Hvad tager i med i sommerhus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
8 svar
1 synes godt om
7. april 2019

BabyMama2016

Hej jeg er ikke opvokset med vi tog på ferie sammen,som familie overhovedet 

Og nu er vi nye det når vi har min egen familie at tage afsted hvert år 

jeg er intressert i at spørge hvad tager i med når i skal på sommerhus ting og mad så det bliver hyggeligt tid sammen med familie? 

Tøj osv behøver i ikke at skrive det ved jeg  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
BabyMama2016 skriver:

jeg er intressert i at spørge hvad tager i med når i skal på sommerhus ting og mad så det bliver hyggeligt tid sammen med familie? 

Vi tager gerne frosne retter med, så vi ikke skal stå og lave en masse mad om aftenen. F.eks. tærter, lasange, boller i karry. Retter vi også spiser til hverdag, som er nemme at fryse og tø. Vi har også haft taget en bøtte havregryn med, så vi ikke behøver købe en hel pose. Ellers har vi bare handlet lidt i den nærmeste butik. 

Så har vi altid en god mængde brætspil, kort og terninger med. Om sommeren tager vi også legetøj/spil til udendørsbrug med. Bøger, både højtlæsning til børn og spændende bøger til at læse selv. 
Vi gør altid sommerhusferier så lowtech som muligt, og tager til gengæld ting med til aktiviteter vi kan lave sammen. 

Anmeld Citér

7. april 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså som regel kan man jo handle i nærheden så vi handler oftest først i nærheden. 

Når vi har været i sommerhus har vi grillet en del så det har primært været mad der kan komme på en gril. Og masser mad børnene elsker og som er nemt og lave sammen fx. 

Og så vil jeg sige ting som fx: 

vattæpper til st ligge på græsset/stranden og hygge

Strandlegetøj ( hvis man er tæt på strand) 

masser bøger ( både til voksne og børn) og legetøj til børnene 

familiespil både til indendørs og udendørs brug

solcreme, solhat, evt et lille soppebassinet til børnene. 

Anmeld Citér

7. april 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP
BabyMama2016 skriver:

Lille bitte ting - men en bademåtte til brusebadet - altså den man træder ud på  - ellers svømmer gulvet i vand...- det er ihvertfald min erfaring i alle de sommerhuse vi efterhånden har været i  

God ferie !!

//Mette

Anmeld Citér

7. april 2019

Missyou

Vi er lige kommet hjem fra sommerhus. Vi tager egentlig ikke det vilde med. Lidt legetøj til ungerne, lidt snacks og mellemmåltider, og så selvfølgelig sengelinned, håndklæder osv. Ellers plejer vi ikke at have det store med ☺️

Anmeld Citér

7. april 2019

koeapabshicar

Det kunne være mig der har skrevet det her indlæg. Efter jeg har fået min egen familie opdager jeg virkelig hvor meget jeg mangler ift det at tage i sommerhus og lignende. Min svigerfamilie derimod er nærmest bare en smurt maskine og ingen behøver tale sammen om hvem der gør hvad for det er nærmest bare givent :-) 

Nå men efter vi er begyndt at tage afsted selv og med min svigerfamilie, så plejer vi at tage et par frosne retter med, og ellers bare “tømme køleskabet” og tager det med for det meste kan alligevel ikke holde sig. Jeg er blevet glad for også at tage et par frosne tærter med det er lækkert at supplere frokosten med hvis man er hjemme til frokost. Jeg plejer gerne at handle det vi mangler når vi kommer dertil. Men synes også tit i sommerhus områder der kun er en meny eller lignende som oftest er ret dyre, men det er jo en smagssag.

Jeg gider ikke lægge rent sengetøj på dyner og puder og tager derfor bare vores egne hjemmefra med og så bare et lagen til sengen. Men lige på det punkt er jeg nok lidt doven anlagt og har heldigvis en stor bil  

En kasse med legetøj, med både inde og ude legetøj og evt badelegetøj hvis der er pool eller strand. 

Bøger til voksne og børn. 

Anmeld Citér

7. april 2019

Babilooo

Have spil - bolde osv

Vi har altid tømt køleskabet hjemme og kommet kølevare i en køletaske. Den har vi også brugt på ture til st holde juice og frokost koldt.

Vi køber altid stort ind på vejen i netto da det ofte er dyrt i et sommerhusområde og lækkert at have mad når man når frem. 

Vi har som regel ikke frosne retter men har købt ind til grill - pølser, bøffer, kylling eller burger mm

Godt med snack - både det sunde og usunde

Vi kører ofte til Odden havn og shopper fisk til frokost og aftensmad - fiskedeller, laks osv

strandlegetøj - skov, spand 

Anmeld Citér

7. april 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har altid vores egene dyner og puder med, lagner, håndklæder, viskestykker og karklude. 

Opvaskebørste, svampe, opvaskesæbe og håndsæbe. 

Forskellige spil og ALTID et sæt spillekort og raflebærere. 

Havregryn, mel, ting til pandekager (som regel også min egen pandekagepande)

Snacks som vi normalt ik har til hverdag. 

Slik og chips og popcorn. 

Bøger til store og små. 

Vi plejer at grille, hvis vejret er godt, og ellers plejer vi at ha en hel kylling, lassange ting, suppe, pasta, ris, te, kaffe og sukker. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. april 2019

Mortilah

Vi er tit i sommerhus og plejer bare at tage en køletaske og tømme de køleskabsvare som ikke kan holde en uges tid derhjemme- så de ikke går til spilde.. og så lidt tøj. Pakker som regel temmelig sparsommeligt, for jeg hader at skulle pakke ud og ned igen... så vasker jeg hellere undervejs:-) hvis det er sommer synes jeg et soppebassin i haven gør stor lykke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.