Brug af ipad - uenige forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Hjemmegaaende skriver:

Kan slet ikke forstå, at folk kan synes, at det er ok.  I stedet for forbud mod skræm, hvad så med, at lave en plan for, hvad der kunne være hyggeligt at lave sammen om eftermiddagen? Gode brætspil, fodbold eller lognende

Hvorfor er det ikke ok?

Min mand og jeg arbejder begge fuldtid og vores børn går i skole, så når vi lander hjemme kan jeg da sagtens forstå alles behov for at koble fra og ikke lige være sammen med andre i et par timer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2019

LSS

Er det dine børn eller jeres fælles? Det bare fordi du skriver “mine børn”

er det dine kan du jo i sidste ende suverænt bestemme. Men er det fælles så må i tage en snak og finde et kompromis i begge kan gå med til. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

LSS

Rixus skriver:

Handler vel om at finde et kompromis midt imellem  

Det synes jeg ikke er meget. 

Som oftest mår vi kommer hjem om eftermiddagen så er ungerne trætte og så spiller de ipad eller ser tv imens jeg fx går i gang med maden. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg synes det kommer an på hvad du vil have som alternativ.

Hvis det er fordi du gerne vil lave noget med børnene så gør det, og mon ikke det vil vælge at lave noget hyggeligt sammen fremfor skærmen. Det gør mine. Hvis de fravælger fællesaktiviteter for at sidde ved skærmen synes jeg i skal tale om skærmtid.

Hvis du derimod er huslig og laver mad og derfor selv er "fraværende" så synes jeg nok ikke det gør den store forskel om de ser skærm, tegner eller stirrer ud i luften. 

Og hvis det er fordi du vil have din mand mere på banen med fælles aktiviteter så må i jo tale om det.

Jeg synes det er meget individuelt hvad der er acceptabelt skærmtid - i perioder indfører vi begrænsninger herhjemme, hvis det er ved at udvikle sig til at de ikke vil andet. Men så længe de de fleste dage laver alt muligt andet og legeaftaler aldrig fravælges for at lege skærm - så gør det ikke noget med hygge dag i sofaen med film og ipad spil i ny og næ.

Men ved også at nogle børn slet ikke kan styre det selv - ligesom andre børn kan have en pose slik liggende i ugevis og nogle spiser den på 5 minutter

Anmeld Citér

8. marts 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

I bund og grund tænker jeg at folk må sætte egne rammer/regler i deres eget hjem.

Jeg er blot frustreret over at min mand (som jeg har er dejligt forhold til) tillader mine børn at brug ipad ret ofte. Han selv læser også bog på sin telefon. 

Hvad fanden gør man når man på et tidspunkt føler sig irriteret fordi alle ser på en fucxxxing skærm. Argh

Det er jo nemt når man er enige - men hvad hulan gør man når man ikke er enige..? Han mener jeg er for styrende med det. 

Nogen der har prøvet det..?

Her er det no go. Der er masser af andre muligheder for afslappende aktiviteter som kan laves i fællesskab når man kommer hjem

Anmeld Citér

10. marts 2019

Mini32

Vi kan ikke stoppe udvikling lige mange hvad dine børn kommer til af arbejdet skal de kunne betjening en computer ipad og hvad det ellers   hedder nu ved jeg ikke hvad dine børn bruges tiden på når de sidder med ipad’en man det findes apps som kan bruges til at lær brugbar ting til   så jeg er ikke så bekymret for dine børn brug af den jeg er derimod bekymret for at din mand og dig ikke kan blev enig om hvor lang tid der må bruges online daglig da i skal husket det er jer der skal sætte nogle   rammer for dem og sætte grænser for hvor mange online verden skal fylde i jeres hjem både når det glæde børn og voksen da i skal værre gode rollemodeller for dem  

Jeg kan ikke læse nogle steder du har nogle   alternativ i tænkerne hvad de kunne lave i stedefor så jeg mener du må i gang med at tag initiativ til hvad de kunne lave i stedfor det er din opgave som voksen at tag initiativ til nogle i kan lave sammen er helt sikke på at børne genre vil lave nogle sammen med dig hvis du ikke er fravær. Vi som voksen skal huske på at selv børn har brug for at at koble fra de har jo også nogle lang dage i skolen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.