Inviteret til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2019

Ena

Anonym skriver:

Kære kvinder.

Sagen er den at vi er inviteret til min søster bryllup i 2020 og hun har for længe siden sagt til min datter på 7år hun skulle være brudepige. Nu har vi så fået indbydelse og der står det er uden børn, men børn er velkommen i kirken  Men nu bliver min mor mave sku lidt ked af det, jeg synes ikke min datter kun skal med i kirken somsom brudepige den dag, er det bare mig som synes det er noget mærkeligt noget ??'  

Det lyder overhovedet ikke mærkeligt i mine ører, men derimod ganske almindeligt. Almindeligt eller ej, så synes jeg et bryllup er op til brudeparret og i det her tilfælde er der absolut ingen grund til at få mor-sur mave. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Helt normalt i min verden. Jeg er sikker på, din datter vil være en stolt og glad brudepige, og at det i sig selv bliver en stor oplevelse for hende. 

Anmeld Citér

20. april 2019

Lje

Anonym skriver:

Hendes plan er at alle må komme i kirken, men festen kun er for voksne. Jeg synes bare det er noget mærkeligt noget at min datter skal pyntes fint og i noget kjole min søster har bestemt også må man ikke komme med til festen, aner dog hellere ikke lige hvem der skulle passe hende og vores søn :-\

Praktiske først: du har jo så +1 år til at finde pasning, så mon ikke en legeaftale eller måske din mands familie kan træde til? 

Derudover så forstår jeg både din undren og din søsters ønske. Mon du ikke skal starte med at tale med din søster og stille spørge, om hendes ønske mon også gælder søskende børn herinder din datter ifht.  hun var tiltænkt en rolle som brudepige?

Jeg forstår godt, hvis du også har hensynet til din store pige, som din søster - unødvendigt - måske har fået stillet noget i udsigt, fordi hendes tanker om brylluppet var anderledes end dine. 

Spørg nysgerrigt ind i stedet for at trække det (for) konfrontatorisk op (som jeg synes, jeg læser mellem linjerne).

Vh.

Anmeld Citér

20. april 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Da vi blev gift var det kun vores søn der var med i kirke og til reception - derefter blev han passet . Tænker også det er ret normalt 

Anmeld Citér

20. april 2019

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Kære kvinder.

Sagen er den at vi er inviteret til min søster bryllup i 2020 og hun har for længe siden sagt til min datter på 7år hun skulle være brudepige. Nu har vi så fået indbydelse og der står det er uden børn, men børn er velkommen i kirken  Men nu bliver min mor mave sku lidt ked af det, jeg synes ikke min datter kun skal med i kirken somsom brudepige den dag, er det bare mig som synes det er noget mærkeligt noget ??'  

Jeg kan slet ikke se det underlige i det? Alle de bryllupper jeg har været til, der har festen været uden børn. Hvor dejligt og betænksomt, at din søster vil betænke din datter med en rolle til vielsen. Mht.  Pasning, så er der et år til, så mon ikke det læser sig? (Laver din mand og dig aldrig noget sammen alene - uden børn?) 

Anmeld Citér

20. april 2019

FruK

Brudepige bruger man vel kun i kirken? Og jeg forstår godt, at folk helst vil holde bryllup uden børn. Det giver altså en lidt anden fest.

Sig til din datter at det bliver mega sejt og fantastisk at være brudepige i kirken, men at festen er for voksne - og super kedelig for børn, fordi I bare skal sidde ved bordet i mange timer og høre på lange taler.

Hvis der er et år til, mon ikke du så kan nå at finde en barnepige - og det er jo i øvrigt ikke din søsters problem, hvis de ønsker sig et bryllup uden børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.