Hvordan ville I tackle det her? 21 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
fehår skriver:

Vi er gentagne gange ramt ind i den samme situation med vores datter på 21 mdr, og jeg vil meget gerne have nogle gode råd. Måske er der en god måde at håndtere situationen på, som vi bare ikke har tænkt på.

Min datter laver nogle gange kreative ting i dagpleje, og hun er SÅ stolt. Det er vi også, og vi snakker om, hvor fine, tingene er, om det var sjovt at lave dem, osv. 

Men hun bliver så ufatteligt ulykkelig, når vi tager tingene fra hende for at hænge dem op. Hun græder og græder, selvom vi hænger dem op med det samme. Vi forklarer, at vi hænger dem op, fordi de er så flotte, og vi gerne vil kunne se på dem hele tiden. Men hun er utrøstelig. 

Hun vil gerne have tingene tilbage og lege med dem, men før eller siden går de jo i stykker, og så bliver hun også så ulykkelig. Derfor er jeg måske lidt hård og tager dem fra hende, så vi kan hænge dem op. Men som sagt, kæmpe konflikt!

Når hun bliver ked af det, forsøger jeg at anerkende og sætte ord på. Det hjælper normalt, men ikke her. 

Så - har I nogle gode råd? Alt tages imod, også gerne kritik. Jeg vil bare gerne undgå konflikten, eller alternativt indstille mig på, at den er uundgåelig 

Lad hende lege med dem. Hæng dem når når hun mister interessen. Ting SKAL IKKE hænges op med det samme.

Slet ikke konflikt jeg ville bruge kræfter på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2019

fehår

BAE skriver:

Lad hende lege med dem. Hæng dem når når hun mister interessen. Ting SKAL IKKE hænges op med det samme.

Slet ikke konflikt jeg ville bruge kræfter på.

Jeg har heller ikke behov for at hænge det op med det samme, men dilemmaet ligger jo i, at hun ødelægger det (på rekordtid, kæmpe pilfinger), hvis hun leger med det - og så bliver hun også ked af det. Ellers havde jeg aldrig gidet tage den konflikt. 

Anmeld Citér

7. april 2019

Soonmom

Jeg ville også lade hende have det og så distrahere hende med noget andet og så ligge det lidt væk (inden det bliver hængt op/stillet frem) - jeg tænker hun er så lille at hun ikke forstår konceptet med at gå og se på ting fordi de er pæne, hun er i røre/ føle/ håndterer ting der er spændene og flotte fasen

Anmeld Citér

7. april 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis det er noget du tænker bare skal gennes så ville jeg aflede hende og så fjerne det. Tænker hun glemmer den. Men noget skal hun også have lov til at lege med. Det er trods alt hende der laver tingene og skal derfor også have lov til at bestemme over sine egne ting 

Anmeld Citér

7. april 2019

fehår

mor:) skriver:

Hvis det er noget du tænker bare skal gennes så ville jeg aflede hende og så fjerne det. Tænker hun glemmer den. Men noget skal hun også have lov til at lege med. Det er trods alt hende der laver tingene og skal derfor også have lov til at bestemme over sine egne ting 

Ja, den vinkel nævnte min mand også her til aften, da vi snakkede om det. 

Planen er følgende fra nu af: lade hende beholde, lege med og (sandsynligvis) ødelægge et par af tingene, og så trøste, hvis hun bliver ked af at have ødelagt dem. Resten må gemmes væk, så snart hun leger med noget andet, og kan så findes frem igen, når hun engang har glemt dem.

Tak for alle jeres gode råd 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.