Hvor meget i str. 50

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.817 visninger
13 svar
1 synes godt om
21. april 2019

Anonym trådstarter

God aften

Som overskriften lyder, så vil jeg gerne vide, hvor meget tøj i str. 50 I anskaffede jer til den lille ny? 

Jeg er selv 160 cm og far til barnet er 173 cm, så vi er begge et pænt stykke under gennemsnittet. Baby ligger indtil videre i den lave ende af gennemsnittet. Hvor meget ville I anskaffe jer?

Hvor længe brugte jeres str. 50?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2019

fehår

Jeg er 164, min mand er 173. Vores datter brugte aldrig størrelse 50, og hun var kun i 56 ret kort tid. Hun var, og er stadig, noget længere end forventet. 

Jeg ville helt klart nøjes med en lille smule i 50. Du kan altid supplere og købe mere, hvis baby viser sig at være til den lille side. Men køber du meget, risikerer du at stå med en masse ubrugt babytøj.

Anmeld Citér

21. april 2019

Camillos

Anonym skriver:

God aften

Som overskriften lyder, så vil jeg gerne vide, hvor meget tøj i str. 50 I anskaffede jer til den lille ny? 

Jeg er selv 160 cm og far til barnet er 173 cm, så vi er begge et pænt stykke under gennemsnittet. Baby ligger indtil videre i den lave ende af gennemsnittet. Hvor meget ville I anskaffe jer?

Vi havde kun str 56... Og havde ikke behov for str 50... Jeg ville købe str 56 og er det for stort så købt lidt ind efter fødslen i str 50 

Anmeld Citér

21. april 2019

Soonmom

Jeg er 150 cm og har aldrig brugt str 50 til mine børn, det kunne jeg sikkert godt have gjort den første uge, men jeg har bare brugt det der så mindst ud i str 56 (størrelser varierer meget).

- nu skal det måske også lige tilføjes at selvom jeg er lille laver jeg store børn, så det behøves ikke at have noget at sige

Anmeld Citér

21. april 2019

CBbaby

Jeg er 173 og far er 181cm

vores baby brugte 50 i 5-6 uger... vi måtte ud og supplere. 

hun var 3800 gr (tabte sig til 3600) og 50 cm ved fødslen.

str 56 svømmede hun i. 

Anmeld Citér

21. april 2019

Black Rose

Vi havde behov for størrelse 50 og brugte den størrelse i 6 uger. Det var endda stort til vores søn helt i starten. Far og jeg er begge helt gennemsnitlige af højde, dog begge i den lave ende vægtmæssigt, hvilket sønnike også var og fortsat er 

Hvor meget er svært at sige. Vores var sommerbaby og kom da der var meget varmt sidste sommer, så han skulle ikke pakkes alt for godt ind, så blev han alt for varm. Vi arvede tøj fra tvillinger og havde derfor mere end det var nødvendigt, men det er altså træls at have meget lidt, hvis man står med et barn der gylper meget eller skider igennem ofte - og hvis man ikke gider vaske hver anden dag  Vil dog sige, at eftersom flere babyer slet ikke bruger str 50, så nøjes eventuelt med to sæt i den størrelse plus en heldragt. I kan altid supplere op, det tager ikke mange øjeblikke for far at smutte i Kvickly/Føtex/H&M efter det ekstra, I kan få brug for  Personligt ville jeg sørge for at have mere end det, men det er vist en smagssag og man kan i hvert fald klare sig lidt tid på et par sæt 

Anmeld Citér

21. april 2019

Birthdaybaby

Hvis du har 6 sæt (body + bukser / heldragter) i 50 og 56 kan du klare dug, og så kan man altid supplere, både ift hvad man har behov for og hvad man bliver glad for. Jeg har fx aldrig brugt natdragter i de små størrelser og hader heldragter ��

Anmeld Citér

21. april 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

God aften

Vi havde 1 sæt. Vi havde ikke brug for det. 56 var lidt stort, men hun var til gengæld i størrelsen i en måned. 62 var hun i i 14 dage. 

Du kan evt købe et sæt, og så hvis det viser sig at baby fx kun er 48 cm så købe nogle sæt derefter. 

Anmeld Citér

22. april 2019

grinny

Jeg er en af dem der “over køber” simpelthen af magelighed! Og så synes jeg ikke det ser pænt ud hvis et lille nips har str. 56 på og svømmer i det!

vi købte både str. 50 og 56 så der var tøj til en uge/14 dage så vi ikke skulle vaske konstant! Det var jeg utroligt glad for.

Min datter var så i 50 i 4-6 uger og 56 i 2 måneder så det var rart med masser af tøj 

Anmeld Citér

22. april 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min ældste var 3900 og startede i str 56. da vi venterede nr 2 havde jeg en stærk fornemmelse af at han ville være noget mindre end storebror så der havde jeg vist købt to sæt - bare dem fra hogm for ville ikke købe en masse der ikke ville blive brugt. ud kom lillebror på 3070 g og som tabte sig til 2860. han var i str 50 over 2 måneder så måtte ud og købe mere. men som udgangspunkt vil jeg råde jer til kun at købe et sæt eller to og så købe mere hvis det blive aktuelt. det er å træls at brænde inde med en masse der ikke bliver brugt. de fleste starter i str 56 og så skal der måske et ille ombuk på trøjer osv i starten, men de fleste vokser jo hurtigt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.