jeg kom til at slå mit barn på 20 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2019

Babilooo

Du skal finde noget aflastning - spørg kommunen.

Det er meget sødt at du bliver hjemme med din dreng. Men han er med stor sikkerhed videre fra situationen.

Det er ikke i orden at slå ... men så er det du har gjort altså hellere ikke værre. Du har klasket ham på låret. Min mor fik slag med en lineal over fingrene da hun var barn hvis hun ikke havde lavet lektier og min mormor fik med et spanskrør. De er alligevel blevet fornuftige voksne. 

Du kan tage det helt roligt - din søn har ikke taget skade af det her, hvis du ellers er en empatisk og omsorgsfuld mor. Og intet barn bliver fjerne pga et klask.

Så jeg er ikke så bekymret for din søn .. men mere dig. Du må altså blive bedre til at bede om hjælp. Spørg kommunen, veninder, familie osv.

det er en svaghed ikke at bede om hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2019

Anonymor

Det gør mig så ked af det, at der hersker så stor misforståelse omkring det med underretninger, og hvad der sker med dem. Hvordan folk tror, at så bliver ens barnet fjernet. Det gør mig ked af det på forældre som dines vegne, fordi det betyder, at I ikke får den rigtige hjælp. 

Med en underretning gøres kommunen opmærksom på, at der er et behov for særlig fokus og hjælp. Det giver kommunen mulighed for at tale med dig og undersøge på hvilke måde de kan støtte dig og din søn, sådan at din søns udvikling og trivsel kan understøttes. 

Hvad den hjælp består i, kan der være stor forskel på. Men de fjerner ikke bare din søn. Jeg arbejder med svært socialt belastede familier i mit arbejde, og der skal ekstremt meget til, før man overvejer at fjerne et barn. Kommunen vil hellere hjælpe med at sikre barnets trivsel hos dets forældre. Hvis du da ellers er et almindeligt rimelig velfungerende menneske, der ikke ellers udsætter dit barn for alvorlig svigt eller vanrøgt, så skal du ikke være bange. 

Du kunne jo også selv rette henvendelse. Eventuelt kan du få råd af de socialrådgivere der sidder hos mødrehjælpen. 

Du er ikke en lorte mor. Du er en mor, der er ekstremt presset. Med så massiv søvnmangel og stress over din søns adfærd, så forsvinder fornuften. Det er selvfølgelig ikke okay, men et meget klart symptom på, at du skal have hjælp NU.

Og selvom man kan tænke at man da har styr på det, så fornemmer børn godt manglende overskud. Måske er du og din søn i en ond cirkel, hvor dit overskud påvirker hans adfærd og vise versa. Sørg for at få noget hjælp - det er ikke en skam eller pinligt. Det er mega sejt og stærkt at turde råbe højt, når man ikke kan mere!

Kæmpe krammer, hvor er du sej du sætter ord på det herinde! 

Anmeld Citér

3. april 2019

LorteMor

Tusind tak for alle jeres svar, især fordi i ikke dømmer mig. Det er det sidste man har brug for når man er i et mareridt man ikke kan vågne fra. Jeg skal til psykolog i morgen og vil snakke med hende om det. samtidig har jeg arrangeret fast pasning 1 gang om ugen i hverdag, og 1 weekend om mdr. samt at jeg altid kan ringe til min søster hvis det er en presset situation. 

Anmeld Citér

3. april 2019

heaven

LorteMor skriver:

Tusind tak for alle jeres svar, især fordi i ikke dømmer mig. Det er det sidste man har brug for når man er i et mareridt man ikke kan vågne fra. Jeg skal til psykolog i morgen og vil snakke med hende om det. samtidig har jeg arrangeret fast pasning 1 gang om ugen i hverdag, og 1 weekend om mdr. samt at jeg altid kan ringe til min søster hvis det er en presset situation. 

Dejlig update

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.