Tegn på autisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2019

Anonym trådstarter

Godaften  De af jer som har børn der er diagnosticeret med autisme - hvilke tegn så I da de var omkring de 3 år? Jeg ser flere ting ved min søn som bekymrer mig. Han er vanvittig vanepræget og får sammensmeltninger hvis tingene ikke foregår som normalt, græder og skriger ved nyt overtøj og sko, er meget kræsen specielt i forhold til konsistens og har meget dårligt/ intet sprog. Han siger få ord og er lige fyldt 3 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Godaften  De af jer som har børn der er diagnosticeret med autisme - hvilke tegn så I da de var omkring de 3 år? Jeg ser flere ting ved min søn som bekymrer mig. Han er vanvittig vanepræget og får sammensmeltninger hvis tingene ikke foregår som normalt, græder og skriger ved nyt overtøj og sko, er meget kræsen specielt i forhold til konsistens og har meget dårligt/ intet sprog. Han siger få ord og er lige fyldt 3 år.

Vores store søn har Aspergers. Men vi så ingen tegn før end han var startet i skole.

Er du bekymret, så tag fat i din læge og eller de pædagogerne der er omkring ham

Anmeld Citér

22. april 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Typiske tidlige tegn er fx at de sætter biler på række, er vareprægede i deres lege fx at det altid er biler der duer. Ofte dårlige til fællesbeskeder. 

Går ind i deres egen verden og kan have det svært med nye ting - tøj, steder nye mennesker osv. 

Anmeld Citér

23. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Minder om vores dreng nu 4 år alt er væk

han er signal stærk, men mistænkte autisme i laaaaang tid men efter snak med læge og pædagog er mine bekymringer væk 

Anmeld Citér

23. april 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Typiske tidlige tegn er fx at de sætter biler på række, er vareprægede i deres lege fx at det altid er biler der duer. Ofte dårlige til fællesbeskeder. 

Går ind i deres egen verden og kan have det svært med nye ting - tøj, steder nye mennesker osv. 

Pas på med dem om

bilerne mange børn gøre det og vores dreng gjorde det altid og selvfølge tænkte vi blandt andet autisme - Lægen grinte da vi sagde, mange børn gøre det selvom de ikke er autisme -

det kan være noget af det men så skal meget andet også være der 

Anmeld Citér

23. april 2019

Nielsen32

Anonym skriver:

Pas på med dem om

bilerne mange børn gøre det og vores dreng gjorde det altid og selvfølge tænkte vi blandt andet autisme - Lægen grinte da vi sagde, mange børn gøre det selvom de ikke er autisme -

det kan være noget af det men så skal meget andet også være der 

Lige præcis. Min søn er autist og har aldrig stillet ting på rækker eller i farver - han er faktisk et rodehovede. Han kan sagtens holde øjenkontakt, er meget social, snakkende og elsker at joke og lave fis og ballade  derudover er han en kærlig og empatisk lille fyr - jeg får dagligt af vide hvor højt han elsker mig 

så han er langt fra et klassisk eksempel på en autist, hvilket mange autister er (kan jeg se i fora med andre der har børn med autisme - de er som min søn)  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.