Makeup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.114 visninger
22 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg bliver vanvittig!!

Min morgen rutine: afrens af ansigt, fugtighedscreme, rimmel BB cream, og lidt rimmel stay matte pudder.

MEN i løbet af få timer krakelerer "masken"!! Ved næsen!! Lige under næsen i siderne, har jeg tildens til rødme, og skællende hud. Ikke meget, men nok til at det ligesom slår revne der . Det ser så grimt og uens ud. Jeg har forsøgt med en concealer, men det blev det næsten værrer af.

Jeg har også forsøgt at bruge en miniral pudder i stedet, men også her fik jeg samme resultat = en grim revne under begge sider af næsen.

Hvordan kan jeg holde det pænt?? Sådan at ansigtet synes ens og fejlfrit?? Ligesom når man ser modeller i close up fotos. Der ser  man aldrig en revne eller andet. Bare et glat og fint resultat !!

Har I nogle råd - jeg er desperat efterhånden....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

Mullemee

Alt du ser på billeder er photoshop. Du kan ikke sammenligne dig med billeder i blade for det er rent snyd. 

Prøv at tage ind i en butik, gerne Magasin, hvor de har Bobbi Brown og spørg om hjælp. De kan sikkert hjælpe dig. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg bliver vanvittig!!

Min morgen rutine: afrens af ansigt, fugtighedscreme, rimmel BB cream, og lidt rimmel stay matte pudder.

MEN i løbet af få timer krakelerer "masken"!! Ved næsen!! Lige under næsen i siderne, har jeg tildens til rødme, og skællende hud. Ikke meget, men nok til at det ligesom slår revne der . Det ser så grimt og uens ud. Jeg har forsøgt med en concealer, men det blev det næsten værrer af.

Jeg har også forsøgt at bruge en miniral pudder i stedet, men også her fik jeg samme resultat = en grim revne under begge sider af næsen.

Hvordan kan jeg holde det pænt?? Sådan at ansigtet synes ens og fejlfrit?? Ligesom når man ser modeller i close up fotos. Der ser  man aldrig en revne eller andet. Bare et glat og fint resultat !!

Har I nogle råd - jeg er desperat efterhånden....

se youtube og aflur tricks  

Jeg tænker umiddelbart  du mangler noget med at blende

Anmeld Citér

19. februar 2019

HBV

Exfolierer du din hud? Det kan godt hjælpe på at makeuppen forbliver pæn på huden.

Anmeld Citér

19. februar 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Har altid haft en hud der har spist alt hvad der er kommet på huden. Eller skallet.. 

fandt løsningen. Men ikke i de 20 forskellige cremer, serumer, masker eller lignende. Nej det ligger i exfolieringen. Hvis ikke du fjerner de døde hudceller giver du ikke huden en chance for at tage imod fugt. 

Exfolier ofte og brug nat og dagcreme. Jeg bruger en maske hver aften som er på til om dagen. Og så bruger jeg noget olie fra origin. Det virker for mig. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

1000 tak for alle jeres gode råd. Jeg bruger noget skubbe creme fra Nivea ca 3- 4 gange om ugen. Og jeg bruger altid dag og nat creme. Begge dele er også fra Nivea, da det er det eneste jeg føler jeg kan bruge.

Hvis jeg bruger et andet mærke, svier min hud og blusser op.

Men lige der ved siderne af næsen er jeg altid enten rød eller skællende, og det er bare ikke kønt, når det ødelægger make uppen- og når det først kan ses, så synes jeg ikke at jeg kan dække det igen. Og som sagt synes jeg at en concealer gør det endnu værrer, forstået på den måde, at revnen der kommer frem i huden, bliver tydeligere.

Ang at få blendet det godt, så har jeg sådan en svamp(den lyserøde dims), hvor jeg dupper efter alle kunstens regler, men jeg tænker måske også at det faktisk mere er min hud der skal fixes. Men hvor ville det bare være dejligt, hvis en masser make up kunne dække alle de fejl der er!

Men hvis jeg skal starte med at bringe huden mere i balance - hvor begynder jeg så. Er der en bestemt serie der kunne være god for mig.

Jeg er typisk dansk, lys,fregner og røde pletter. Har tørre pletter hist og her, og er lidt fedtet i panden. Blusser nemt op ved varme, eller skift af sæbe - så måske lidt sært hud.

Jeg forsøger at få fugtet min hud godt via daglig creme. Og jeg rengør huden morgen og aften.

Hvad kan jeg mere gøre? PS. Har ikke mange urenheder, men en enkel i ny og næ.

Igen tak for jeres råd.

Mvh TS

Anmeld Citér

20. februar 2019

Midlertig bruger

Concealer hjælper ikke, og du er nødt til at gå helt tilbage og kigge på din hudpleje. Det lyder i hvert fald, som om du er for hård ved din hud, og som om den mangler fugt.

Først og fremmest skal du ikke exfoliere så ofte. 3-4 gange om ugen er alt for ofte. Langt de fleste produkter skal max bruges 1-2 gange om ugen, og spørgsmålet er, om du ikke kun skal exfoliere max 1 gang om ugen, når du hud har tendens til rødme og tørhed ved næsen.

Og så ville jeg overveje nogle andre produkter. Jeg har for eksempel gode erfaringer med en mild syrepeeling, der også fjerner de døde hudceller, men samtidigt giver fugt. Pudderdåsernes AHA-serum kan i hvert fald klart anbefales. Brug så en god fugtighedscreme ovenpå. Du kan starte med kun at bruge den en gang om dagen eller hver anden dag, hvis din hud er følsom, men det virker. Det er dog vigtigt at bruge solcreme også, da din hud kan blive lidt mere lysfølsom (og solcreme er generelt noget, man burde bruge året rundt uanset hvad).

I forhold til renseprodukter, kan det også være synderen, hvis du bruger noget, der er for kras til din hud. Når du ikke har urenheder, har du formentligt ikke brug for særligt meget. Jeg har heller ikke urenheder og renser kun min hud om aftenen for at få dagens snavs væk. Om morgenen plasker jeg kun lidt vand i hovedet for at føle mig lidt mere frisk.

Og så til makeuppen. Som en anden skriver, så kan du ligeså godt droppe drømmen om “modelhud”, for det er ganske rigtigt photoshop.  Alternativt skal du ud i meget mere og meget tungere makeup, men det kommer helt ærligt til at se skørt ud til hverdag og er nok heller ikke det bedste for din hud. Jeg kender ikke Rimmels bb creme, men jeg ville gå efter en, der også giver fugt. Både Matas og Sephora plejer at være ret søde til at hjælpe og give prøver, hvis du er i tvivl. 

Og drop pudderet! Det kan være med til at udtørre din hud og få det til at krakelere, især hvis din bb creme ikke giver fugt. Påføringen kan også skade huden. Hvis du bruger en børste, exfolierer den faktisk også, og når allerede exfolierer 3-4 gange om ugen, har din hud i hvert fald ikke brug for mere exfoliering! Jeg er med på, at det er for at opnå et mat look, men så prøv dig frem med en anden bb creme eller brug blotting papir i løbet af dagen (det suger overskydende fedt). Uanset hvad ville jeg droppe pudderet helt, indtil du har fået styr på huden, og så skal du kun bruge det der, hvor du bliver skinnende i løbet af dagen (for eksempel pande, næse, hage).

Beklager, hvis det lyder meget omfattende, men oftest begynder makeup-problemer allerede med hudpelejen :-) Jeg håber, at det hjælper :-)

Anmeld Citér

20. februar 2019

Midlertig bruger

Og generelt i forhold til hudpeleje, så gå efter parfumefrit og mildt! Jeg er glad for pudderdåsernes produkter, men de fleste produkter, der er parfumefri og giver masser af fugt fungerer for mig. Jeg har tør/følsom hud, meget lys (som i bruger ikke under faktor 30 ever!), fregner og har rødt hår i familien.

Anmeld Citér

20. februar 2019

Anonym trådstarter

Midlertig bruger skriver:

Og generelt i forhold til hudpeleje, så gå efter parfumefrit og mildt! Jeg er glad for pudderdåsernes produkter, men de fleste produkter, der er parfumefri og giver masser af fugt fungerer for mig. Jeg har tør/følsom hud, meget lys (som i bruger ikke under faktor 30 ever!), fregner og har rødt hår i familien.

Tak for svaret.

Jeg har i dag intet pudder på. Kun fugtighedscreme og bb cream, og det virker faktisk til at det holder bedre uden pudderet.

Var ude og købe en fugtigheds måske i går, og min hud virker mere "afslappet" i dag, så jeg tror du har helt ret i, at det er huden der er synderen.

Bliver bare så misunderllig nogen gange, når man ser hvor smukke andres hud ser ud til at værrer. Derfor har jeg forsøgt at "skjule" alle fejlene med make up - og sikkert gået all over - hvilket jo så måske bare har gjort det hele meget værer.

Jeg prøver at ændre kurs, forkæler min hud og drosler ned på make uppen, og måske især på pudderen, for Ja, har ikke tænkt tanken, at den faktisk kunne udtørre min hud, men det er jo egentlig ret logisk, at den vil gøre det på sigt.

Tak for wake up call 

Anmeld Citér

20. februar 2019

Abracadabra

Kan det være skæleksem i næsefløjene? Måske kunne nizoral hjælpe?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.