baby2010 skriver:
Jeg har lige talt med min træner i sats, og han sagde at jeg skulle være opmærksom på følgende:
- ikke at lave mavebøjninger - men gerne "statiske" øvelser , dvs. stillestående øvelser med maven
- ikke at gå på hold med for høj musik - det udelukker - så spinning desværre
- stoppe hvis det gør ondt
Udover det så sagde han, at når jeg nåede min maxpuls ville min søns puls kun stige med 10% hvilket er helt fint og faktisk meget sundt. Så er han bedre rustet til fødslen faktisk.
Ved ikke om det kunne bruges...
Det er meget indidviduelt hvad de instruktører siger - jeg fik også at vide af en at jeg ikke måtte lave mavebøjninger, men mange andre siger at det er vigtigt at træne de skrå mavemuskler, fordi det er dem man bruger til at presse med når man føder (ja hvad ved jeg - endnu!!)
Jeg fik også at vide af en instruktør at jeg ikke måtte strække ud, fordi leddende jo er mere bøjelige under graviditeten... Men det har jeg også fået at vide af andre instruktører er rigtig godt når man er gravid - og det anbefales jo at dyrke yoga, hvilket jo i høj grad går ud på at strække kroppen.
Selvfølgelig afhænger det rigtig meget af, hvor god form man er i, men jeg tror at hvis man kan dyrke det motion man vil, så længe man lytter til sin krop. Baby skal nok sig fra hvis det er for meget:-)
Anmeld