Brug af ipad - uenige forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
15 svar
20 synes godt om
7. marts 2019

Anonym trådstarter

I bund og grund tænker jeg at folk må sætte egne rammer/regler i deres eget hjem.

Jeg er blot frustreret over at min mand (som jeg har er dejligt forhold til) tillader mine børn at brug ipad ret ofte. Han selv læser også bog på sin telefon. 

Hvad fanden gør man når man på et tidspunkt føler sig irriteret fordi alle ser på en fucxxxing skærm. Argh

Det er jo nemt når man er enige - men hvad hulan gør man når man ikke er enige..? Han mener jeg er for styrende med det. 

Nogen der har prøvet det..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2019

Loa

Er det jeres eller dine børn?

Hvor gamle er de og hvor meget bruger de iPad? De info vil være afgørende for mit svar

Anmeld Citér

7. marts 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Handler vel om at finde et kompromis midt imellem  

Anmeld Citér

7. marts 2019

Anonym trådstarter

De er 6 og 9 år gamle.

Det kan f.eks være fra vi kommer hjem kl 16 til der er mad kl 18. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

De er 6 og 9 år gamle.

Det ville jeg godt kunne tillade og det tillader jeg også. Jeg har ikke tid når jeg kommer hjem til at kunne se på skærm i en time eller to, men hvis jeg ikke skulle sørge for en million huslige pligter, ville jeg virkelig godt kunne trænge til at pusterum, hvor jeg ikke behøvede at koncentrere mig om andet end mig selv. 

Du skriver at din mand tillader dine børn at se meget ipad. Men hvis det er dine børn, kan du vel selv sætte dagsordnen for dem? Hvis det var mig, ville jeg sige til ham hvordan jeg har det skærmtid og sige at du trods alt i sidste ende må bestemme over dine børn. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

De er 6 og 9 år gamle.

Det syntes jeg altså helt okay, efter en (lang) dag er det da en okay måde at koble fra på.

Vil du da gerne at I laver noget sammen, eller?

Anmeld Citér

7. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Man tager snakken og finder et kompromis. 

Jeg er som sådan enig med dig, 2 timer fra 16-18 hver dag virker meget. Skal de ikke lave lektier eller går til fritidsinteresser?

Men du må tale med din mand og I må begge komme med jeres syn - hverken dit eller din mands syn er mere rigtigt eller forkert. Men det er klart at skal børnene lægge deres skærm skal mor/far også. 

Måske man kunne ligge lidt mere skærmtid ind i weekenden og så gøre det mindre i hverdagen? 

Anmeld Citér

7. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Der er vel ikke så meget andet at gøre, end at finde et kompromis, hvis I slet ikke kan blive enige.

Hvis det er hver dag efter skole/arbejde og op til 2 timer, ville det klart også overstige hvad jeg synes er rimeligt. Dels fordi jeg gerne vil være sammen med min familie, når vi endelig kommer hjem, dels fordi jeg ikke tror på at det er særlig  sundt eller nødvendigt for nogen, hverken børn eller voksne. Men hvis du og din mand er af forskellige opfattelser på det punkt, må I jo mødes et sted. Måske du blot skal tage initiativ til, at I laver noget hyggeligt sammen i stedet for at alle falder om bag en skærm?

Anmeld Citér

7. marts 2019

Hjemmegaaende

Kan slet ikke forstå, at folk kan synes, at det er ok.  I stedet for forbud mod skræm, hvad så med, at lave en plan for, hvad der kunne være hyggeligt at lave sammen om eftermiddagen? Gode brætspil, fodbold eller lognende

Anmeld Citér

8. marts 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Hjemmegaaende skriver:

Kan slet ikke forstå, at folk kan synes, at det er ok.  I stedet for forbud mod skræm, hvad så med, at lave en plan for, hvad der kunne være hyggeligt at lave sammen om eftermiddagen? Gode brætspil, fodbold eller lognende

Jeg kan tillade det fordi vi ikke kan bruge vores tid anderledes. 

Vi er to voksne med fuldtidsjob, hvor den ene har lang transporttid til og fra arbejde. 

Vi står op kl. 5 og så kører dagen bare. Når jeg har fri, henter jeg alle 3 børn, dvs. vi er hjemme kl. 15.45. Der sidder vi altid og spiser lidt brød og drikker lidt kaffe. Efterfølgende må jeg få tømt vaskemaskine, opvasker, gøre madpakker klar, lave aftensmad, lave lektier med børnene og så spise vi kl. 18, hvor min mand kommer hjem. Jeg kan ikke se jeg kan nå at spille brætspil. Dette gør vi meget i weekenden og går ture m.m. 

Men i hverdagene, kan jeg ikke finde tid til det, selvom jeg da langt hellere ville lave alt andet end husligt arbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.