Små spisende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mor11 skriver:

Ifølge sundhed.dk er hans højde helt fin, men vægten til den lave side, dog uden at være helt uden for skalaen  

Ja han ligger mellem under og middel.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Altså jeg tænker, du virker som om du udemærket er klar over hvad han ikke rører, og det ville jeg nævne for jeres læge og spørge om det er ok at han undvære, og ellers ja, få taget en blodprøve og få nogen reelle målinger  

Uanset, hvis lægen får mangelfulde værdier, vil denne altså nok også starte med at guide dig til varieret kost, fremfor vitamin tilskud, da det bare er bedre for kroppen bare så du er forberedt. 

Min tråd handler ikke om jeg skal guides i hvad sund kost er  vi er en familie på 5 , hvor resterende spiser alm sund og varieret kost . Bare lige for at slå det fast !

jeg har en meget små spisende dreng hvor vi ( selvfølgelig ) har prøvet at introducere forskelligt kost ( på forskellige måder ) uden held . 

Derfor spørger jeg herinde efter råd . Det kunne jo være der sad en med mere erfaring omkring de nødvendige vitaminer / proteiner mm end mig som kunne give et fingere peg INDEN jeg tar til lægen og kræver div blodprøver mm på mit barn.

Da vi nu barnet har en alder på 9 år kan tænke om vi kan gøre noget i forhold til vitaminer mm nu det IKKE er lykkes via kosten 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Han får rigeligt med protein (der er jo protein i både mælk og yoghurt) 

Men måske mangler han reelt alt muligt andet i sin kost. 

Er han undervægtig? 

Det er jo ikke vigtigt om det er rugbrød eller alt muligt andet der er i madpakken - det vigtige er om han spiser det ... hvis han hellere vil have rugbrød uden pålæg - så giv ham det. 

Har I snakket om, hvorfor han ikke spiser i skolen? 
Det kan jo både være fordi han ikke er sulten, men også fordi han ikke føler at der er tid nok ... hvis det er det sidste ville jeg tale med læreren

Jeg spørger ind til sovevaner fordi du skrev sen aften - og min 9årige er slet ikke vågen (og slet ikke sulten) på det tidspunkt så jeg undrede mig.

Samlet set så har sovevanerne også noget at sige for hvor stort hans energiindtag har behov for at være. 

Hvis du er bange for om han får nok proteiner, mineraler og vitaminer så prøv at kigge her :  https://vegetarisk.dk/ 

Måske kan du hente noget inspiration til hvad han ellers kunne spise. 

Nå det var min fejl , skulle nok have skrevet inden sengetid  okay jeg er nemlig ikke klar over , hvor meget der skal til i forhold til dækning af proteiner ej heller om det er livs nødvendigt . Tal for link , det vil jeg kikke på . Vi tænker jo ikke i de baner ved os andre , da vi jo spiser en varietet kost . Du har ret med madpakke , men han spiser bare så lidt syntes jeg. Han er ikke sulten siger han . Vi har selvfølgelig snakket om vigtigheden af mad og drikke . Tak for brugbart svar 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Min tråd handler ikke om jeg skal guides i hvad sund kost er  vi er en familie på 5 , hvor resterende spiser alm sund og varieret kost . Bare lige for at slå det fast !

jeg har en meget små spisende dreng hvor vi ( selvfølgelig ) har prøvet at introducere forskelligt kost ( på forskellige måder ) uden held . 

Derfor spørger jeg herinde efter råd . Det kunne jo være der sad en med mere erfaring omkring de nødvendige vitaminer / proteiner mm end mig som kunne give et fingere peg INDEN jeg tar til lægen og kræver div blodprøver mm på mit barn.

Da vi nu barnet har en alder på 9 år kan tænke om vi kan gøre noget i forhold til vitaminer mm nu det IKKE er lykkes via kosten 

Jeg tror du misforstår mig jeg giver dig ingen råd om kost eller ændring af denne. Men råder dig til at konsultere lægen da denne nok vil give dig det bedste kvalificerede bud på om der mangler noget essentielt i din søns kost. Evt via målinger, som vi på et forum jo ikke kan sige noget om  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.