Demonstration og forældreprotester breder sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.825 visninger
13 svar
51 synes godt om
23. marts 2019

Anonym trådstarter

wSe lige engang her, hvad BUPL skriver om forældreoprør og kommende demonstrationer landet rundt, for flere pædagoger i daginstitutionerne:

https://bupl.dk/artikel/nu-kommer-foraeldreoproeret-foraeldre-over-hele-landet-ruster-sig-til-demonstration/

Der er nu arrangeret demonstrationer i omkring 30 byer i Danmark. De finder alle sted på samme tid den 6. april - find sin by på hjemmesiden og tag aktivt del i protesterne!!! 

www.hvorerderenvoksen.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

Soonmom

Jeg synes det er et spøjst tidspunkt når det er for forældre , det er tydeligvis Ikke forældre til sovebørn, der har arrangeret det

Jeg ville gerne støtte op, men mit barn sover altså på det tidspunkt 

Anmeld Citér

23. marts 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78
Soonmom skriver:

Jeg synes det er et spøjst tidspunkt når det er for forældre , det er tydeligvis Ikke forældre til sovebørn, der har arrangeret det

Jeg har haft sovende barn med til flere demonstrationer- uden problemer.

de her demonstrationer er jo møntet på hele samfundet. I den sammenhæng er de let vækbare sovende børns (altså dem der sover een lur) forældre (kan den ene ikke tage afsted?) måske ikke største fokusgruppe.

Anmeld Citér

23. marts 2019

Soonmom

Jeg har haft sovende barn med til flere demonstrationer- uden problemer.

de her demonstrationer er jo møntet på hele samfundet. I den sammenhæng er de let vækbare sovende børns (altså dem der sover een lur) forældre (kan den ene ikke tage afsted?) måske ikke største fokusgruppe.

Demonstrationen henvender sig primært til forældre, så jeg synes det er et underligt tidspunkt, det tror jeg de mister mange støttere på.

Nu er der jo mange hvor den ene forældre arbejder i weekenden 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg tænker at det er ret svært at finde er tidspunkt, hvor ingen småbørn sover? Min ene sover 3-4 lure fordelt over hele dagen og min store to timer midt på dagen ... så den lader sig jo ikke lige løse?

For mig er sagen så vigtig. Så ungerne kommer bare med og sover en lur i vikle eller vogn, hvis nødvendigt. Det skal de nok klare, når det blot er én dag. De er i øvrigt vandt til at sove “på farten”, ellers kunne vi jo nærmest ikke forlade hjemmet 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Soonmom

Jeg tænker at det er ret svært at finde er tidspunkt, hvor ingen småbørn sover? Min ene sover 3-4 lure fordelt over hele dagen og min store to timer midt på dagen ... så den lader sig jo ikke lige løse?

For mig er sagen så vigtig. Så ungerne kommer bare med og sover en lur i vikle eller vogn, hvis nødvendigt. Det skal de nok klare, når det blot er én dag. De er i øvrigt vandt til at sove “på farten”, ellers kunne vi jo nærmest ikke forlade hjemmet 

Men formiddagen var jo stadig mere relevant da det mere er 0-1 årige der sover  (hvilket også er dem der er lettest at have med) end om middagen hvor det primært er 0-3 årige der sover 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Demonstrationen henvender sig primært til forældre, så jeg synes det er et underligt tidspunkt, det tror jeg de mister mange støttere på.

Nu er der jo mange hvor den ene forældre arbejder i weekenden 

Der er nok mange flere, hvor den ene  ikke arbejder i weekenden. 

Jeg har haft børn i alle aldre, også babyer, med til demo’er. Og jeg tvivler på, de mister ret mange støtter på grund af tidspunktet - sædvanligvis er forældre til småbørn meget velrepræsenterede ved demonstrationer for velfærd, selv i ulvetimen. Det står jo folk frit for, om de vil vise sig eller ej, men hvis sagen er vigtig nok for den enkelte, skal han/hun nok finde en løsning. Det virker netop ekstra stærkt, når de egentlige hovedpersoner, børnene, er til stede. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men formiddagen var jo stadig mere relevant da det mere er 0-1 årige der sover  (hvilket også er dem der er lettest at have med) end om middagen hvor det primært er 0-3 årige der sover 

Tja... jeg ved ikke rigtig, mine ryger som sagt bare med uanset alder og det plejer der ikke at være det store problem i. Sagen er vigtig og gælder deres fremtid, så for mig er regnestykket nemt nok 

Anmeld Citér

24. marts 2019

lineog4

Godt der nu kommer demoer - lige som de unge med klimaet - selvom mine børn er forbi børnehave/vuggestue alderen og lige om straks SFO, så kommer vi og støtter. 

Med hensyn til sovende børn, mine har været med både sovende og vågne flere gange. I 2013 var klapvognen med indhold med til alle demoer. Hvis "sagem" er vigtig nok, så går det jo nok for den dag....

Anmeld Citér

24. marts 2019

Abracadabra

Soonmom skriver:

Det var da det særeste forbehold for en demo, jeg nogensinde har læst!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.