Jer mødre med bonusbørn: Blev det lettere at være en del af familien med bonusbørn, efter I fik jeres eget barn? Altså fællesbarn med kæresten? 
Jeg blev hurtigt gravid (førstegangs), med min kæreste som har to børn på hhv. 12 og 15 år (7/7 ordning). Faktisk så hurtigt at jeg først flyttede ind da jeg var blevet gravid. Jeg havde naturligvis mødt hans børn inden indflytning, og kom (og stadig kommer) rigtig godt ud af det med dem 
Vi var nyforelsket og idyllen om ham, jeg og bonusbørn er nu begyndt at komme mig til tvivl. Det viser sig at jeg har rigtig svært ved at leve i rollen som bonusmor. Inden jeg mødte min kæreste, boede jeg alene i 10 år, er meget selvstændig af person, elsker mit eget selskab og alenetid
Jeg udfordres dagligt ved at jeg ikke selv kan bestemme om alt det man naturligvis kan, når man bor alene. Jeg har svært ved at gå på kompromis, at leve op til de krav der er når man er en sammensat familie. Jeg savner tiden hvor jeg kunne have alenetid efter eget valg. Jeg savner at kunne komme hjem efter en lang dag på arbejde, og lukke mig indeni mig selv hvis jeg har haft en øv dag. Ja - kort fortalt, har jeg svært ved at leve i en familie hvor jeg skal tage hensyn
Hver gang vi er i IKEA, indretter jeg en ny lejlighed i mit hoved. Forfærdeligt med disse tanker 
Sommetider tænker jeg over, at alt det her er gået for stærkt men fordi at kemien med børnene var der fra start, samt at vi hyggede os meget alle 4 når jeg var på besøg inden jeg flyttede ind, var jeg naiv og tro at det selvfølgelig var easy at gå ind til men nej!
Jeg har rigtigt svært ved at skelne mellem hormoner og virkelighed. Er alt sammen meget svært for mig pga. hormoner? Eller er det bare svært for mig? 
Jeg flyttede jo som sagt ind da jeg allerede havde hormoner i kroppen, så det er lidt svært synes jeg. Det skal lige nævnes at jeg selvfølgelig har delt mine frustrationer med min kæreste, men tit ender det i skænderier og han går i forsvarspotition med det samme selvom jeg ikke anklager ham for noget som helst. Jeg deler blot min frustration med ham, og fortæller hvor svært det er for mig sådan at tilpasse mig når jeg aldrig har prøvet det før 
Jeg håber at jeg forstår meget bedre, så snart vi får vores fælles barn til august
Men desværre frygter jeg også bare, at tingene kan forværres. Ååh synes det er så svært 
Hilsen den egoistiske der tilsyneladende har meget sværere ved det her familieliv, end jeg selv troede 
Du er på ingen måde egoistisk, det er desværre bare en af loddene ved at være bonusmor/far. Jeg kan ikke sige om det ændre sig når i får den lille, - da jeg ikke er lykkedes med at blive gravid endnu, men jeg har været i det her forhold i 7½ år og der er stadig ting som er svære, primært det faktum at der altid vil være en anden kvinde som kan have påvirkning på hvordan tingene foregår herhjemme.
Men tror helt sikkert at det kræver at dig og din kæreste sætter jeg ned og får fundet en løsning og gjort det lovligt for dig at lufte ventilerne for ellers går i fra hinanden.. En baby kræver meget, og far skal pludselig til at dele sin opmærksomhed og sin dårlige samvittighed imellem det barn han har hele tiden og det barn han har noget af tiden. Det er i hvert fald det jeg har hørt fra andre er en af dilemmaerne der kan opstå.
Og så du mærke efter hvad du vil have af ansvar, og have en åben dialog med din kæreste så hvis det bliver overvældende så skal du kunne trække stikket og sige ikke mere, uden dårlig samvittighed
Så sommer sumarum det er nok ikke kun hormonerne, men det bliver nok ikke nemmere når baby kommer så alt forebyggelse skal ordnes inden baby kommer så i kan få de bedste ods for fremtiden
Edit: husk på når folk siger "du vidste hvad du gik ind til" nej det vidste du ikke hvis du aldrig har gjort det før og de ved heller ikke hvad det indebære at komme ind som den nye - de har en forestilling men ingen kender hvilke følelsesmæssige ting det kan sparke igang
- Vidste man det så var der ingen problemer.