Vi er gentagne gange ramt ind i den samme situation med vores datter på 21 mdr, og jeg vil meget gerne have nogle gode råd. Måske er der en god måde at håndtere situationen på, som vi bare ikke har tænkt på.
Min datter laver nogle gange kreative ting i dagpleje, og hun er SÅ stolt. Det er vi også, og vi snakker om, hvor fine, tingene er, om det var sjovt at lave dem, osv.
Men hun bliver så ufatteligt ulykkelig, når vi tager tingene fra hende for at hænge dem op. Hun græder og græder, selvom vi hænger dem op med det samme. Vi forklarer, at vi hænger dem op, fordi de er så flotte, og vi gerne vil kunne se på dem hele tiden. Men hun er utrøstelig.
Hun vil gerne have tingene tilbage og lege med dem, men før eller siden går de jo i stykker, og så bliver hun også så ulykkelig. Derfor er jeg måske lidt hård og tager dem fra hende, så vi kan hænge dem op. Men som sagt, kæmpe konflikt!
Når hun bliver ked af det, forsøger jeg at anerkende og sætte ord på. Det hjælper normalt, men ikke her.
Så - har I nogle gode råd? Alt tages imod, også gerne kritik. Jeg vil bare gerne undgå konflikten, eller alternativt indstille mig på, at den er uundgåelig 
Anmeld
Citér