"Bange" for at det gør ondt i tissemanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg har en dreng på 3 år helt alm og velfungerende. Han har tidligere haft forhudsbetændelse hvor vi måtte skylle ham med saltvand under forhuden i flere dage- dette kunne han selvfølgelig ikke lide, men der var ikke problemer efterfølgende. Det er vel 2 år siden. De sidste par måneder har vi slet ikke måtte røre. Det er et problem for vi kan ikke vaske ham ordentligt i badet eller tørre ham for den sags skyld. Han vil virkelig ikke have det og bliver ked af det. Gør alt for at slippe fri. Jeg tror ikke han har ondt for han kan sagtens selv røre ved den. 

Nogle der har oplevet noget lignende? Jeg synes det er lidt underligt at han bliver nærmest "bange" når vi vil røre den.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en dreng på 3 år helt alm og velfungerende. Han har tidligere haft forhudsbetændelse hvor vi måtte skylle ham med saltvand under forhuden i flere dage- dette kunne han selvfølgelig ikke lide, men der var ikke problemer efterfølgende. Det er vel 2 år siden. De sidste par måneder har vi slet ikke måtte røre. Det er et problem for vi kan ikke vaske ham ordentligt i badet eller tørre ham for den sags skyld. Han vil virkelig ikke have det og bliver ked af det. Gør alt for at slippe fri. Jeg tror ikke han har ondt for han kan sagtens selv røre ved den. 

Nogle der har oplevet noget lignende? Jeg synes det er lidt underligt at han bliver nærmest "bange" når vi vil røre den.. 

Hvad mener du med at vasket ham ordenligt ? Når han er i bad ligger den jo i blød i badekarret. 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad mener du med at vasket ham ordenligt ? Når han er i bad ligger den jo i blød i badekarret. 

Han bruger ikke badekar men går i brusebad så jeg sæber ham jo ind ☺️

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Han bruger ikke badekar men går i brusebad så jeg sæber ham jo ind ☺️

Okay. Men man må jo heller ikke på sæbe på intim steder. Heller ikke som voksen for den sags skyld. Det kan give irritation. Kroppen er selvrensende der. Der skal ikke andet end ganske almindelig vand til. Også må forhuden selvfølgelig ikke trækkes tilbage skal man huske. 

Hvis jeg var dig ville jeg lade den helt være et stykke tid. Ved ikke om han bruger ble? Men hvis han gør. Så bare duppe med vådserviet på huden omkring og duppe med tør bagefter 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay. Men man må jo heller ikke på sæbe på intim steder. Heller ikke som voksen for den sags skyld. Det kan give irritation. Kroppen er selvrensende der. Der skal ikke andet end ganske almindelig vand til. Også må forhuden selvfølgelig ikke trækkes tilbage skal man huske. 

Hvis jeg var dig ville jeg lade den helt være et stykke tid. Ved ikke om han bruger ble? Men hvis han gør. Så bare duppe med vådserviet på huden omkring og duppe med tør bagefter 

Han bruger ikke ble  du har nok ret i jeg bare skal lade den helt være. Kan bare ikke forstå han reagerer som han gør...

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Han bruger ikke ble  du har nok ret i jeg bare skal lade den helt være. Kan bare ikke forstå han reagerer som han gør...

Okay. Men så er der jo heller ikke meget at vaske i een alder.  

hvis i har brugt sæbe er han jo nok irriteret. Evt noget svamp. Giv det weekenden over og ellers gå til lægen med ham  

Anmeld Citér

14. marts 2019

koeapabshicar

Jeg rør faktisk slet ikke ved min drengs tissemand. Jeg dupper den lige efter bad men jeg vasker ham ikke centeret på tissemanden med sæbe. Den skal bare have lov til at passe sig selv faktisk. Man skal selvfølgelig være obs på den men man kan gøre mere skade ved at pille for meget. 

Så måske han reagere på noget ubehag han får ved vask? 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Miti's mama

Det kan være han ikke vil have du rør fordi det er sensitivt? Tænk på hvordan du selv er meget sensitiv på intime steder. Du behøver ikke at rense det, så bare lad det være 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.