Nogle som gik fra at hade barslen til at nyde den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2019

Anonym trådstarter

Bellabum skriver:

Min barsel slutter egentlig her 3/7 hvor vores datter er 6.5 mdr. hvor manden skal overtage.  Første gang var jeg hjemme i vel omkring 10 mdr. Denne gang har jeg lige opsagt mit job, da jeg har brug for mere end de 6.5 mdr.

Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle væk fra vores lille pige allerede der. 

Første barsel var jeg ved at blive vanvittig af at alt ble til baby og ingen rigtig at snakke med men er anderledes denne gang.

1. Er sidste barn så vil nyde hende mens hun er lille.

2. Sørger for at holde mig beskæftiget med faste aktiviteter 4 dage om ugen

3. Har jo også storesøster så er jo ikke længere tosomhed så snart hun bliver hentet, og også nød til at have nogle rutiner denne gang pga. hende. Man ender ikke bare i sengen hele dagen, som man kunne første gang.

4. Denne gang har jeg fået amningen til at køre, og jeg kan slet ikke forestille mig at stoppe med det foreløbig.

Tak for dit svar - også til jer andre jeg ikke lige får citeret.

Faste aktiviteter 4 gange om ugen? Det lyder som en god idé. Hvad var det, hvis jeg må spørge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2019

Anonym trådstarter

EnNyVerden skriver:

Havde du det for øvrigt på samme måde gennem hele barslen? 

Jeg syntes det var super hårdt de første par måneder, men blev gladere og gladere for det undervejs - og i slutningen var jeg super glad for det og havde slet ikke lyst til at komme tilbage på arbejde!! 

Jeg havde det ikke på samme måde under hele barslen, nej. Havde en periode midt i, hvor det faktisk var helt ok det meste af tiden.

Men så syntes jeg at det begyndte at blive rigtigt hårdt igen, fordi min pige skulle stimuleres så meget hele tiden, så følte at jeg var så meget på og aldrig kunne slappe af, når ikke hun sov. Og det var stressende. Sådan gik de sidste ca. 3 måneder. Så det var primært, da hun var 3-5 måneder at jeg nød det.

Anmeld Citér

12. april 2019

Anonym trådstarter

Bissen skriver:

Jeg synes første barsel var hård. Havde barsel et år. Anden gang elskede jeg det! Synes de 9,5 måned jeg fik anden gang var aaalt for lidt! 

Tak for svaret.

Var det så en forskel på de 2 børn, som gjorde at du nød det meget mere 2. gang eller hvad var det?

Anmeld Citér

13. april 2019

Bissen

Anonym skriver:

Tak for svaret.

Var det så en forskel på de 2 børn, som gjorde at du nød det meget mere 2. gang eller hvad var det?

Hmm. Ja der var forskel på dem. Men begge børn var generel rolige og “nemme” børn. Nr 1 var dog svær ift søvn hvilket nr 2 ikke var. 

Ved faktisk ikke helt hvad forskellen var. Men jeg nød det bare. Men der var jo også en storesøster som skulle bringes og hentes - så det gik der også noget tid med. Derudover kom vi hurtigt ind i en helt almindelig rytme ift mad og søvn pga. Storesøster også var der - og jeg trives bare bedst med rutiner  

Anmeld Citér

13. april 2019

ErDuHerIkkeSnart

Overvej (hvis ikke du er alenemor), om det nødvendigvis skal være dig, som tager lang barsel?

Anmeld Citér

13. april 2019

Bellabum

Anonym skriver:

Tak for dit svar - også til jer andre jeg ikke lige får citeret.

Faste aktiviteter 4 gange om ugen? Det lyder som en god idé. Hvad var det, hvis jeg må spørge?

mandag efterfødselstræning 

tirsdag babysvømning

onsdag babysalmesang

torsdag mødregruppe.

Savner meget mit Cross fit om aftenen men den lille frøken har ofte kun 1.5 time mellem amninger så lidt kritisk . Hvis hun var på flaske ville jeg klart prøve at have en aftenaktivitet uden baby  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.