Førtidspension?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Så (jeg er gift og har 4 børn med min mand) får jeg 15.XXX før skat?

Det kan vi da ikke leve for  

Blot af nysgerrighed hvorfor kan i ikke leve af det? Har i store udgifter på hus, bil, medicin eller lign? 

Jeg er på uddannelseshjælp med tillæg så jeg får ca. Det samme + min kæreste er i voksenlærer, så han går omkring 18.xxx før skat. 

Vi har 3 børn. 

Vi har dog ikke bil, men en husleje + forbrug på ca. 9000 om måneden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Blot af nysgerrighed hvorfor kan i ikke leve af det? Har i store udgifter på hus, bil, medicin eller lign? 

Jeg er på uddannelseshjælp med tillæg så jeg får ca. Det samme + min kæreste er i voksenlærer, så han går omkring 18.xxx før skat. 

Vi har 3 børn. 

Ja, vi har en rimelig stor boligudgift (bor på nedlagt langbrug med mange bygninger mv, )så bare forsikringer på alt er dyrt

Dertil 4 børn, en bil (bor langt ude på landet) mv

Medicin er dyrt, da jeg udover kæmpe smerte stille de også har ADHD (medicinen er er mega dyr)  og vores ybgestee er nyresyg og hans medicin er også halv pebret, uden noget form for støtte 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jep, men får man sygedagpenge der? Eller fortsætter min revalidering under det? Eller hvordan? 

Jeg er selv fleksjobber, men jeg ved ikke, hvordan reglerne er, når man kommer fra revalidering, for det har jeg ikke prøvet.

Men din sagsbehandler må kunne vejlede dig.

Jeg er ked af at høre, at du har så meget at slås med, og at din søn er nyresyg.

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg er selv fleksjobber, men jeg ved ikke, hvordan reglerne er, når man kommer fra revalidering, for det har jeg ikke prøvet.

Men din sagsbehandler må kunne vejlede dig.

Jeg er ked af at høre, at du har så meget at slås med, og at din søn er nyresyg.

Tak skal du ha og tak for din tid 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja, vi har en rimelig stor boligudgift (bor på nedlagt langbrug med mange bygninger mv, )så bare forsikringer på alt er dyrt

Dertil 4 børn, en bil (bor langt ude på landet) mv

Medicin er dyrt, da jeg udover kæmpe smerte stille de også har ADHD (medicinen er er mega dyr)  og vores ybgestee er nyresyg og hans medicin er også halv pebret, uden noget form for støtte 

Så kan jeg godt se det kan være svært at få det til at løbe rundt. Så vil flexjob nok være det bedste med få timer om ugen hvis det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så kan jeg godt se det kan være svært at få det til at løbe rundt. Så vil flexjob nok være det bedste med få timer om ugen hvis det kan lade sig gøre.

Det håber jeg, da jeg også ville være ked af at blive førtidspensionist 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Hvis du vil have lidt vejledning, og det er ok hvis du føler det kommer for tæt på, så fortæl lige hvad du har været prøvet i. 

Du har været forsøgt revalideret- faguddannelse eller videreuddannelse? 

På almindelige vilkår, eller på særaftale?

har du været arbejdsprøvet? I så fald, i hvor mange timer og over hvor lang en periode? Og er dine skånegensyn blevet imødekommet?

hvad har der ellers været forsøgt af tilbud? Både i beskæftigelseslovgivningen og efter serviceloven?

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Min sagsbehandler har flere gange luftet tanken om førtidspension for mig, hvor jeg tidligere har fejet det væk med det samme, jeg er "kun" 32. 

Jeg er på revalidering og er på 3. uddannelse (de andre ikke gennemført, grundet for hårdt ift. mine skader)

Jeg er nu igen der hvor jeg nok må indse at jeg heller ikke kan klare denne uddannelse

Men helt lavpraksis, hvor finder jeg ud af hvad satserne er på en førtidspension???

Mener de kan findes inde på udbetalingdanmakr side , ellers er google også behjælpelig . Er du gift påvirkes din indkomst af din mands , og du kan blive modregnet i FP . Der er en sats for samlevende og en for enlig . Mener der er et par tusind i forskel før skat .

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi har 3 børn. 

Jeg får FP , man kan ( over ) leve men der er ikke til meget sjov og ballade . Jeg er “ glad “ for muligheden men savner i den grad tiden med alm arbejde og en ordentlig indkomst .

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du vil have lidt vejledning, og det er ok hvis du føler det kommer for tæt på, så fortæl lige hvad du har været prøvet i. 

Du har været forsøgt revalideret- faguddannelse eller videreuddannelse? 

På almindelige vilkår, eller på særaftale?

har du været arbejdsprøvet? I så fald, i hvor mange timer og over hvor lang en periode? Og er dine skånegensyn blevet imødekommet?

hvad har der ellers været forsøgt af tilbud? Både i beskæftigelseslovgivningen og efter serviceloven?

Tak, men den er desværre en meget kompleks sag, og jeg tænker der vel i bund og grund ender som en vurderingssag der kan vurderes meget forskelligt fra kommune til kommune ?

Jeg vil dog gerne skrive en PB, hvis du gerne vil rådgive?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.