I tvivl om dagplejemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.179 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2019

HBV

Jeg blir nødt til at dele mine tanker og følelser med jer, jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. 

Jeg starter på arbejde d. 13. Juni og har fået tilbudt en dp mor fra d. 3.juni. Vi var på besøg i dag. Det var ikke en af de 3, jeg havde på min prioriteringsliste, men derfor kan hun jo sagtens være god. 

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal mene om mødet. Det bar præg af at et af børnene krævede mandsopdækning. Han er i den alder, hvor han tog alt legetøj fra de andre, han var meget urolig og konfliktsøgende. Dp forsikrede mig mange gange om, at sådan plejede han ikke at være og at der normalt var stille og roligt.. 

Jeg har virkelig følelserne ude på tøjet og ved ikke hvad jeg skal tro eller tænke. Det skal siges at min søn gik i dp da han var lille. Det er mange år siden og mange ting er nok ændret susen dengang. Men jeg har traume efter dengang for det gik virkelig skidt, han spiste og drak intet, han græd konstant, dp konsulenten blev indblandet og vi valgte af skifte til vuggestue. 

Jeg vil helst at min datter går i dp, mest pga det nære hjemlige miljø. Går også ud fra at der heller ikke er så meget sygdom i en dagpleje som i en stor integreret vuggestue?

Hvad skal jeg gøre  ?  er det normalt at være så meget i tvivl ? Er man altid lidt i tvivl ? Er det følelserne, der spiller mig et pus her? Føler slet ikke jeg er klar til at tage på arbejde igen og overlade min baby til en fremmed   

Der findes flere børn her i området, der er blevet passet af hende. Ville det være klogt af mig at spørge om deres erfaringer? Umiddelbart mener jeg at jeg ik kan bruge dem til noget, da vi jo nok alle har forskellige holdninger og udgangspunkter for hvad der er god pasning... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2019

Anonym

Jeg er dagplejer og har ikke tid til et langt svar lige nu for jeg er på vej ud af døren :-)

I min dagpleje har jeg haft et barn med udfordringer,  barnet reagerede når der kom fremmede, så det kan sagtens være noget i den stil du har oplevet.

Men derudover vil jeg sige at dagplejen generelt har højnet kvaliteten de sidste år. Og at man ellers skal lytte lidt til sin mave :-)

Anmeld Citér

22. marts 2019

Anonym

Er der mulighed for et genbesøg? Det ville jeg i hvert fald bede om - og et besøg et andet sted. Så kan du mærke hvordan det føles. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

HBV

Anonym skriver:

Er der mulighed for et genbesøg? Det ville jeg i hvert fald bede om - og et besøg et andet sted. Så kan du mærke hvordan det føles. 

Jeg skal give pladsanvisningen besked på tirsdag. Jeg får kun noget andet tilbudt, hvis jeg afviser dette tilbud.. Man kan ikke sammenligne inden man vælger 

Anmeld Citér

23. marts 2019

migxher

Børn kan jo have en dårlig dag eller dårlig periode ligesom alle andre uanset hvilken dagpleje du vælger vil du nok komme ud for at andre børn tager legetøj fra dit barn. Det synes jeg er svagt grundlag at fravælge hende på hvis hun ellers virkede flink og omsorgsfuld. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Hjemmegaaende

Jeg ville sige nej hvis mavefornemmelser er skidt. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

HBV

Hjemmegaaende skriver:

Jeg ville sige nej hvis mavefornemmelser er skidt. 

Jeg ved ikke hvad min mavefornemmelse er.. Det ku jeg ik danne mig et indtryk af. Det var ikke den bedste oplevelse. Jeg har det rigtig skidt med at skulle aflevere hende til en fremmed og tage på arbejde allerede om et par mdr men jeg ved ikke om det er den følelse, der skygger for alt andet.. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Oiseau

Nu ved jeg godt, at det ikke er alle, der har muligheden. Men har du overvejet at holde hende hjemme lidt endnu og selv passe hende? Du har det tydeligvis ikke godt med, at hun skal ud og passes af en anden end dig endnu. Jeg venter selv til min søn er 18 mdr, fordi jeg ikke har lyst til, at han skal afsted så tidligt. Vores økonomi kan godt klare et halvt år på én løn, vi har en opsparing, og så giver min kommune også tilskud til hjemmepasning. 

Hvis du ikke har den mulighed, så ville jeg nok forsøge at høre andre forældre om deres mening om dagplejen,som du også nævner er en mulighed.

Anmeld Citér

23. marts 2019

HBV

Oiseau skriver:

Nu ved jeg godt, at det ikke er alle, der har muligheden. Men har du overvejet at holde hende hjemme lidt endnu og selv passe hende? Du har det tydeligvis ikke godt med, at hun skal ud og passes af en anden end dig endnu. Jeg venter selv til min søn er 18 mdr, fordi jeg ikke har lyst til, at han skal afsted så tidligt. Vores økonomi kan godt klare et halvt år på én løn, vi har en opsparing, og så giver min kommune også tilskud til hjemmepasning. 

Hvis du ikke har den mulighed, så ville jeg nok forsøge at høre andre forældre om deres mening om dagplejen,som du også nævner er en mulighed.

Det har jeg desværre ikke mulighed for. Jeg er alene med mine børn og har derfor en lidt stram økonomi

Anmeld Citér

24. marts 2019

lineog4

Først jeg tror ikke nødvendigvis der er mere sygdom i vuggestue end dagpleje - har haft 3 børn i vuggestue og kun ved den ene kan jeg hyle med i koret om sygdom hele tiden. De to andre var stort set aldrig syge.

Derefter det kan både være din modstand mod at aflevere som spiller ind eller det kan være det var en dårlig oplevelse. Det er svært st svare på.

Men et barn der tager de andres legetøj findes alle steder og lige pludselig er det ens eget barn, der gør det  

Hvis ikke barn er fylder for mere end en, så er der størst sandsynlighed for, at dp har ret og det plejer at være anderledes, men dit besøg har sat det hele i lidt svingninger. 

Jeg synes man skal følge sine mavefornemmelser, men man skal også nå der til, at det er et faktum, at jeg skal aflevere mit guld, og det er et faktum, at der aldrig vil være et sted, der kan gøre det så fantastisk som jeg kan. Så hvilke kompromiser kan jeg gå med til, hvilke fordele vil jeg lægge vægt på fx afstanden, ude arealer mm. Og hvilke kan jeg ikke rumme fx 10 km til dp.

God jagt på det gode sted 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.