Sippet? Hvem må kysse mit barn på munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2019

Babilooo

Jeg kysser kun min mand på munden. Synes det er alt for intimt at dele med andre end ham. Og jeg kan faktisk ikke forstå folk, der kysser deres børn på munden. Jeg synes faktisk det er lidt ulækkert. 

Wow.. du synes simpelthen det er forkert at 3 årlige datter fx kysses på munden af sin mor. 

Hvorfor er det ulækkert - hvad tillægger du et kys på en barnemund. Det har jo intet med sex ar gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2019

Anonym

Jeg kysser mine forældre på munden, og min bror og søster og selvfølgelig mine børn og mand. Jeg har også altid kysset min mormor og morfar på munden. Det har været helt naturligt og jeg tænker ikke noget forkert i det. Det er et tante kys - den eneste jeg deler mere intime kys med er min mand. 

Anmeld Citér

20. februar 2019

AlwaysAno

Mine børn kysser deres mor og far, og bedsteforældre og så min bror på munden.

de kysser også nogle af deres venner på munden- og det er helt fint for mig ☺️

Anmeld Citér

20. februar 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tja personligt kysser jeg både tæt familie og (nogle) tætte veninder på munden. Det er både min mormor, min mor, min søster og min datter.

Min datter kysser også gerne familien på munden, samt venner i børnehaven. Jeg har dog lært hende at man skal spørge først, og respektere et nej. Ligesom vi gør herhjemme.

Da hun var mindre ville hun gerne kysse alle på munden. De fleste voksne kan godt sige fra når det går over deres grænse, og pædagogerne.vendte som regel kinden til så hun måtte kysse der. Ellers har jeg også hjulpet hende med at oversætte.

Jeg synes det er lidt sippet at kun.mor/far må kysse på munden, men kys er også en stor del af kærlighedssproget i min omgangskreds/familie. 

Anmeld Citér

20. februar 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Min datter på 2 år vil også gerne mysse på munden  Og syntes egentlig det er lidt sødt, men eftersom både jeg, min mor og mormor døjer/har døjet med forkølelsessår, forsøger jeg at lære hende at kysse på kinden. Jeg er selv ekstremt hæmmet af det når det er i udbrud, og det er en stor frygt hos mig at min datter evt. skal komme til at slås med det!

Der er mange der døjer med det, og man kan i nogle tilfælde smitte inden det er i synligt udbrud  

Anmeld Citér

20. februar 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg kysser kun min mand på munden. Synes det er alt for intimt at dele med andre end ham. Og jeg kan faktisk ikke forstå folk, der kysser deres børn på munden. Jeg synes faktisk det er lidt ulækkert. 

Vi er jo alle forskellige, men jeg kan slet ikke se noget ulækkert ved det.

Jeg synes, det er et udtryk for kærlighed.

Anmeld Citér

20. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er sippet det var noget andet hvis din veninde havde opfordret til det. Men nu var det jo den lille der kom helt af sig selv  det ville jeg ikke selv afvise eller bede andre om at afvise, det er jo på hans præmis  

Jeg selv kan slet ikke stå for små børn og er typen der sleeeet ikke kan lade være at kramme og kysse kinder på små nære familie medlemmer eller venners børn  men det er altså af ren og skær boblende kærlighed til de små størrelser , ikke for at generere forældrene  jeg ville dog ikke af mig selv, kysse på munden, men lavede en lille starut kysmund til mig, ville han da få et trutkys tilbage - det er 100% 

Anmeld Citér

20. februar 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres erfaringer og tanker - meget forskellige holdninger til emnet  det har givet stof til eftertanke helt sikkert så tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.