Anonym skriver:
Er der nogen af jer som ikke brød jer om at gå på barsel første gang, men som nød det 2. gang (og måske af den grund havde en længere barsel 2. gang)?
I så fald, hvad var det som gjorde forskellen på hvordan du opfattede eller nød de 2 barsler?
Jeg skal snart tage stilling til hvor længe jeg vil have barsel denne gang, og synes det er svært.
På den ene side vil jeg gerne vil holde mit barn hjemme til det er over 1 år, for ikke at sende det tidligere i institution. Vi har fint råd til det, og også til at vente endnu længere.
Men sidste gang syntes jeg at de 9 måneder jeg holdt føltes laaaange 
Men ved ikke om det evt. vil ændre sig her 2. gang, hvor jeg ikke er usikker førstegangsmor længere, og måske formår at nyde min barsel og min baby på en helt anden måde.
Hej 
Jeg havde det rigtig svært, da jeg var på barsel med vores første. Jeg var angst for, at der skulle ske noget, når vi var ude, så jeg ville helst være hjemme hele tiden. Derudover skulle man også vænne sig til rollen som mor. 
Her anden gang mødtes jeg med mødregruppen en gang i ugen, gik til baby salmesang en gang i ugen. Generelt var jeg meget bedre til at komme ud. Jeg er sikker på, at det var med til at gøre det meget bedre anden gang. Derudover havde jeg også vænnet mig til rollen som mor.
Man er heller ikke i en bobbel på samme måde som første gang.
Jeg ville rigtig gerne have haft længere barsel her anden gang. Jeg startede på arbejde, da hun var 9 måneder. Men kunne ikke ændre det. Det virkelig svært at beslutte sig efter 8uger.
Kunne jeg gøre det om, så havde jeg helt klart ændret det til, at hun var hjemme til hun var omkring 1 år.