Nogle som gik fra at hade barslen til at nyde den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2019

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer som ikke brød jer om at gå på barsel første gang, men som nød det 2. gang (og måske af den grund havde en længere barsel 2. gang)?

I så fald, hvad var det som gjorde forskellen på hvordan du opfattede eller nød de 2 barsler?

Jeg skal snart tage stilling til hvor længe jeg vil have barsel denne gang, og synes det er svært.

På den ene side vil jeg gerne vil holde mit barn hjemme til det er over 1 år, for ikke at sende det tidligere i institution. Vi har fint råd til det, og også til at vente endnu længere.

Men sidste gang syntes jeg at de 9 måneder jeg holdt føltes laaaange

Men ved ikke om det evt. vil ændre sig her 2. gang, hvor jeg ikke er usikker førstegangsmor længere, og måske formår at nyde min barsel og min baby på en helt anden måde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg synes barsler anden gang var for kort på trods af at jeg holdt længere barsel. Tror det skyldes man er knapt så meget i babyboblen fordi der også er et større barn og dermed mange flere ting, som skal ordnes.

Jeg følte kun jeg havde barsel fra 8-15, og nok derfor jeg slet ikke længtes tilbage til arbejdet på samme måde som med Nr 1

Anmeld Citér

12. april 2019

Strain

Jeg hadede det alle 3 gange. Men, jeg havde en større accept af at sådan var det bare og en forståelse for at det var det bedste for mine børn, at jeg holdte den barsel. Men jeg har aldrig nydt det, aldrig ønsket at jeg kunne tage endnu mere eller tænkt tilbage på tiden med sådan et suk om hvor dejligt det var. 

Anmeld Citér

12. april 2019

Bellabum

Min barsel slutter egentlig her 3/7 hvor vores datter er 6.5 mdr. hvor manden skal overtage.  Første gang var jeg hjemme i vel omkring 10 mdr. Denne gang har jeg lige opsagt mit job, da jeg har brug for mere end de 6.5 mdr.

Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle væk fra vores lille pige allerede der. 

Første barsel var jeg ved at blive vanvittig af at alt ble til baby og ingen rigtig at snakke med men er anderledes denne gang.

1. Er sidste barn så vil nyde hende mens hun er lille.

2. Sørger for at holde mig beskæftiget med faste aktiviteter 4 dage om ugen

3. Har jo også storesøster så er jo ikke længere tosomhed så snart hun bliver hentet, og også nød til at have nogle rutiner denne gang pga. hende. Man ender ikke bare i sengen hele dagen, som man kunne første gang.

4. Denne gang har jeg fået amningen til at køre, og jeg kan slet ikke forestille mig at stoppe med det foreløbig.

Anmeld Citér

12. april 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det er godt at høre at nogen har nydt det mere 2. gang.

Men mon ikke jeg får en fornemmelse af hvordan det bliver denne gang, når barnet er født og der lige er gået nogle uger. Det er jo bare inden 8 uger efter fødsel at arbejdsgiver skal have besked på hvor lang tid jeg holder barsel.

Anmeld Citér

12. april 2019

EnNyVerden

Tænker også det bliver anderledes, når nu man har den store ... Jeg glæder mig i hvert fald til at kunne give den store korte dage  - og forhåbentlig også fridage, når der forhåbentligt er overskud til det... 

Anmeld Citér

12. april 2019

EnNyVerden

Havde du det for øvrigt på samme måde gennem hele barslen? 

Jeg syntes det var super hårdt de første par måneder, men blev gladere og gladere for det undervejs - og i slutningen var jeg super glad for det og havde slet ikke lyst til at komme tilbage på arbejde!! 

Anmeld Citér

12. april 2019

Bissen

Jeg synes første barsel var hård. Havde barsel et år. Anden gang elskede jeg det! Synes de 9,5 måned jeg fik anden gang var aaalt for lidt! 

Anmeld Citér

12. april 2019

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Er der nogen af jer som ikke brød jer om at gå på barsel første gang, men som nød det 2. gang (og måske af den grund havde en længere barsel 2. gang)?

I så fald, hvad var det som gjorde forskellen på hvordan du opfattede eller nød de 2 barsler?

Jeg skal snart tage stilling til hvor længe jeg vil have barsel denne gang, og synes det er svært.

På den ene side vil jeg gerne vil holde mit barn hjemme til det er over 1 år, for ikke at sende det tidligere i institution. Vi har fint råd til det, og også til at vente endnu længere.

Men sidste gang syntes jeg at de 9 måneder jeg holdt føltes laaaange

Men ved ikke om det evt. vil ændre sig her 2. gang, hvor jeg ikke er usikker førstegangsmor længere, og måske formår at nyde min barsel og min baby på en helt anden måde.

Hej

Jeg havde det rigtig svært, da jeg var på barsel med vores første. Jeg var angst for, at der skulle ske noget, når vi var ude, så jeg ville helst være hjemme hele tiden. Derudover skulle man også vænne sig til rollen som mor.

Her anden gang mødtes jeg med mødregruppen en gang i ugen, gik til baby salmesang en gang i ugen. Generelt var jeg meget bedre til at komme ud. Jeg er sikker på, at det var med til at gøre det meget bedre anden gang. Derudover havde jeg også vænnet mig til rollen som mor.

Man er heller ikke i en bobbel på samme måde som første gang. 

Jeg ville rigtig gerne have haft længere barsel her anden gang. Jeg startede på arbejde, da hun var 9 måneder. Men kunne ikke ændre det. Det virkelig svært at beslutte sig efter 8uger.

Kunne jeg gøre det om, så havde jeg helt klart ændret det til, at hun var hjemme til hun var omkring 1 år. 

Anmeld Citér

12. april 2019

Anonym trådstarter

Strain skriver:

Jeg hadede det alle 3 gange. Men, jeg havde en større accept af at sådan var det bare og en forståelse for at det var det bedste for mine børn, at jeg holdte den barsel. Men jeg har aldrig nydt det, aldrig ønsket at jeg kunne tage endnu mere eller tænkt tilbage på tiden med sådan et suk om hvor dejligt det var. 

Tak for din ærlighed

Hvad er det du hader ved at være på barsel, hvis jeg må spørge? (ikke at jeg ikke kan følge dig, men kunne alligevel være rart at høre en anden sætte ord på det).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.