Jeg synes det kommer an på hvad du vil have som alternativ.
Hvis det er fordi du gerne vil lave noget med børnene så gør det, og mon ikke det vil vælge at lave noget hyggeligt sammen fremfor skærmen. Det gør mine. Hvis de fravælger fællesaktiviteter for at sidde ved skærmen synes jeg i skal tale om skærmtid.
Hvis du derimod er huslig og laver mad og derfor selv er "fraværende" så synes jeg nok ikke det gør den store forskel om de ser skærm, tegner eller stirrer ud i luften.
Og hvis det er fordi du vil have din mand mere på banen med fælles aktiviteter så må i jo tale om det.
Jeg synes det er meget individuelt hvad der er acceptabelt skærmtid - i perioder indfører vi begrænsninger herhjemme, hvis det er ved at udvikle sig til at de ikke vil andet. Men så længe de de fleste dage laver alt muligt andet og legeaftaler aldrig fravælges for at lege skærm - så gør det ikke noget med hygge dag i sofaen med film og ipad spil i ny og næ.
Men ved også at nogle børn slet ikke kan styre det selv - ligesom andre børn kan have en pose slik liggende i ugevis og nogle spiser den på 5 minutter
Anmeld
Citér