Mærke aktivitet i maven uden at være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.127 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg mærker disse dage det mest mærkelige. Er ærligt talt virkelig bange for om jeg kan være gravid uden at vide det. 

I går aftes lå jeg på sofaen og mærker pludselig bevægelser i min mave. Først hopper den. Samme følelse som da jeg ventede mine to børn. Derefter var der ligesom en aktivitet med små puf, og jeg kunne mærke det udenpå i venstre side. Det er dog kun i venstre side af maven jeg mærker det her. Jeg har en hormon spiral og har haft den i 2 år. Min mand og jeg har ingen planer om flere børn. Kan det være pulsen jeg bare mærker, selvom det virker underligt med de mærkelig puf jeg føler  Kan det bare være tarmene. Presse sig nogle af jer andre har oplevet noget lignende UDEN at være gravide! 

Jeg går til lægen hvis ikke det stopper, for det er der også i dag når jeg ligger ned på ryggen. Det er fra helt nede ved skambenet nærmest og op til over navlen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2019

Soonmom

Jeg har prøvet hvor jeg kunne mærke min tarm da jeg ikke var gravid og det føltes virkelig som en baby og man kunne se det udenpå maven, det var syret. Men jeg var ikke gravid og det skete også kun en gang, hvis det sker flere gange, ville jeg snuppe en test just in case

Anmeld Citér

8. marts 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg har prøvet hvor jeg kunne mærke min tarm da jeg ikke var gravid og det føltes virkelig som en baby og man kunne se det udenpå maven, det var syret. Men jeg var ikke gravid og det skete også kun en gang, hvis det sker flere gange, ville jeg snuppe en test just in case

Det lyder som lidt det samme jeg oplever. Men mit har bare stået op i 2 dage nu. Jeg har også før oplevet fantom spark, men der kunne man intet se eller mærke, det var lige efter fødslen af min søn. Men ja jeg skal helt sikkert have taget en test hvis det fortsætter. Føler mig bare så fjollet og gå og være nervøs, fordi jeg har jo en spiral. Så burde jo være helt sikret mod graviditet. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Det lyder som lidt det samme jeg oplever. Men mit har bare stået op i 2 dage nu. Jeg har også før oplevet fantom spark, men der kunne man intet se eller mærke, det var lige efter fødslen af min søn. Men ja jeg skal helt sikkert have taget en test hvis det fortsætter. Føler mig bare så fjollet og gå og være nervøs, fordi jeg har jo en spiral. Så burde jo være helt sikret mod graviditet. 

Altså HVIS du er gravid på hormonspiral, så skal det tjekkes ret hurtigt.. Det kan være uden for livmoderen så.. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Altså HVIS du er gravid på hormonspiral, så skal det tjekkes ret hurtigt.. Det kan være uden for livmoderen så.. 

Men hvis det var en graviditet udenfor livmoderen ville jeg jo ikke kunne mærke aktivitet i maven. Der kan jo ikke vokse noget levedygtigt udenfor livmoderen så det er jeg slet ikke nervøs for overhovedet. Det er på grund af de 'bevægelser' jeg mærker i maven jeg fik tanken. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Unicorn1

Anonym skriver:

Men hvis det var en graviditet udenfor livmoderen ville jeg jo ikke kunne mærke aktivitet i maven. Der kan jo ikke vokse noget levedygtigt udenfor livmoderen så det er jeg slet ikke nervøs for overhovedet. Det er på grund af de 'bevægelser' jeg mærker i maven jeg fik tanken. 

Nu ved jeg ikke, hvor længe de kan leve udenfor livmoderen, men de kan bestemt godt leve i flere uger.. Min søsters foster blev fjernet, da hun var 8 uger henne, og den levede ganske fint.. 

Men forstår dig godt.. Jeg fødte for 4 måneder siden og mærkede forleden også små spark, som jeg også kunne mærke udenpå huden.. Jeg tog en test og den var negativ

Anmeld Citér

8. marts 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor længe de kan leve udenfor livmoderen, men de kan bestemt godt leve i flere uger.. Min søsters foster blev fjernet, da hun var 8 uger henne, og den levede ganske fint.. 

Men forstår dig godt.. Jeg fødte for 4 måneder siden og mærkede forleden også små spark, som jeg også kunne mærke udenpå huden.. Jeg tog en test og den var negativ

Men jeg mærker det oppe ved navlen også. Så tror ikke på en GUL. Men rart at vide du har mærket 'spark' uden der har været noget. Det føles bare så mærkeligt og man når at tænke en hel masse. Tror og håber også at det bare er nogle fantom bevægelser. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Unicorn1

Anonym skriver:

Men jeg mærker det oppe ved navlen også. Så tror ikke på en GUL. Men rart at vide du har mærket 'spark' uden der har været noget. Det føles bare så mærkeligt og man når at tænke en hel masse. Tror og håber også at det bare er nogle fantom bevægelser. 

Hmm nå ja...Ja så er det lidt mærkeligt.. Det er nok bare tarmene, men prøv at tage nogle tests.. Og husk at fortynde nogle af dem, da koncentrationen nok vil være for høj til at kunne ses på en test.. Jeg tog en almindelig uden fortynding, en 50/50 og en 75 vand/25 urin

Anmeld Citér

8. marts 2019

Unicorn1

Og ja man når at tænke en masse.. Det har min kæreste også allerede gjort, da han bestemt ikke ønsker flere børn lige nu 

Anmeld Citér

8. marts 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er på ingen måde gravid, men af og til kan jeg mærke tarmene arbejde og det føles fuldstændig som babyspark, og kan endda også mærkes udenpå ind i mellem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.