Brugt af samarbejdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
5 svar
4 synes godt om
12. marts 2019

Anonym trådstarter

Ligger her på min sofa og er helt vildt ked af det. Jeg kan ikke blive ved med at holde til samarbejdet med min x, men det bliver jeg nødt til, og jeg ser ingen løsninger. 

Vi var unge da vi fandt sammen. Vi studerede da vi fik børn. Og fandt arbejde da de var født begge. Først der fandt jeg ud af, at karriere, succes og job betød mere for ham end børnene og jeg. Vi blev nedprioriteret konstant. Jeg stod for alt i hjemmet og stod selv med børnene. Han havde ikke et super vigtigt job, men havde altid en grund til at arbejde mere og komme hjem sent. Jeg stod virkelig med alt derhjemme. Mig der stod op om natten med børnene, han nægtede fordi der altid var noget vigtigt på job han skulle være klar til. Jeg tog alle sygedage. Puttede dem. Kørte dem ind i institution. Jeg havde aldrig tid til mig, for var der endelig mulighed for han kunne tage ud selv med børnene, nægtede han med mindre jeg tog med. 

Han var også rigtig god til at kritisere mig. Det blev værre med årene. Alting var altid min skyld. Kan ikke huske jeg har hørt et undskyld fra ham. Jeg forsøgte virkelig at nå ham. Vi var i parterapi, jeg forsøgte på alle måder dels at anerkende hans drømme men udtrykke hvad jeg havde behov for, da jeg til sidst var svært deprimeret. Jeg kunne ikke mærke mig selv længere, da jeg havde givet afkald på alt der var mig, og tilbage var "kun" det at være mor og husholderske. Men jeg erkendte, at han ikke kunne eller ville ændre sig, og at vi derfor ikke var et match længere.

Jeg erkendte, at jeg ikke kunne være den mor jeg ville være, når vi var sammen, fordi jeg havde det så dårligt. Vi skændtes også meget ofte, og det synes jeg ikke var en værdig opvækst for pigerne. Så jeg forlod ham. 

Og han straffer mig stadig for det her fem år senere, trods vi begge har nye partnere, som vi begge har særbørn med. I hans øjne, har jeg ødelagt hans liv ved at gå fra ham. For ham er det en falliterklæring at hans børn er delebørn. Ikke fordi det er synd for dem, men fordi det reflekterer dårligt på hans image. 

Og det betyder, at hvor end han kan finde en mulighed, så får han gjort alting til min skyld. Er børnene syge? Så er det min skyld. Misser han et møde? Så er det min skyld. Har jeg succes med noget? Så ødelægger han det ved at spinne et problem omkring det, som han gør en konflikt ud af.

Og jeg ligger mig ned og tager slagene. Hvorfor? Fordi jeg med årene har erfaret, at uanset hvor sød, venlig og ordentligt jeg prøver at tale med ham, så kan jeg IKKE få ham til at se anderledes på tingene. Kæmper jeg imod, forstørrer han konflikten, og så påvirkes samarbejdet og dermed børnene. Seriøst, det er umuligt at vende noget med ham, og jeg føler ikke jeg har andre valg end ikke at tage kampen op. For mit job er at beskytte vores børn, og jeg vil hellere, at det gør ondt på mig, end at det gør ondt på dem.

Jeg er bare så træt. Han vil gerne hele verden skal tænke han er årets far. Men han har ikke styr på det, der foregår i deres liv. Han prioriterer dem ikke og deltager aldrig i arrangementer. 

Jeg er bare så nedslidt, fordi det er nået til et punkt hvor jeg er bange for der sker noget godt i mit liv, bange for at han finder ud af det, fordi han aktivt søger at ødelægge det. Alt sammen fordi jeg ødelagde hans liv ved at forlade ham, angiveligt. Jeg er bange for at fortælle, når børnene er syge, for så starter han en konflikt over det. Hver gang hans messengerbillede popper op, får jeg straks ondt i maven og kvalme og tænker "åh nej, hvad har jeg nu gjort?"

Men hvad skal jeg gøre? Folk siger at jeg må tage kampen op. Og det frustrerer mig, for ingen forstår, at jeg kan IKKE vinde. Jeg kan IKKE få ham til at reflektere over tingene. Jo mere han ved jeg er uenig, jo mere kæmper han for sit, og dermed vinder jeg ikke andet end kæmpe konflikt med konsekvenser for børnene ved at sige fra.

Og på samme tid tærer det på mig at gå rundt i evig frygt for, hvornår jeg igen har handlet forkert i hans øjne. Præcis som da vi var et par. 

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre mere. Jeg kan kun sige, at jeg hånden på hjertet kan stå inde for, at jeg er ordentlig overfor ham og at jeg samarbejde ekstremt meget, og at der ikke er en finger at sætte på den del eller min adfærd overfor ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2019

Hjemmegaaende

Jeg har ingen kloge ord. Vil bare sende dig et ordentligt kram. Det må være så usigeligt hårdt at stå i

Anmeld Citér

12. marts 2019

MoarMoar

Det lyder hårdt, måske mødrehjælpen kan hjælpe/vejlede dig. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym trådstarter

Hjemmegaaende skriver:

Jeg har ingen kloge ord. Vil bare sende dig et ordentligt kram. Det må være så usigeligt hårdt at stå i

Tusind tak, måske var det også bare anerkendelse af, at det er forståeligt det er hårdt, jeg havde brug for 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Det lyder hårdt, måske mødrehjælpen kan hjælpe/vejlede dig. 

Det kan godt være, jeg må prøve at tage kontakt. Tak! 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Dorthe1986

Jeg havde det på samne måde da jeg gik fra min søns far. vi gik ikke fra hinanden af samme årsager som jer,  men kan genkende det du fortæller. hvordan man finder sig i alt muligt pga børnene osv. Jeg fandt en ny kæreste og det blev værre og værre med min x's udsving  og han skrev nærmest døgnet rundt om alt muligt åndssvagt.  og værst af alt skabte han frygtelige scener når jeg hentede min søn hos ham efter han havde haft ham på samvær. og jeg tænkte ikke jeg kunne gøre noget pga min søn. Indtil jeg fik nok. jeg sagde simpelthen nu er det nok, at så længe han ikke kunne kommunikere ordentligt og være ordentligt, især når vores søn var til stede, så kunne vi ikke have kontakt og jeg indkaldte til statsforvaltningen. Al aflevering ville foregå gennem børnehave, jeg skiftede nummer og blokerede hans mail og han fik at vide at hvis han ville noget, vedrørende vores søn,så kunne han kontakte mig på min mands nummer. Det lyder drastisk og han stejlede også, men det betød at jeg fjernede alt det negative omkring aflevering/afhentning, og jeg fik sådsn en ro da der ikke længere væltede ind med beskeder. For sjovt nok sendte han ikke så mange sms'er til min mand og dem der kom havde pludselig relevant indhold, dvs. omhandlende min søn. På den måde sagde jeg stop hertil og ikke længere. Og han lærte det, så den dag i dag er der ingen problemer. men han lærte at opføre sig ordentligt, men også at tage et ansvar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.