgt lugter alting af adr, jordbær eller chokolade. Uanset hvad det er. Håndsprit lugter fx af chokolade i følge hende.

På nogle punkter er han helt sikkert sensitiv og det er når det kommer til mad. Han er ikke sindsygt kræsen, men kan godt blive overvældet af hvis der står meget mad med mange dufte på bordet, og det kan godt tage appetitten lidt fra ham. Heldigvis er det blevet bedre jo ældre han er blevet. 

Anmeld Citér

27. april 2019

Anonym trådstarter

Hej alle 

Tusinde tak for jeres svar. Jeg har læst og tænkt over hver enkelt, og noget rammer plet og andet er hus forbi, men tak for alle jeres svar. 

Jeg har igen været i kontakt med børnehaven, som har bedt mig holde lidt igen og afvente. De ser slet ikke at han er anderledes end andre drenge. Han er en festabe, og kan sætte gang i noget, men med lidt faste rammer, som mange drenge på 6 år har brug for, så er han velfungerende. 

Og ved nærmere eftertanke var jeg virkeligt enormt ramt den anden dag. Når jeg lige trækker vejret og stopper op, så er det hele lidt i perioder det foregår. Og der går længere og længere imellem. Tror jeg vil se det hele lidt an før jeg gør mere. Han skal starte i skole på onsdag, og så vil jeg selvfølgeligt lave et tæt samarbejde med skolen, og hvis der opstår udfordringer vil jeg selvfølgeligt handle på det. Skal bare lige se an om det er fordi han trænger til nye udfordringer og lige skal loppe af, eller om der er noget mere. 

Men igen tak for jeres svar!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.