Suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2019

Christabelle

Nomnom skriver:

Nej. Jeg var sygemeldt og endte med at sige op uden noget andet. 

Fordi det er flere år siden jeg tog HF skulle jeg op til studievejledning på nærmeste handelsskole og have en realkompetencevurdering. Her gennemgik de mine forskellige uddannelsespapirer.

Jeg har en gymnasial uddannelse og skulle derfor tage et 10.ugers skoleforløb. Det er SU-berrettet. Herefter var jeg på dagpenge frem til jeg fik min elevplads. Endte med sammenlagt at være på dagpenge 2 måneder. Man skal selv søge en elevplads- fuldstændig som almindeligt arbejde. Tror jeg sendte 30 ansøgninger. Var til samtale på ca 7 af dem.

Som kontorelev får du elevløn. Den er ikke høj, men er du over 25 år får du voksenelevløn. Den er lidt mere end dagpengesats. Man er elev i 2 år 

Må jeg spørge hvad det skoleforløb gik ud på? Altså hvilke fag, opgaver osv der var? 

Jeg skal højst sandsynligt selv igennem det, når min barsel slutter, men synes ikke jeg kan finde så mange oplysninger på det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2019

Nomnom

Christabelle skriver:

Må jeg spørge hvad det skoleforløb gik ud på? Altså hvilke fag, opgaver osv der var? 

Jeg skal højst sandsynligt selv igennem det, når min barsel slutter, men synes ikke jeg kan finde så mange oplysninger på det. 

Ja selvfølgelig

Jeg tog et 10 ugers EUS-FORLØB på Niels Brock. Kurset var online. Der var intet fysisk fremmøde overhovedet, samt de havde studiestart hver anden uge, så man kan komme hurtigt i gang.

Jeg havde fagene erhvervsøkonomi, IT og afsætning. Så laver man en masse opgaver og test i løbet af ugerne. Jeg var glad for det, men et onlineforløb kræver selvfølgelig selvdisciplin.

Anmeld Citér

2. marts 2019

fehår

Min mand er kontorelev og er glad for det. Men trods topkarakterer tog det ham lang tid at finde en elevstilling, fordi der var rift om stillingerne. Bare lige noget man skal være obs på.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Christabelle

Nomnom skriver:

Ja selvfølgelig

Jeg tog et 10 ugers EUS-FORLØB på Niels Brock. Kurset var online. Der var intet fysisk fremmøde overhovedet, samt de havde studiestart hver anden uge, så man kan komme hurtigt i gang.

Jeg havde fagene erhvervsøkonomi, IT og afsætning. Så laver man en masse opgaver og test i løbet af ugerne. Jeg var glad for det, men et onlineforløb kræver selvfølgelig selvdisciplin.

Tusind tak for svar 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Skouboe

Først og fremmest, er det pædagog jobbet eller arbejdspladsen du er træt af? Kan din udfordring løses ved at skifte til en anden institution, eller skal du skifte karriere?

Og til hvad? Kontorjob er ikke bare kontorjob, der er mange forskellige områder, og typer og kan du leve med at sidde ved et skrivebord? Ønsker du et job med megen menneskekontakt, eller vil du gerne noget, der er mere papir- og computer orienteret?

Eller vil du noget andet med mennesker? Fx handicaphjælper eller anden assistance til folk, der har behov for hjælp?

Tænk lidt over hvad du kan tænke dig, og så sæt dig med og søg lidt rundt på nettet.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Nomnom

Jeg vil i den grad også anbefale dig at få noget karriererådgivning. Din fagforening og/eller a-kasse kan garanteret hjælpe. Jeg brugte min a-kasse meget til dette.

Derudover tog jeg til en karrierecoach, som også hjalp. Jeg var SÅ fyld op af alt hvad der havde med lærerjobbet at gøre, da jeg havde sagt op, så ALT virkede mere tillokkende end det. Det hjalp mig ikke at læse på nettet. Tværtimod blev jeg så forvirret.

Det hjalp at få hjælp til at finde ud af, hvad jeg egentlig ønskede mig i mit liv, i mit arbejdsliv og i privaten. Hun var god til at høre det jeg sagde, men som jeg i mit kaos ikke selv forstod. Ved hjælp af øvelser fik jeg synliggjort nogle ting. Jeg fandt ud af hvad jeg skulle sørge for at have i mit arbejdsliv og hvad jeg bestemt ikke skulle have. 

Efter det forløb var jeg SÅ motiveret og der gik jo faktisk også kun nogle måneder inden jeg havde et job. 

Så få hjælp til det tankemylder jeg forstiller mig du har. Det er virkelig guld værd

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Jeg vil i den grad også anbefale dig at få noget karriererådgivning. Din fagforening og/eller a-kasse kan garanteret hjælpe. Jeg brugte min a-kasse meget til dette.

Derudover tog jeg til en karrierecoach, som også hjalp. Jeg var SÅ fyld op af alt hvad der havde med lærerjobbet at gøre, da jeg havde sagt op, så ALT virkede mere tillokkende end det. Det hjalp mig ikke at læse på nettet. Tværtimod blev jeg så forvirret.

Det hjalp at få hjælp til at finde ud af, hvad jeg egentlig ønskede mig i mit liv, i mit arbejdsliv og i privaten. Hun var god til at høre det jeg sagde, men som jeg i mit kaos ikke selv forstod. Ved hjælp af øvelser fik jeg synliggjort nogle ting. Jeg fandt ud af hvad jeg skulle sørge for at have i mit arbejdsliv og hvad jeg bestemt ikke skulle have. 

Efter det forløb var jeg SÅ motiveret og der gik jo faktisk også kun nogle måneder inden jeg havde et job. 

Så få hjælp til det tankemylder jeg forstiller mig du har. Det er virkelig guld værd

Hvor søgte du den hjælp? Hvor kan man få karriere rådgivning? (Jeg er muligvis lidt dum, kan jeg høre!) men er det ved ens kommune man søger det?? 

Anmeld Citér

2. marts 2019

L-mor

Anonym skriver:

Hvor søgte du den hjælp? Hvor kan man få karriere rådgivning? (Jeg er muligvis lidt dum, kan jeg høre!) men er det ved ens kommune man søger det?? 

Hvis du er medlem af Bupl, kan du få det der.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Nomnom

Anonym skriver:

Jeg fik karriererådgivning igennem min a-kasse FTF-A.

Der var også rådgivning igennem min fagforening - Danmarks Lærerforening, men i og med jeg ville væk fra den branche, brugte jeg ikke det tilbud.

Min kommune havde et samarbejde med forskellige karrierecoaches. Jeg var jo sygemeldt og min kommune fik mig derfor i kontakt med deres coaches.

Man kan sagtens selv betale for sådan en coach. Det er virkelig godt givet ud.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Hvis du er medlem af Bupl, kan du få det der.

Jamen kan dd også hjælpe, hvis jeg vil i en anden retning? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.