Eksperthjælp: Skilt for at få kontanthjælp - socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.480 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. februar 2019

Helene Treschow

Hej jeg er skilt fra min mand ellers kunne han ikke få kontanthjælp. Jeg er ikke på kontanthjælp har job.. Nu er mit spørgsmål da min x mand er blevet tilkendt flex job og vi stadig bor sammen er det ikke socialt bedrageri..

Helenes svar

Kære du

Tak for din mail. Dit spørgsmål falder desværre udenfor mit speciale som er familieret. Men alligevel kan jeg overordnet fortælle:

For at der kan være tale om bedrageri, kræver det, at man forsøger at bilde kommunen noget usandt ind. Om det er tilfældet for jer, kan jeg ikke vurdere. Har I meldt ud, at I er blevet skilt udelukkende for at få flere penge i kassen, mener jeg ikke umiddelbart, at I begår noget direkte strafbart. Men hensigtsmæssigt er det nok ikke, for kommunen vil nok alligevel justere i kontanthjælpen, hvis de kender sagens rette sammenhæng. Men I kan risikere at få uanmeldt besøg fra kommunen - kommuner kan blandt andet kontrollere, om en person reelt er enlig ved at komme på uanmeldt besøg, undersøge samlivet og brug af fælles konto.

Bedste hilsner

Helene Treschow

Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter

Se Helenes hjemmeside: Forum Advokater

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.