Jeg er en af de typer, som du ikke forstår, så jeg kan da lige give dig et indblik i, hvorfor jeg sjældent spørger ind til folk..
1. Jeg kommer fra en familie, hvor vi er vant til at sige noget, hvis vi har noget på hjertet.. Altså vi venter ikke på at blive spurgt, så har vi noget, vi vil snakke om, så siger vi det.. Det gør så også, at jeg aldrig rigtigt har lært at spørge så meget ind til folk.. Når folk selv snakker, så kan jeg sagtens spørge ind til de ting, de siger.. Men jeg starter sjældent samtalen med "hvordan går det?".. Det er først noget, som jeg er ved at lære nu i en alder af 29..
2. Jeg føler det kunstigt og at det er et forhør, når jeg spørger ind til en masse.. Ja fint nok at spørge "hvordan går det?", men hvis folk så siger "fint", så er emnet for mig ret uddebatteret.. Og jeg får ofte den der "fint"..
3. Som sagt før jeg ofte den der "fint" eller andre korte og ubrugelige svar, og når jeg får dem, så lyder det for mig som om, at folk ikke gider snakke om det.. For ville se snakke om det, så sagde de noget mere end bare et enkelt ord eller en afsluttende sætning.. Og ærlig talt så gider jeg ikke bruge min tid på at presse ord og sætninger ud af folk..
Så som ovenstående siger: vil du snakke om din graviditet, så åbn munden og sig noget.. Hvorfor vente på at blive spurgt.. Vi lever ikke i 1800-tallet mere, hvor kvinder ikke må snakke uden at blive spurgt 
Anmeld
Citér