Altså det er dælme en aparte ting at skulle spørge om råd om. Måske ved jeg godt, at der ikke er andet for end at acceptere at sådan er det, men at det så handler om at udtrykke min sorg. Sorg over min far prioriterer sin hund over børnene og jeg.
Min far er et stort legebarn. Min bonusmor i mindre grad, men stadig. Jeg havde altid troet han ville være en super engageret morfar, men sådan har virkeligheden ikke tegnet sig. Tvært imod er det ret begrænset hvad vi generelt har af kontakt og den er som regel initeret af mig.
Jeg har ikke en forventning om at vi skal ses konstant eller at de skal stå klar til at passe børnene, de er stadig på arbejdsmarkedet og skal have lov at leve deres voksenliv nu børnene er fløjet fra reden. Men jeg er nu overrasket over, at engagementet er SÅ lidt.
Det der i høj grad er problemet er,, at deres hund ikke kan med børn. Og deres hund er som deres barn. Så derfor kan vi ikke rigtig besøge dem pga hunden, med mindre de får den passet. Nu holder de påskefrokost for familien, og vi er ikke inviteret med, fordi de ikke kan få hunden passet.
Og misforstå mig ikke, jeg vil da heller ikke risikere at hunden springer på børnene. Men det er fandme alligevel ydmygende at føle man bliver fravalgt for en hund. Og at man så ikke kan være med til et familiearrangement..
Min ældste er snart 9, og i de 9 år min søn har levet har de aldrig en eneste gang lavet noget alene med nogen af børnene.. Og det er jo selvfølgelig deres valg og ret, men derfor kan man jo godt alligevel blive ked af, at ens egen far er så uinteresseret, især når det er så uventet.
Jeg ville gerne snakke med dem om det, men de er typerne der straks går til modangreb hvis man tager noget op, der fylder og gør en ked af det, selvom man siger det på den pænest mulige måde og holder emnet på egen banehalvdel, så det nytter ikke rigtig..
... Så tilbage er der vel kun at acceptere og så bedst muligt forklare børnene, når de spørger, hvorfor vi ikke ser morfar og hans kone så tit.. Eller hvad?
Nå, men ja, ville måske også bare dele min sorg.