Sippet? Hvem må kysse mit barn på munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.132 visninger
17 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2019

Anonym trådstarter

Vi har en datter på 2, hun vil gerne kysse os på munden, og det synes vi er helt okay. Forleden ville min datter så kysse en veninde på munden, hvilket veninden så gjorde. Men altså, det følte jeg altså var lidt forkert, for synes egentlig ikke andre end far og jeg og helt tæt familie skal kysse hende på munden... men er jeg sippet? Hvordan får man evt. Sagt fra? Og hvis nu min datter "ligger op" til kysset, er det så forkert at folk afviser det hvis de gerne vil? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

Tommelise

Jeg har kysset mine niecer og nevøer på munden og gør det stadig med den mindste.

Personligt er jeg meget glad for, at det ses som noget helt naturligt i min familie, for jeg knuselsker dem.

Men jeg gør det ikke med børn, som jeg ikke er i tæt familie med.

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg har kysset mine niecer og nevøer på munden og gør det stadig med den mindste.

Personligt er jeg meget glad for, at det ses som noget helt naturligt i min familie, for jeg knuselsker dem.

Men jeg gør det ikke med børn, som jeg ikke er i tæt familie med.

Tak for dit svar :-) rettede lige mit indlæg til, for et par af de helt tætte familiemedlemmer gør det også, hvilket vi synes er helt okay. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Vi gør det med nær/tæt familie. 

Jeg kysser dog ALDRIG mine forældre - men mine forældre kan godt finde på at kysse mig på kinden. Men de kan sagtens kysse børnene på munden 

Min svigerfar kysser mig ofte på kinden, men jeg tror han gør der fordi jeg ofte har et barn på armen, blomster eller lignende. 

Min mand og hans søstre kysser hinanden på munden. Jeg har aldrig tænkt det som underligt, jeg har nok bare tænkt det var hyggeligt og rart at det er så “afslappet.”

Og ellers kysser vi primært det små(niecer/nevøer).

Ligeledes kysser vi alle på munden herhjemme. Mine de store børn fra et tidligere forhold kysser også min nuværende mand på munden(efter eget ønske). Vores familie er en meget fysisk familie og krammer og kysser rigtig ofte - og mange gange i løbet af en dag. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi har en datter på 2, hun vil gerne kysse os på munden, og det synes vi er helt okay. Forleden ville min datter så kysse en veninde på munden, hvilket veninden så gjorde. Men altså, det følte jeg altså var lidt forkert, for synes egentlig ikke andre end far og jeg og helt tæt familie skal kysse hende på munden... men er jeg sippet? Hvordan får man evt. Sagt fra? Og hvis nu min datter "ligger op" til kysset, er det så forkert at folk afviser det hvis de gerne vil? 

Min søn kyssede alle på munden i den alder. Han ville også kysse pædagogerne på munden. De drejede hovedet, så han ramte deres kind i stedet. Vi som forældre havde ingen problemer med kys på munden. I dag er han 4 1/2 år. Jeg kan være heldig som mor at få kys på munden, men kun hvis far kysser mig og vi leger kysseleg, for så bliver han jaloux. Og for den sags skyld så tørrer han også kysset væk med hånden. 

Det jeg vil med hele indlægget er, at det nok er en fase. Ifølge min søn er det pinligt at kysse mor nu. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Soonmom

Min dreng er meget glad for at kysse og vil meget gerne kysse alle på munden. Jeg forventer et eller andet sted af voksne mennesker at de vender kinden til at forklarer ham at han må kysse på kind (vi fortæller ham også at det kun er mor og far man kysser på mund) - jeg har sagt i bedsteforældrenes påhør at det kun er mor og far, så de kender min holdning - andre børn er jeg ligeglad med, det finder de nok ud af 

Jeg ville heller aldrig (hverken som privat eller professionel kysse et barn på munden, der ikke var mit eget) 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Ja synes du er lidt sippet når det er en veninde. 

Herhjemme må han kysse hvem han vil (af folk han kender selvfølgelig) på munden. Det generer mig ikke det mindste. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Syntes nu det er meget normalt, kysser mine niecer på munden og kyssede altid min mor på munden til den dag hun døde. Så tænker ikke så meget over det. I min mands familie kysser de alle hinanden på munden, venner og veninder bliver altid velkommen med et kys enten på munden eller på kinden, ja selv min svigerfar første gang jeg mødte han kyssede mig både på panden og kinden. Når jeg får børn, og hvis de selv vil, så må de kysse alle dem de lyster, selvfølgelig folk de kender. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Ena

Anonym skriver:

Egentlig synes jeg, at kys på munden er forbeholdt de nærmeste. Men de gange, en lille lækker unge har lagt an til en kys på munden, har jeg næsten som en refleks reageret ved at give et lille kys. Først bagefter har jeg tænkt, at det måske godt kunne have været i overkanten for forældrene. Det er lidt svært at afvise sådanne kærlighedserklæringer fra små søde væsener - jeg kan slet ikke stå for dem 

Anmeld Citér

20. februar 2019

Anonym

Jeg kysser kun min mand på munden. Synes det er alt for intimt at dele med andre end ham. Og jeg kan faktisk ikke forstå folk, der kysser deres børn på munden. Jeg synes faktisk det er lidt ulækkert. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.