Suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.687 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. marts 2019

Anonym trådstarter

Åh altså... 

jeg står i den kedelige situation, at mir job det dræner mig. Æder mig op. Når jeg føler jeg endelig har to gode dage, kommer der 17 dårlige... 

jeg Er uddannet pædagog og arbejder som det pt. Men jeg tror gerne jeg vil skifte - jeg ved bare ikke til hVad? Jeg tænker noget med service/kontor. 

Hvad gør man lige? Jeg tænker tit blot At sige op - men det virker uovervejet og dumt uden plan. 

Mer der andre (måske endda pædagoger) der har været i lignende situation? 

Hilsen den lidt modløse mor til tre lækre unger.... som nok desværre lider lidt under mors manglende energi 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2019

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Ja jeg kender det!

er pædagog i en daginstitution og jeg er ved at blive sindssyg! Ved bare ikke helt hvad jeg ellers skal lave 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Ja jeg kender det!

er pædagog i en daginstitution og jeg er ved at blive sindssyg! Ved bare ikke helt hvad jeg ellers skal lave 

Jeg synes det er så trist - jeg søger og kigger efter andet.... men, det er ikke bare lige sådan 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Nomnom

Jeg gjorde det sidste år. Jeg er uddannet lærer. Jeg sagde mit job op og er nu begyndt som kontorelev. Jeg havde nok en naiv idé om, at jeg sagtens ville kunne få foden indenfor kontorbranchen med min læreruddannelse og måske hvis jeg havde kæmpet i længere tid/havde været ualmindeligt heldig var det også sket, men jeg havde ikke tålmodigheden. Samtidig er der jo vanvittig mange om jobbene. Jer var så også gået ned med stress og havde en belastningsreaktion i lærerjobbet. Jeg vidste jeg skulle videre og væk fra det. Så da var at begynde forfra som kontorelev det, som gav mest mening for mig.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Åh altså... 

jeg står i den kedelige situation, at mir job det dræner mig. Æder mig op. Når jeg føler jeg endelig har to gode dage, kommer der 17 dårlige... 

jeg Er uddannet pædagog og arbejder som det pt. Men jeg tror gerne jeg vil skifte - jeg ved bare ikke til hVad? Jeg tænker noget med service/kontor. 

Hvad gør man lige? Jeg tænker tit blot At sige op - men det virker uovervejet og dumt uden plan. 

Hilsen den lidt modløse mor til tre lækre unger.... som nok desværre lider lidt under mors manglende energi 

Du skal jo først finde ud af hvad du gerne vil og hvad økonomien rækker til, hvis du bare siger dit job op. Det er rigtig svært “bare”at få noget kontor/ service job som ufaglært ( jeg har selv stået i situationen). Jeg havde det som dig i følge mit job, men jeg tog springet og er nu endt som portør ( ufaglært serviceassistent ) på et sygehus og jeg er så glad for det

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Du skal jo først finde ud af hvad du gerne vil og hvad økonomien rækker til, hvis du bare siger dit job op. Det er rigtig svært “bare”at få noget kontor/ service job som ufaglært ( jeg har selv stået i situationen). Jeg havde det som dig i følge mit job, men jeg tog springet og er nu endt som portør ( ufaglært serviceassistent ) på et sygehus og jeg er så glad for det

Økonomien kan nærmest ikke bærer jeg siger op. Men kan familien klare jeg beholder jobbet?  Wow jeg synes det er en svær beslutning. 

Jeg er bestemt ikke kræsen med hvad jeg ville skulle lave. Ufaglært job er kærkomne. 

Må jeg spørge, hvad du kan få i løn som portør? Det lyder som er ‘dejligt’ job 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Jeg gjorde det sidste år. Jeg er uddannet lærer. Jeg sagde mit job op og er nu begyndt som kontorelev. Jeg havde nok en naiv idé om, at jeg sagtens ville kunne få foden indenfor kontorbranchen med min læreruddannelse og måske hvis jeg havde kæmpet i længere tid/havde været ualmindeligt heldig var det også sket, men jeg havde ikke tålmodigheden. Samtidig er der jo vanvittig mange om jobbene. Jer var så også gået ned med stress og havde en belastningsreaktion i lærerjobbet. Jeg vidste jeg skulle videre og væk fra det. Så da var at begynde forfra som kontorelev det, som gav mest mening for mig.

Havde du søgt en lærerplads inden din opsigelse? Er det på SU? 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Nomnom

Anonym skriver:

Havde du søgt en lærerplads inden din opsigelse? Er det på SU? 

Nej. Jeg var sygemeldt og endte med at sige op uden noget andet. 

Fordi det er flere år siden jeg tog HF skulle jeg op til studievejledning på nærmeste handelsskole og have en realkompetencevurdering. Her gennemgik de mine forskellige uddannelsespapirer.

Jeg har en gymnasial uddannelse og skulle derfor tage et 10.ugers skoleforløb. Det er SU-berrettet. Herefter var jeg på dagpenge frem til jeg fik min elevplads. Endte med sammenlagt at være på dagpenge 2 måneder. Man skal selv søge en elevplads- fuldstændig som almindeligt arbejde. Tror jeg sendte 30 ansøgninger. Var til samtale på ca 7 af dem.

Som kontorelev får du elevløn. Den er ikke høj, men er du over 25 år får du voksenelevløn. Den er lidt mere end dagpengesats. Man er elev i 2 år 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Nej. Jeg var sygemeldt og endte med at sige op uden noget andet. 

Fordi det er flere år siden jeg tog HF skulle jeg op til studievejledning på nærmeste handelsskole og have en realkompetencevurdering. Her gennemgik de mine forskellige uddannelsespapirer.

Jeg har en gymnasial uddannelse og skulle derfor tage et 10.ugers skoleforløb. Det er SU-berrettet. Herefter var jeg på dagpenge frem til jeg fik min elevplads. Endte med sammenlagt at være på dagpenge 2 måneder. Man skal selv søge en elevplads- fuldstændig som almindeligt arbejde. Tror jeg sendte 30 ansøgninger. Var til samtale på ca 7 af dem.

Som kontorelev får du elevløn. Den er ikke høj, men er du over 25 år får du voksenelevløn. Den er lidt mere end dagpengesats. Man er elev i 2 år 

Tak for det meget fine svar! 

Anmeld Citér

2. marts 2019

mpr

Anonym skriver:

Åh altså... 

Til at starte med så skal du finde ud af om du overhovedet kan tage uddannelse indenfor kontor hvis du gerne vil den vej, er jeg i tvivl om du kan når du har en BA på forhånd. 

I dag er det blevet mere vigtigt at det er uddannet personale som sidder på kontorer rundt omkring, jeg er selv igang med den uddannelse. Derefter skal du finde ud af med dig selv om du har råd til at skifte uddannelse  

Er det hele pædagogfaget du bare ikke kan klare eller skulle du måske kigge efter andre grene indenfor faget? Min mand er pædagog og han ville under ingen omstændigheder være i en dag institution, men har til gengæld fundet plads på et bosted i stedet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.