Makeup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Ja prøv lige at google skæleksem og se om du kan nikke genkendende til det. Faktisk ret mange der døjer med det. 

Så lige i stedet for Nizoral, vil jeg anbefale Ducray DS creme, da den efter undersøgelser og kunde erfaringer (arbejder på apotek) har rigtig god effekt af den 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2019

Babilooo

Det kan være eksem som nogen siger. Det kan også være dårlig ansigtspleje.

En ansigtscreme eller for den sags skyld foundation til 69 kr vil aldrig være god. 

Hvis du har tendens til skællende/krakelerende hud er du nok nød til at opgradere. 

Min ansigtscreme koster 500kr og min foundation koster ca 400. Hvis du vil have pleje er du nødt til at betale en højere pris. Ved selvfølgelig ikke om økonomien er til det.

så mit råd er st opgradere - origins er et god mærke mht cremer. Og til at betale.

du skal i forhold til en foundation spørgE efter en der giver fugt.

noget mange glemmer er også st have en god primer under deres foundation- dvs mellem dage ene og foundation. Det gør at huden ser mere ens ud og ikke afgiver så meget fugt.

Anmeld Citér

20. februar 2019

Babilooo

Googlede lige.. måske hjælp her

http://pudderdaaserne.dk/2017/02/09/skael-omkring-naesen-eller-oejenbryn-la-roche-posay-kerium-ds-creme-hjaelper-mod-skaeleksem/

Anmeld Citér

20. februar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg bliver vanvittig!!

Min morgen rutine: afrens af ansigt, fugtighedscreme, rimmel BB cream, og lidt rimmel stay matte pudder.

MEN i løbet af få timer krakelerer "masken"!! Ved næsen!! Lige under næsen i siderne, har jeg tildens til rødme, og skællende hud. Ikke meget, men nok til at det ligesom slår revne der . Det ser så grimt og uens ud. Jeg har forsøgt med en concealer, men det blev det næsten værrer af.

Jeg har også forsøgt at bruge en miniral pudder i stedet, men også her fik jeg samme resultat = en grim revne under begge sider af næsen.

Hvordan kan jeg holde det pænt?? Sådan at ansigtet synes ens og fejlfrit?? Ligesom når man ser modeller i close up fotos. Der ser  man aldrig en revne eller andet. Bare et glat og fint resultat !!

Har I nogle råd - jeg er desperat efterhånden....

Jeg bruger rensecreme(Ole Henriksens ) men set er lige meget hvilken man bruger. Den skal blot være mild. Derefter bruger jeg et produkt som jeg elsker, Ole Henriksen invigorating Night transformation gel. Den gør min hud helt glat og blød. Jeg blev ellers altid tær ved næsen og panden. Når den har siddet et par minutter bruger jeg fugtighedscreme og når den er tør bruger jeg foundation. 

Du kan sagtens bruge den inden du går i seng. Huden er glat længe efter. Så er morgenprocesden ikke så lang 

Men ellers er det en langsommelig proces der tager tid. Det skal man nok være typen til. Jeg gider ikke at skulle gøre ovenstående hver dag så bruger sjældent make-up, men når jeg gør skal det også se godt ud 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Abracadabra

Tjullehej skriver:

Det kan være eksem som nogen siger. Det kan også være dårlig ansigtspleje.

En ansigtscreme eller for den sags skyld foundation til 69 kr vil aldrig være god. 

Hvis du har tendens til skællende/krakelerende hud er du nok nød til at opgradere. 

Min ansigtscreme koster 500kr og min foundation koster ca 400. Hvis du vil have pleje er du nødt til at betale en højere pris. Ved selvfølgelig ikke om økonomien er til det.

så mit råd er st opgradere - origins er et god mærke mht cremer. Og til at betale.

du skal i forhold til en foundation spørgE efter en der giver fugt.

noget mange glemmer er også st have en god primer under deres foundation- dvs mellem dage ene og foundation. Det gør at huden ser mere ens ud og ikke afgiver så meget fugt.

Når nu TS er glad for sin nuværende ansigtspleje, er der måske ingen grund til at lægge 500 for en ansigtscreme - især hvis det nu ‘bare’ er helt almindelig skælseksem. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Babilooo

Abracadabra skriver:

Når nu TS er glad for sin nuværende ansigtspleje, er der måske ingen grund til at lægge 500 for en ansigtscreme - især hvis det nu ‘bare’ er helt almindelig skælseksem. 

Jeg har brugt makeup i 27 år (er 42). Jeg har prøvet alle prislejet. Og uanset hvad får man altså ikke meget pleje i det prisleje.., 69 kr som den rimmel creme koster.

hun vil gerne have en smuk og ens hud som andre.... uanset skel kommer dette i hver fald ikke lige så nemt ved brug af en billig creme. 

dem der har en meget ens og jævn hud bruger typisk god makeup og cremer. Og man kan da sagtens finde noget der er god under 400... men man får altså ikke meget for 69.

Anmeld Citér

21. februar 2019

Ena

Anonym skriver:

Jeg bliver vanvittig!!

Min morgen rutine: afrens af ansigt, fugtighedscreme, rimmel BB cream, og lidt rimmel stay matte pudder.

MEN i løbet af få timer krakelerer "masken"!! Ved næsen!! Lige under næsen i siderne, har jeg tildens til rødme, og skællende hud. Ikke meget, men nok til at det ligesom slår revne der . Det ser så grimt og uens ud. Jeg har forsøgt med en concealer, men det blev det næsten værrer af.

Jeg har også forsøgt at bruge en miniral pudder i stedet, men også her fik jeg samme resultat = en grim revne under begge sider af næsen.

Hvordan kan jeg holde det pænt?? Sådan at ansigtet synes ens og fejlfrit?? Ligesom når man ser modeller i close up fotos. Der ser  man aldrig en revne eller andet. Bare et glat og fint resultat !!

Har I nogle råd - jeg er desperat efterhånden....

Det har jeg også døjet meget med, særligt om vinteren, indtil jeg begyndte at bruge en elektrisk ansigtsbørste i badet, kokosolie til natten, og om morgenen bruger jeg serum inden dagcreme. 1-2 gange om ugen får ansigtet også en frugtsyrebehandling fra The Ordinary og siden jeg begyndte på disse tiltag, har min hud været glat og fin 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Abracadabra

Tjullehej skriver:

Jeg har brugt makeup i 27 år (er 42). Jeg har prøvet alle prislejet. Og uanset hvad får man altså ikke meget pleje i det prisleje.., 69 kr som den rimmel creme koster.

hun vil gerne have en smuk og ens hud som andre.... uanset skel kommer dette i hver fald ikke lige så nemt ved brug af en billig creme. 

dem der har en meget ens og jævn hud bruger typisk god makeup og cremer. Og man kan da sagtens finde noget der er god under 400... men man får altså ikke meget for 69.

Jeg læser det som om, at TS har helt almindelig skæleksem... og sådan én kan man ikke sminke væk. 

Der er nok ingen af os, der bliver helt Instagram-agtige af hverken hudpleje eller makeup. Dét kræver vist photoshop. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Jeg har bare brugt Nivea og rimmel,  fordi jeg har forsøgt med andre produkter,  i forskellige prislejer, og samtlige andre får min hud til at svie og blusse op.

Selv decubal - jeg har en af deres cremer, men bruger jeg den i ansigtet, bliver jeg hævet og meget rød og det gør ondt, som havde jeg smurt med benzin. Jeg bruger den istedet på albuer, og her kan jeg fint tåle den.

Jeg vil gerne ofre mere i cremerne, men ikke hvis det er et Helved at bruge, og derfor tør jeg ikke sådan skifte rundt mellem  mærker længere.

Jeg har undersøgt lidt omkring skæleksem,  og det kan faktisk meget nemt være det. Det ligner det meget ihvertfald, dog har jeg ingen problemer i hovedbunden.  Men min ansigtshud er hvis af den sarte type.

Tak for dit input.

Anmeld Citér

21. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Er jeg den eneste som tænker at det kunne være en idé at have en periode uden make up, og kun bruge en god ansigts creme? 

Nu bruger jeg selv meget sjældent make up selv, da jeg slet og ret ikke gider al besværet så jeg er temmelig uviden på det punkt, jeg forstår bare ikke behovet for at smøre al muligt på sin hud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.