Noget værrer rod...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.454 visninger
18 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej Alle.

Jeg er på bar bund med min teenager og ved ikke hvordan jeg skal støtte hende.

Hun skulle sove hos en veninde i går men hun ringede ved 19.30 tiden og sagde hun ville hjem da hun havde fået det dårligt. Fint nok.

Jeg kører hende hjem hvor hun fortæller den rigtige grund til at hun vil hjem. Det var hendes venindes storbror der ikke kunne forstå hvordan den luder (min datter) kunne sove hos dem? og at hun havde et dårligt ry da hun altid er i byen med forskellige drenge. Min datter har mange drenge venner. Min datter på 14 overhører så dette og bliver ked af det forståeligt nok. Og føler sig ikke velkommen.  Men hvad ville i have gjort? Jeg må ikke kontakte pigens familie da min datter ikke vil have det.

Sidste brik. Min datter er jomfru det er hans søster så ikke. Men det ved han ikke noget om altså storebroren.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2019

MorTil3+

Anonym skriver:

Hej Alle.

Hun skulle sove hos en veninde i går men hun ringede ved 19.30 tiden og sagde hun ville hjem da hun havde fået det dårligt. Fint nok.

Jeg kører hende hjem hvor hun fortæller den rigtige grund til at hun vil hjem. Det var hendes venindes storbror der ikke kunne forstå hvordan den luder (min datter) kunne sove hos dem? og at hun havde et dårligt ry da hun altid er i byen med forskellige drenge. Min datter har mange drenge venner. Min datter på 14 overhører så dette og bliver ked af det forståeligt nok. Og føler sig ikke velkommen.  Men hvad ville i have gjort? Jeg må ikke kontakte pigens familie da min datter ikke vil have det.

Sidste brik. Min datter er jomfru det er hans søster så ikke. Men det ved han ikke noget om altså storebroren.

Nu har jeg ikke så store børn så ved jo ikke helt hvordan jeg ville gribe det an, men min første tanke er alligevel at jeg vil kontakte forældrene. Hvem havde storebror sagt det til, veninden eller deres forældre? For hvis min dreng havde brugt ordet luder om en pige så var jeg godt nok blevet tosset og som forældre til sådan en, undskyld mig, møgunge ville jeg gerne vide det. For mine børn skal have af vide at sådan snakker man ikke om andre mennesker, og havde pænt kørt ham hen til din datter så han kunne sige undskyld,

Anmeld Citér

15. marts 2019

Mortilah

Fuldstændig ligemeget hvem der er jomfru og hvem der ikke er. Den opførsel er bare ikke ok. Havde det sket her havde min mand nok ringet og talt stille og roligt med forældrene (han er bare bedre til den slags en jeg) men jeg synes helt klart de skulle ha muligheden for at sætte en stopper for den opførsel. Virkelig synd for din datter! (Har ogsaa teens herhjemme) bliver der talt grimt får det konsekvenser her.

Anmeld Citér

15. marts 2019

Carina:-)

Nu har jeg også store børn 

Og med tanke på hvad jeg har set og hørt igennem dem- og hvor hurtigt et ungt menneskes rygte kan ødelægges af løgne osv

Ja så havde jeg taget min datter med derhen og bedt om en samtale med forældrene.

Og jeg ville selv gerne have  det af vide , hvis et af mine børn skulle opføre sig så grimt .

Det kan ødelægge et ungt menneske for altid at få sådan en etiket på sig - så tag det meget seriøst . Og hjælp din datter 

Hun er alt for ung til at forstå at konsekvenserne ved at prøve at tie det ihjel kan være meget værre end at tage fat i problemet. 

Anmeld Citér

15. marts 2019

Anonym trådstarter

Hvor er i søde og tak for alle de gode råd. Jeg vil tage det til mig. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Babilooo

Du må støtte din datter og sige at den opførelse skal man ikke stå model til. Selvfølgelig skal I tale med forældrene om det. Jeg går ud fra at det er til veninden at han har sagt disse ting. 

Tal stille og roligt med forældrene.

Anmeld Citér

16. marts 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Hej Alle.

Du skal banke lidt  feminist ind i din datter! Hun skal lærer at ingen nogensinde må tale sådan om hende! 

Hiv fat i forældrene! Sig hvad deres dreng siger og fortæl dem, at det helst ikke skal gentage sig

Anmeld Citér

16. marts 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Hej Alle.

Og hvem sagde han det til? 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Og hvem sagde han det til? 

Til hans egen søster. Men min datter overhørte det klart og tydligt da han åbenbart snakkede højt. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Nu har jeg også store børn 

Og med tanke på hvad jeg har set og hørt igennem dem- og hvor hurtigt et ungt menneskes rygte kan ødelægges af løgne osv

Ja så havde jeg taget min datter med derhen og bedt om en samtale med forældrene.

Og jeg ville selv gerne have  det af vide , hvis et af mine børn skulle opføre sig så grimt .

Det kan ødelægge et ungt menneske for altid at få sådan en etiket på sig - så tag det meget seriøst . Og hjælp din datter 

Hun er alt for ung til at forstå at konsekvenserne ved at prøve at tie det ihjel kan være meget værre end at tage fat i problemet. 

Du har ret ! Min datter er bare så.... kan ikke forklare det. Hun siger han har sikkert ret mor jeg har alt for mange drenge venner. Og han har det mig med mange men han kan selvfølgelig ikke vide at de kun er mine venner. 

Jeg har sagt til hende at hun skal ikke lade omverden bestemmer hvem hun er venner med og at hun ikke skal lytte til den ko og tage det til sig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.